Gå til innhold

Tips mot forstoppelse? PLiis!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig tidlig i svangerskapet (uke 4 nå), men har veldig klare symptomer. Det som plager meg mest nå er veeeldig treg mage. Siden i går har jeg spist en halv boks svisker (som jeg heldigvis synes smaker godt...), men magen er like ille. Mister jo matlysten av dette også.

 

Noen som har lignende erfaringer og råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,hei!

Jeg var veldig plaget med treg mage før jeg ble gravid. Begynnte da med "avførings-te". Drakk en kopp om dagen, og fikk "gjort fra meg" daglig. Etter at jeg ble gravid ringte jeg til fabrikken for og høre om jeg kunne drikke teen når jeg var gravid. Jeg kunne drikke den, men moderat selvfølgelig. Men etter at jeg ble gravid har jeg ikke hatt behov for teen i det hele tatt! Gjør fra meg opp til flere ganger daglig! Slipper og føle meg oppblåst hele tiden:)

Gå på en helsekostbutikk og forhør deg om hvilkrn urte-te du kan drikke mens du er gravid! det finnes mange ulike typer, og ikke alle er like sterke:)

Håper dette vil hjelpe deg=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til problemet, ja... Gode tips er Duphalac=Lactulose som du kjøper på apoteket, grove kornprodukter, mye drikke. frukt og grønnsaker og aktivitet. Som anonym skriver hjelper kiwi for noen. Da får du en c-vitamin-bombe på kjøpet. Masse lykke til!

Hilsen gravid helsesøster

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du allerede er tipset om kiwi. Banan er heller ikke så dumt. Jeg har fått anbefalt to ss linfrø hver dag. De bør svelle i kaldt vann (f.eks. over natten). Svelg ned med youghurt, syltetøy eller bland i frokostblanding. Ellers er visst morsjon bra. En halv til en times gåtur hver kveld, kanskje?

 

Min fordøyelse har vært helt pyton (alle ytterligheter) i ti av tolv uker. Stadig oppblåst, særlig om kvelden (er 12 + 3).

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frukt og fiber! Du får kjøpt det i helsekosten! Dette er små klosser som du spiser! Ta en sånn før du legger derg på kvelden, og da får du tømt deg skikkelig morgenen etterpå! Hjelper meg veldig iallefall!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

Idoform fåes kjøpt på apotek. Dette er et middel som regulerer magen om den er det enne eller det andre. Idoform innholder melkesyrebakterier som finnes naturlig i tarmene og kapslene oppløses ikke før de kommer tarmene.

 

Jeg tar to til tre hver dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Ett lite tips fra en sykepleier....... ikke bruk lactulose før det er HELT nødvendig... Tarmen kan bli avhengig av det!! Prøv alt annet naturlig først...

Drikk MYE vann, og gå turer. Det er alfaomega!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...