Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei, ja da prøver vi av samme årsak:)

Mannen min steriliserte seg også fordi hans eks ikke ble anbefalt flere barn. Det er jo hun som måtte ta forbehold men han som måtte gjøre noe med det. Det er veldig frustrerende i ettertid, men det er klart at der og da mente de jo at de skulle være sammen for ever....

Slik ble det lykkelivis for meg. Det er en annen historie bak oss to også, fordi vi var ungdomskjærester:) Vi var forlovet en gang, og jeg ble gravid med mistet i tredje mnd... En forferdelig nedtur og vi gikk hver til vårt...

Nå har vi funnet tilbake og et ønske om et barn sammen er så ubeskrivelig stort...

Han har fridd og vi skal gifte oss neste sommer:) Denne gangen blir det oss to for evig og alltid:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6239958-hei-ung-voksen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åååå så fantastisk!!

Gratulerer!!!

Vi har vært bestevenner i 3 år - men begge slet i hvert sitt forhold, så det kunne ikke bli til noe. Det var bare vennskap, men tullet ofte med at "du skal se det er vi som blir gammel sammen en dag"

For ett år siden brøt jeg ut av mitt forhold - og ringte min kommende mann som jeg ikke hadde sett på 9 mnd :-) Han var skilt og bodde alene... for ett lykketreffe! Vi møttes og ble sammen. Han visste at jeg ikke kunne få flere barn. Så det var han instillt på.. men en kveld i oktober i fjor spurte han om jeg ville hatt flere barn om jeg kunne - og jeg sa selvsagt - med riktig mann... og jeg sa at det går jo, men med IVF.. Ååå sa han da.. vil du ha barn med meg? Og jeg sa ja.. og han ble så glad at han begynte å gråte, og kjørte ned på bensinstasjonen og kjøpte blomster og en pakke med smokker :-)

Han fridde mnd etter, gikk ned på kne i toppen av Eiffel tårnet... og vi bestemte oss da for å gifte oss ett år etter. I mai avtalte vi med Hausken at vi skulle begynne behandling i August.. og nå er vi i gang!! :-) Gifter oss i november!! Vi er så glade over å få en liten bebi sammen!! Håper inderlig det går. Vi vil forsøke til vi får det til, har vi bestemt...

Jeg har stått på vente liste i 1,5 år tidligere for re-operasjon- men fikk avslag til slutt... fikk også avslag på IVF i det offentlige... Fikk noen nedturer da etter å ha ventet i 2 år på svar... Så privat er løsningen :-)

Større sjangs med IVF enn re-operasjon..

Utrolig kjekt at dere har funnet sammen igjen!

Noen ganger bare VET man at man kommer til å holde sammen. Man gifter seg med sin beste venn, og hva kan vel være bedre enn det?? :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6239958-hei-ung-voksen/#findComment-6240377
Del på andre sider

Så utrolig romantisk - på kne på toppen av Eiffeltårnet.

Ja, det er noe med det:) Når ønsket om barn er det største i verden - da synes jeg vi fortjener det. Dette med alder er no' hærk - for meg altså - du er jo så ung at dere har mange år foran dere:) Det går til slutt - helt sikkert:)

Jeg føler meg mest redd. Årene går fra meg og tiden går så altfor fort. Vi startet dette her da jeg var 38 og klinikken var så positiv og mente de helt sikker tklarte å hjelpe oss i løpet av 3 forsøk....men det klarte de ikke. Jeg har gått igjennom 3 hormonkurer og håpet var å få masse masse på frys. Men sånn gikk det ikke. Nå er jeg blitt 39 (!) og har 1 fryseforsøk igjen. Går det ikke da - nei da vet ikke jeg.

Tenker på Danmark. Der har de lov til å "hjelpe til" litt ekstra....men jeg tenkte aldri på at jeg skulle få barn etter fylte 40 (!) Det er så leit og frustrerende at vi ikke lykkes at jeg blir nesten gal av det!!!!!

Jeg synes egentlig at vi fortjener det så inderlig når ønsket er så stort. Og det gjelder alle oss her inne som ønsker så sterkt men som sliter så enormt.

Sender deg all den støtten, energien og optimismen du trenger i forsøket:) Dette går nok veien skal du se:)

Hva må du igjennom forresten - i forhold til dette at du er sterilisert? Har ei venninde som har gjort det, etter 3 barn, var gift i 10, men nå er jo det historie. Mannen hennes traff en annen og har fått sitt fjerde barn! All lykke til dem, men hun har også et nytt forhold og hun er ikke mer enn 35. Men hun trodde ikke det var noe hjelp til henne....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6239958-hei-ung-voksen/#findComment-6241362
Del på andre sider

Hei og god kveld Rolin!

Ja, det er trist når det ikke fungerer...

Jeg håper inderlig det fungerer for dere!.. Og går det ikke neste gang...så kan du alltids forsøke igjen selv om du er 40? Min mor fikk meg (som barn nr 6) når hun var 40. Ikke noe problem det.. :-) Men en annen ting er jo om du orker flere behandlinger. Hva mener du med at i danmark har de lov å hjelpe ekstra til? Uten at jeg vet hva det går i høres jo det ut som ett fristende valg?

Men om du føler slik at du har "kommet hjem" om du forstår hva jeg mener.. da synes jeg ikke alder har noe å si.

Jeg føler jeg har kommet hjem - landet her i livet liksom... min mann ønsker flere barn (vi har 4 tilsammen nå, 11, 11, 13, og 15 år gamle) og om vi får ett nå, så må vi kjøpe 7 seter bil.. :-) Holder på å bygge hus med 5 soverom som skal stå nøkkelferdig i april..

Men han/vi ønsker kanskje enda ett barn om noen år.. og det var jo det jeg håpet på nå, at vi skulle få noen på frys, mens eggene var var litt unge enda.. men den gang ei. Blir vi med barn nå, så vet jeg ikke om jeg vil ta meg bryet med enda en hormonkur senere... men slikt vet man jo aldri.. Planen er å kanskje få en til etter dette... Jeg fyller 34 nå neste måned - og neste år altså 35 ved evt fødsel.. så enda ett barn kan jo ikke komme før jeg er 37 eller 38 om vi skulle bestemme oss for det... Vi får se :-) Jeg tenkte jo alltid før IVF var ett alternativ at "når jeg er 40 er barna 18 og 20.. da skal jeg se verden" - men så endret jo allt seg. :-) Nå har vi reist så mye det siste året og jeg har fått helt andre prioriteringer :-)

Men om du vil dette nå, så prøv ett år til?

Men vi får jo absolutt håpe at neste fryse forsøk går bra da!!!!!!

Ang venninnen din: Å være sterilisert kommer i samme kategori som tette eggledere på en måte... så vanlig IVF må til.

Lang protokoll : Nedregulereing og sprøyter og allt på vanlig måte.

Kort protokoll : Jeg gikk for det alternativet. Siden jeg har regelmessig mens og eggløsning - (og trodde jeg ville få maange egg, noe som ikke skjedde.. har ingen på frys..) Kort protokoll vil si å henge seg på den naturlige syklusen - altså uten nedregulering med spray. Da bare ringer du inn når du får mens, og begynner å stikke 1 mens dag og ca 11 dager frem. deretter egguttak og innsetting :-)

Men er man sterilisert må man gå privat.

Jeg stod på venteliste i 1,5 år for reoperasjon - med 50% sjangse for å bli gravid etter på - deretter tok det 6 mnd før jeg fikk avslag på offentlig IVF behandling. Ble ikke prioritert siden jeg hadde barn fra før.

Hos hausken kom vi til med en gang - ingen venteliste. Vi kontaktet dem i mai - og avtalte å sette i gang i august etter ferien.

Nå er det altså bare å håpe på positiv test til uken... For en Thriller dette er!!!

Jeg håper at dere får det til! Det hadde jo vært helt herlig, nå når dere er så moden og har en helt annen ro - hva passer bedre med ett barn da? Åååå som jeg ønsker at dere får det til!!!!!!!

Jeg leste at man må ungå papaya - for i afrika eller hvor det var blir dette benyttet for å hindre svangerskap...

Går selvsagt ut fra at han ikke røyker, når de forsøker å modne cellene hans :-)

Dette ble langt... Min kjære er i Hellas på seiltur. :-)

God varm lykke klem til deg!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6239958-hei-ung-voksen/#findComment-6251087
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...