Lille sol@ med Frida Skrevet 8. september 2006 #1 Skrevet 8. september 2006 For ei tid tilbake var det ei som starta opp den fine oktobertråden, men det ser ut til at den bare forsvinner!! Skal vi prøve igjen? Jeg har bare tre uker igjen og gikk over i uke 38 i går. Har hatt sterke kynnere i en hel uke nå! Har begynt å forberede meg på fødsel for jeg tror det skjer før oktober for å si det sånn!!! Fikk bestilt stellebord og vaska babyklær denne uken. Så nå må hun bare komme! Jeg er klar for å si det sånn.... Hva med dere andre?
Gjest Skrevet 8. september 2006 #2 Skrevet 8. september 2006 26 dager igjen. Aner ikke åssen jeg skal holde ut...Ikka bare nysgjerrigheten og utålmdigheten, men nå flyr jeg her med mensensmerter på 2. dagen og kjenner etter om det KANSKJE kan være en liten ri på gang..hele tia. Men det er det jo ikke:) Har litt småtterier som må kjøpes og litt klær som må vaskes men stort sett er jeg klar for at småen kan komme, jeg. Hehe men gubben vil gjerne at jeg venter til termin så han rekker det han skal på jobb før 2 uker perm. (" ja, kjære, jeg skal knipe igjen, jeg..." )
Nicita73 Skrevet 8. september 2006 #3 Skrevet 8. september 2006 36 dager igjen, det meste er i hus, bortsett fra vogn og stellkommode som samboer skal ta seg av, har nevnt det 100 ganger nå.....men det er utrolig hvor god tid disse mannfolka har. Var på omvisning på føden i går, alt er helt nytt, og det var så flott der,gleder meg nesten til å føde jeg nå Har litt småting å ordne jeg også, som bleier, såper og kremer, jeg får ta turen til apoteket snart,må jo ha ammeinnlegg(ull) og nettingtruser til å ha på sykehuset, anbefalt av jordmor i går. Denne lille karen må gjerne komme snart:)
Thea og Erle Skrevet 8. september 2006 #4 Skrevet 8. september 2006 Dere er heldige men så få dager igjen. Jeg har 52 dager igjen minus 14siden det blir ks. Håper det skjer noe før den tid også. Den første gutten min kom 4 uker for tidlig og det hadde ikke gjort noe denne gangen heller. Nr to kom ikke før den avtalte ks dagen. Tror jeg skal gå litt laange turer om noen uker. Har gått opp 30 kg og er derfor dødssliten i kroppen. Ellers er det meste i boks. Skal hente vogn i Sverige om 14 dagers tid. Seng og alt er oppredd, men må vel vaskes litt før den tid. Har dere tenkt på når det er på tide å pakke snippsekken?
Gjest Skrevet 8. september 2006 #5 Skrevet 8. september 2006 Jeg er så ivrig at jeg har hatt snippsekken klar siden uke 30.. (savner morgenkåpa og joggebuksa mi jeg... )
Rut Bram Skrevet 8. september 2006 #6 Skrevet 8. september 2006 29 dager (4 uker) igjen til termin Synes det er litt rart at det er så kort tid igjen! Gleder meg nå masse til å gå ut i permisjon, siste dag på jobben er om en uke. Merker jo at innsatsen og konsentrasjonen her på jobb ikke er heeelt på topp...tankene går fort andre steder! Er forsåvidt i god form, halsbrannen har begynt å bli plagsom, men holder det i sjakk med å klunke Gaviscon. Merker at jeg blir mye fortere sliten nå enn før, og har litt lavt blodtrykk, så jeg prøver å ta det med ro. Det meste er vel i hus, mangler stellebord og skal kjøpe ny kommode til lillejentas klær. Har ikke begynt å vaske noe ennå og har ikke begynt å pakke noe bag... må spare litt til permisjonen også! Regner vel ikke med å føde før termin (sist gikk jeg 10 dager over tiden), men man vet jo aldri...! Ellers har tankene begynt å svirre om fødselen... gruer meg jo litt da... håper inderlig det går fortere enn sist gang. Og er sååå nyskjerrig på hvordan lillegullet ser ut!! Hold ut dere andre, vi er nærmere enn noensinne!!
*Koza* Skrevet 8. september 2006 #7 Skrevet 8. september 2006 Jeg har 49 dager igjen i dag....syns det virker så uendelig lenge! Egentlig hadde jeg vært helt klar om det skjedde i dag:) Har det meste klart til snuppa kommer nå, og er så spent på å se hvordan hun ser ut! Gruer meg litt til fødselen, men håper at jeg klarer å beholde roen... Noen som vet hvordan det vanligvis er på føden i oktober? Vi er vel ikke i høysesongen akkurat? Jeg tenker på ift å få plass på hotellet, antall fødestuer osv...
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 8. september 2006 #8 Skrevet 8. september 2006 Jeg sitter da her med 34 dager igjen... Sliter veldig med kynnere, som også går over i rier noen ganger. Da varer det en times tid, så "dabber" det av igjen... Møkk! Var på vekst-ul på onsdag, og da fikk jeg vite kjønn helt sikkert. Denne gangen får vi ei lita jente =) Så da må jeg nok ut å handle litt klær ja... (ikke det at det gjør meg stort Hehe... I og med at det kun er 17mnd siden vi hadde liten baby, står det meste allerede fremme. Kjøpt ny madrass til vugga, en vippestol til (tenkte det var greit å ha en stående i første, og en i andre etasje..), og tvillingvogn! Eneste som mangler nå, er å vaske opp litt av babytøyet fra sist, og legge det i kommoder... Hm, vi er i en spennende tid altså! Ellers gruer jeg meg skikkleig til fødsel jeg også... Noen ganger lurer jeg på hva jeg har begitt meg ut på... *dumme meg, ungen skal jo ut igjen også* Men har i hvert fall fått på det rene at det ikke blir snakk om igangsettelse denne gangen. Da blir det ks istedet.
ventos Skrevet 8. september 2006 #9 Skrevet 8. september 2006 Hei jenter! Har 42 dager igjen jeg, mulig noe mindre. Skal på ks. samtale til torsdag. Står midt i flytte/oppussingssjau her, så rommet til babyen er på langt nær klart:-/ Men, vogn, kurv, seng, stellebord, bilstoler, vippestol og noe klær er i hus. Skal på en liten shoppingsrunde idag og skaffe litt mer utstyr. Den berømmelige baggen har jeg ikke tenkt på ennå, men kansjke jeg finner litt nytt og behagelig tøy til å bruke på sykehuset idag??!! Aner ingenting om pågangen eller antall fødsler i oktober jeg. Var på omvisning på sykehuset igår, og der var det ihvertfall MANGE. Så hvis alle de har termin i oktober blir det nok ikke noe lavsesong her, nei:-)) Lykke til, alle sammen...måtte de siste ukene gå fort!!
Gjest Skrevet 8. september 2006 #10 Skrevet 8. september 2006 34 dager igjen og VELDIG klar for å bli mamma! Skal på svangerskapskurs til uka, så etter det er jeg helt klar! Har bestillt vogn for 7 uker siden som ikke kommer og jeg begynner å bli redd for at tulla vår blir vognløs.. Ikke SÅ gøy.. Ellers er sykehusbaggen fremme og halvfull av ammeinnlegg og engangstruser. Gleder meg enormt til å få på meg vanlige sko igjen når vannet er ute av kroppen, men mest til å se snuppa mi! :-D
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 8. september 2006 #11 Skrevet 8. september 2006 Hm, kanskje jeg skal begynne å tenke på å pakke en bag snart.... Engangstruser? Hvorfor det? Får dere ikke på sykehuset??
lykkeliten født-23.10 Skrevet 8. september 2006 #12 Skrevet 8. september 2006 Hei hei:) 45 dager igjen! Har vært i sverige å handlet så endel av tingene står klart. Mangler seng, stellebord og div småting. Har gått opp 20 kg og hatt kraftig bekkenløsning lenge nå, så jeg ser frem til "å få dette overstått" samtidig som jeg vet at uansett vondter og dårlig søvn nå, blir ikke d bedre etter at gutten vår er kommet. D blir jo en ny sjef i huset:) Så jeg prøver å ikke kjede meg, men heller bruke tiden på meg selv og gjøre ting d blir lenge til jeg får gjort igjen. Bagen står halveis klar, er egentlig mer bekymret for de tingene mannen min skal ha kontroll på... Kamera, filmkamera, ipod.. at de er oppladet og "good to go..."
Gjest Skrevet 8. september 2006 #13 Skrevet 8. september 2006 Til vinterkyss *høygravid* Jeg vet ikke hva vi får på sykehuset og så er svigermor fra Skottland og der får de ikke sånt på sykehuset tror jeg.. Derfor har hun kjøpt en pakke engangstruser til meg. Jeg har ihvertfall pakket de, så får vi se om jeg bruker de.. Tror ikke de får bleier til babyen engang over der, men jeg er ikke sikker altså. Får vi alt vi trenger her? Inkludert ammeinnlegg?
lykkeliten født-23.10 Skrevet 8. september 2006 #14 Skrevet 8. september 2006 Hadde ikke med noe sånt sist jeg iallefall. Fikk truser og bleier og kremer .... Husker ikke med ammeinnlegg men... Denne gangen tar jeg med de trusene jeg har brukt nå i graviditeten, er ikke så behagelige disse netting trusene.. Så har jeg kjøpt SABA bind, og kjempe mykt toalettpapir jeg vil ha med. Tar også med krem til å smøre brystvortene og noen ammeinnlegg:)
Edelweis Skrevet 8. september 2006 #15 Skrevet 8. september 2006 hej=) har 35 dager igjenn idag! har omtrent alt til babyen klart=) men mangler noen små ting som ligger hos noen slektninger! jeg kjenner ingen tegn til sstart på fødsel enda, å det blir vel en stund til kan jeg tenke meg! jenta i magen er veldig aktiv og ribbeina mine har det ikke så alt for godt i disse dager! ikke ryggen heller for å si det slik! men ellers har jeg vel ingen ting å klage over! har ikke pakket baggen enda, men tankte jeg kunne skvise det inn en dag under all husvaskinga. jeg har nemlig hekta på lukt av salmiakk=) idag skal det bakes to folinger med boller og to med kanelsnurrer! godt med noe i frysern=)
ScaryMama Skrevet 8. september 2006 #16 Skrevet 8. september 2006 Jeg har 47 dager og selv om det er lenge til, så er det så mye som skal gjøre før det! Alt av babyutstyr er klart, men mannen driver og lager nytt bad og han har fortsatt en del å gjøre der. Og jeg har så sinnsykt mye å gjøre på skolen før det! Men det er så vanskelig å tenke på annet enn den lille guttten i magen...
Harald Ripultfør Skrevet 8. september 2006 #17 Skrevet 8. september 2006 40 dager igjen i dag, så nå er jeg høygravid! Har vasket allt tøyet, men mangler fortsatt litt klær i nyfødt str. Har det meste av utstyr klart. Bortsjett fra sprinkelseng, men vi har en kurv som vi har tenkt å bruke i begynnelsen. Har kynnere om natten, men ikke så mye enda. Begynner å bli ganske lei men får litt dårlig samvittighet for at jeg ønsker h*n ut så tidlig.... Håper tiden fremover går kjempefort!
sarasara Skrevet 8. september 2006 #18 Skrevet 8. september 2006 43.dager igjen.....trudde ikke eg ville bli lei tidlig,for dette er mitt andre barn,og eg har det veldi travelt med en jente pa to..men eg kjenner eg er litt lei..huff..tungt a puste,og svetter som bare det
bibi74 Skrevet 8. september 2006 #19 Skrevet 8. september 2006 jeg er egentlig i oktoberklubben (termin 5. oktober), men det ble i dag bestemt at jeg skulle ta keisersnitt 26. september! 18!!!!dager igjen. Herregud. føler at tiden flyr akkurat nå!
jet trip Skrevet 8. september 2006 #20 Skrevet 8. september 2006 Hei hei! 44 dager til termin. Alt unntatt stellebord står klart. Baggen har jeg ikke pakket men har smått startet å tenke over hva jeg skal ta med til oss. Leste at de er flere små plages med halsbrann. Jeg bruker også Gaviscon med god effekt. Ellers er jeg fortsatt i fin form. Ingen vann i kroppen enda men har nå gått opp en del kilo allikevel Jeg jobber på sykehuset og er nå ganske sikker at det finnes haugevis av enganstruser der.Men det er jo veldig betryggende å ha med endel ting så en føler seg godt forbered.. Ser at alle gleder seg masse til ungen kommer og jeg er ikke untakk. Det kommer helt sikkert til å bli helt ubeskrivelig følelse å endelig møttes!!!!
Lille sol@ med Frida Skrevet 8. september 2006 Forfatter #21 Skrevet 8. september 2006 Hei jenter..... Slimproppen min kom i sted...... Har følt det på meg at jeg skal føde i neste uke eller ganske nærme ja.... men det er jo egentlig kanskje litt vel tidlig? Hmmm søstra mi kommer med ammepute og ammeseng, og stellemadrass til å ha på benk her i 1 etg. Så hun kan vel kanskje komme nå da. Mannen min lurte på omjeg kan pakke bagen til fødestua i går så da kan vel det være lurt....
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 8. september 2006 #22 Skrevet 8. september 2006 Ikke for å psyke deg ned, men da jeg fikk sist, gikk slimproppen min 4uker!!!!!!!!!!!! før jeg fødte....
Lille sol@ med Frida Skrevet 8. september 2006 Forfatter #23 Skrevet 8. september 2006 Ja ikke vet jeg..... Med de to guttene jeg har kan jeg ikke huske at det gikk noen slimpropp i det hele tatt jeg.... Men kan godt drøye den til over neste uke, fordi det skal gå snekker her i neste uke... gjøre ferdig jobben sin... kan vel ikke tenke meg å gå med rier sammen med en snekker.... hihi Disse mennene blir jo helt stressa når de ser en mulig fødende kvinne..... hihi. kanskje ikke så rart... Men jeg føler bare på meg at det skjer snart..
Edelweis Skrevet 8. september 2006 #24 Skrevet 8. september 2006 åh du er heldig som snart skal få se nusket ditt=) jeg gleder meg som bare det til men lille jente kommer! vet du hva du får lille sol@? jeg skulle ønske det var meg som satt å følte på meg at noe skjedde=) lykke til da!
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 8. september 2006 #25 Skrevet 8. september 2006 Jeg har 46 dager igjen, synes det er lenge, samtidig som jeg synes det er altfor nært!! hehe.. men er sikkert normalt å føle det slik. Har jo vært sykmeldt 50% på grunn av bekkenløsning, men fra og med mandag er jeg sykmeldt fullt ut frem til fødsel. Ikke så lett med mye gåing, bæring og trapper på jobben når ryggen og bekken krangler om hverandre Skal bli deilig å hvile kroppen de siste ukene før fødsel og lade opp batteriene så godt det lar seg gjøre før den nye sjefen ankommer huset:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå