Gå til innhold

Endelig kom jenta vår til verden!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter mye maserier og tegn her og der ble det endelig fødsel på meg også. Våknet mandags morgen at det var noe mer på gang enn de vanlige murringene. Begynte å få lette rier, blødninger og en del av slimproppen gikk. Fikk mannen min til å være hjemme fra jobb i tilfelle. Fødte veldig raskt sist, så var litt redd for enda raskere fødsel denne gangen. Fikk beskjed fra føden om å komme ned når jeg ville, og med rier med 3 min mellomrom dro vi ned på sjekk. Var ikke så sterke men kom veldig tett. Etter us var det bare stusselige 2 cm åpning, og kunne velge om vi ville bli eller dra hjem en tur. Husket fra sist at vi var sjeleglad vi ikke dro hjem, så vi valgte å bli denne gangen og regnet med det ville gå fort. Ja, særlig!! Klokka gikk og riene var der men ikke så sterke. gikk rundt og stimulerte brystvorter for å få fart på de men ikke noe skjedde. Utrolig kjedelig. Var så klar til å føde!! Det ble vaktskifte og ny jordmor kom. Kl halv fire sjekket hun igjen og ikke mer åpning, men hadde festet hode nedi bekkenet...ble helt oppgitt...så jordmor tilbød akupunktur. fikk det i halv fem tiden og det gjorde susen gitt....kjente det med en gang. Fikk vondere og sterkere rier. Måtte puste og jobbe gjennom de. Kom fortsatt tett 2 -3 min mellom..

Kl halv syv sjekket hun igjen. Kun 3-4 cm åpning med de riene...begynte nesten å grine..så hun pirket og røsket oppider for å ta vannet. Gikk ikke med en gang men kl syv skjedde det. Vannet gikk, riene kom slag i slag. Utrolig intens og trodde virkelig jeg ikke skulle klare det. Ble såpass at jeg ble lagt over i seng, og plutselig kom trangen til å presse..3-4 pressrier så var hodet ute...men fikk ikke ny ri så hun stod faktisk sånn i 3 min...kan ikke huske det var så lenge. Men da ropte jordmor Press!! hun måtte ut....og jeg pressa ....så endelig var hun ute kl 19.48. Utrolig hardt og tøft men absolutt verdt premien etterpå:)))

3900 g , 51 cm lang og hodeomkrets 36 cm. Nå er vi kommet hjem, og vesla ligger i vuggen sin. helt nydelig. Skal prøve å få i gang denne amminga og kose oss massevis.

Masse lykke til dere andre fødeklare og vordende mødre. Det er helt fantastisk!

Takk for meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye med lille snuppa! ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...