Gå til innhold

Kan man spise spekepølse når man er gravid???


Gull-i-magen♥

Anbefalte innlegg

Jeg er neesten desperat!! Har så lyst på spekepølse!!! (gull-salami fra grillstad)

 

Er det trygt og spise???

er 10 uker på vei!

 

Håper på svar:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man skal jo ikke spise spekemat, men jeg har spist salami, om det er "lov" eller ikke vet jeg ikke helt. Burde sikkert sjekket det ut først, men, men gjort er gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg, men det tar sikkert litt tid å få svar, men klart jeg skal si ifra!:) Håper de sier at det går veeeeeeeeeldig bra:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest ett sted (men husker selvsagt ikke hvor..) at salami og liknende bør spises ferskest mulig. Så da kan vi tydeligvis spise det, men være litt forsiktige. I utlandet ville jeg nok unngått det helt, for å være på den sikre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, har lest det samme om røkt laks, så jeg slang med det i mailen også. Hvordan vite at den er ferskest mulig, den er jo vakumpakket mener jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I svagerskapsboka mi står det at kjøttpålegg bør inntas i løpet av di første dagene etter at pakken er åpnet. Pakke som har vært lenge åpne bør man være forsiktig med selv om den ikke er gått ut på dato:)

Men tenkte det gjaldt skinke/pålegg som var stekt eller kokt.. (kokt skinke, servelat++) Salami har jeg ikke tort og spise siden det er "rått", altså ikke stekt eller kokt...

men jeg er kansje hysterisk;) vet ikke helt..

 

hihi*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det du sier der, med at selv om pakken ikke har gått ut på dato, så skal man ikke spise den når den har vært åpen i flere dager.

Og du er ikke hysterisk, du har bare noen forhåndsregler, og det er da fullt lov:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen ting kan få me t å slutt å spis spekemat!!!! da e nå me d beste e veit. då tenk e på tørka kjøtt spesielt! Folk overlevd heile vintern på sånne ting før, gravid va de å.... e spis my sånn til vanlig. trur ikke da vil ha så my å sei. Spis spekepøls du hvis du har så lyst på da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jordmoren min å legen min sa at jeg kunne spise spekemat om den har vært nedfryst men ikke fersk spekemat. jeg er 10 uker på vei å dette var d første jeg fikk beskjed om å passe meg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. kjenner meg igjen! Hadde så lyst på salami, at i går kjøpte jeg en pakke som jeg la i fryseren! Nå venter jeg bare på at den skal tine igjen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...