Gå til innhold

Mannen min er lite tilgjengelig like før termin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, blir så frustrert. Det er 3 dager til termin og mannen min planlegger i hytt og pine uten å ta hensyn. Vi har sønnen hans denne helgen, han vil på bil treff, ønsker å ha overnattings gjester, skal i selskap. Når jeg ringer han på dagen kan det ta 2 t før jeg får tak i han eller hører fra han.

Er dette normalt?

Virker ikke som han tenker på at noe kan skje når som helst.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres veldig lite gjennomtenkt ut fra hans side. Nå burde du true med å frata ham tven eller noe hvis han ikke snart tar hensyn til at du er veldig gravid og at han snart er far igjen..

Samboern min er heldigvis så redd for å gå glipp av fødselen (og alt annet i forbindelse med graviditeten) at han har begynt å ta med seg tlf på møter på jobb og alltid er kjørbar og innen 15 min kjøring fra der vi bor...Synes egentlig fler menn burde vært like opptatt av det...

Skrevet

har du snakket ordentlig med han da? fortalt han hva du føler, og hvor fort ting faktisk kan gå når det gjelder fødsel.(trenger jo ikke det da, men bare for å "skremme" han litt). samboeren min glemmer ofte at jeg er gravid. han styrer og ordner, og glemmer at jeg er stor,har masse kynnere og bekkenløsning. han sier slik: du klarer da det? må le litt. tror han får sjokk når ting plutselig skjer:-) ikke sikkert det er lett for de å vite hvordan de skal reagere/gjøre. kanskje mannen din prøver å få gjordt unna mest mulig, slik at han er "fri" når barnet kommer. fri til å bruke masse tid med dere....

Skrevet

Hei, Ja vi har hatt denne diskusjonen så mange ganger nå at jeg gir opp. Han har brydd seg utrolig lite om meg og graviditeten. Dette hadde vi et kjempe oppgjør for 1 uke siden, og han tilsto og beklaget at han ikke hadde vist mer engasjemang og oppmerksomhet ovenfor meg når det gjelder hele svangerskapet. Ennå setter han igang igjen denne helgen og lager en haug med planer over mitt hodet. Det jeg trenger er RO og ikke mase med gjester og selskap osv.

Hvorfor er dette så vanskelig å forstå da.

Skrevet

Samboeren min må kanskje begynne å jobbe i Oslo til uka, det er 3 timers kjøring herfra! Men han må jo tjene penger... Jeg er 16 dager fra termin...Sukk...

Skrevet

Mannen min jobber laaangt hjemmefra han også, og har ikke mulighet til å komme hjem før han har gjort ferdig da han jobber som sjåfør og leverer varer dagen lang(14 timers arb.dag) syns det er litt skummelt for sannsynligheten for at jeg må komme meg på sykehuset for egen maskin er jo stor og vi har 2 timer til sykehuset. Men lite å gjøre med, og det er jo ikke hans feil heller akkurat. kan ikke si han må ta seg fri i en mnd i tilfelle fødsel heller liksom. Det er alternativet.

Men å reise på biltreff, ikke ha med telefon, ikke vise interesse.. Vet han egentlig at han skal bli pappa igjen.....?! Eller kanskje han er redd for å være med.... Dårlig gjort, ihvertfall. Han har ihvertfall ingen unnskyldning for å være slik. Man er da to om dette.

Skrevet

Da hadde jeg seriøst begynt å tenke på om han i det hele tatt klarer å tenke på andre enn seg selv.

Siden dette har vart gjennom det meste av svangerskapet må det være noe som mangler i forholdet deres.Håper virkelig han klarer å åpne øynene sine før det er forseint og du ikke orker mer.

Min mann er helt omvendt, han har sagt fra på jobb at jeg skal ha ks den 2 november så da blir han borte en stund.

Han spør alltid meg om det er greit at han reiser bort når det nærmer seg termin.Dette er vårt 4 barn.Han tar utrolig mye hensyn og det er jeg kjempe glad for.Men kanskje er jeg rett og slett litt bortskjemt ?

Hadde jeg vært deg hadde jeg satt ned foten og nekta overnattings besøk iallefall.Men om det er sønnen som skal overnatte er det jo litt annerledes, men hadde ikke orka og tatt mot venner osv 3 dager før termin.

Lykke til !

Skrevet

Hei igjen,

Sønnen er her denne helgen (lang helg annen hver helg) og det er greit, men det er snakk om et vennepar som skal være fra lør til søn. Bil treff lør og selskap lør kveld. Og han ser for seg å ha meg med over alt. Jeg orker bare ikke og dette har jeg sagt ifra til han 1000 g nå. Ennå har han ikke kjønt poenget. Jeg ser ingen annen utvei enn å bare tenke på meg selv og si NEI, og la de styre som de vil

Skrevet

Ønsker deg lykke til.Håper nesten at du må reise midt i selskapet slik at venneparet deres må være barnevakt :0) du får iallefall kreve at han er edru og kjørbar.

Klemmer i massevis.

Skrevet

Hei,

Der fikk du meg til å le..... Venneparet barnevakt ha ha det hadde nesten vært gøy. Jeg nektet å bli med på biltreffet i dag. Han ville først på biltreff, så at jeg skulle ta sønnen med på fotballkampen, for at han kunne gå på et annet treff, så skulle vi komme på treffet etter kampen for så selskap kl 18. Jeg spurte om han kunne klokken, for tids skjema hans funker dårlig. Og i tillegg er jeg utskrevet sjåfør i kveld.....

Kanskje jeg må kjøre selv til føden.

Tok fotsoneterapi i går, men ingen ting har skjedd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...