Gå til innhold

huff... ( langt og klagete.. )

Anbefalte innlegg

jeg må bare få lufta ut litt her, jeg...

som kanskje noen av dere har fått med dere, så har vi holdt på med flytting den siste tida..

har kommet oss så å si i orden her i det nye huset, men er langtfra ferdig i leiligheten..

hu som skal ta over leiligheten, skal ta over 15.september.

hu betaler meg halve husleia for å komme inn før 1.10.

so far, so good...

men i går ettermiddag, så ringte hu meg for å si at hu skulle innom og kikke på kjøkkenet. hu skal nemlig male det.

jeg prøvde å si at det ikke var ferdig vaska, men hvis hu overså alt rotet o.l, så kunne a se litt...

strømmen er avsluttet der, så det er ikke strøm i leiligheten, noe som har resultert i at jeg ikke har fått vekk de DIGRE hybelkaninene i stua, ikke er det lys der heller...

derfor har jeg ikke fått vaska alt heller, dessuten var jeg syk i forrige uke, og ikke har vi fått mye hjelp til å få flyttet tingene våre ut.. (ikke lett med mage, og at man ikke skal bære over 10 kg..)

har vaska 2 av 3 soverom. tak, vegger, vinduer og gulv, så det er klart, men ikke kjøkken, bad og stue...

...så i morra skal jeg innom og vaske badet. tar med en bøtte varmt vann.såpe har jeg der oppe. må bruke lommelykt, men det skal gå.. (strømmen kommer ikke tilbake før tirsdag). så skal jeg ned på alle 4, og skrubbe stuegulvet med fuktig klut og børste, slik at det blir bra!!

MEN.. det jeg er litt irritert på, er at hu ringte meg i sta og klaga over at jeg ikke hadde vaska ferdig, fordi hu hadde begynt å male kjøkkenet i dag!! ikke var tak og vegger vaska, og ikke hadde jeg flytta ut alle tinga mine heller!!

og ikke nok med det, men hu hadde fått nøkkel av husverten, låst seg inn, pakka ut resten av tinga våre og satt det i en ulåst bod!!

husverten hadde også vært der inne og kikka..

og det ser IKKE ut i måneskinn engang!!

men saken er jo at hu ikke skal inn i leiligheten før 15!! det er jo tross alt JEG som leier der ennå!! føler liksom at privatlivet mitt er litt krenka...

skal snakke med a i morra etter jobben, da er a der og maler, sier a.. i MIN leilighet!!

vi hadde en avtale, og den har a egentlig ikke holdt...

15.september er faktisk 8 dager til!!

arghh!!! nå fyker hormonene i vill fart oppi topplokket, kjenner jeg!!

hva synes dere, jenter?? hvordan hadde dere reagert på en sånn situasjon?? er jeg overfølsom?? eller??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6237734-huff-langt-og-klagete/
Del på andre sider

Fortsetter under...

HVA!!?? Jeg tror jeg hadde blitt heitrandes forbanna hvis det hadde skjedd meg! Tross alt- dere har en avtale og den bør hun holde seg til! Og husverten har da ingen grunn til å være der heller! Hadde følt at de hadde tråkka langt over streken. Syns virkelig du bør si ifra! Og de skal IKKE si noe så lenge alt er i orden til den 15! Hvordan det ser ut frem til da har de ingenting med. Og sier de noe kan du jo bare si det som det er. MEN- er det så lurt at hun maler nå siden du skal dit og vaske? Vi gravide skal jo ikke være i et rom der man har malt.

Nei, si ifra! Det går da ikke an å tråkke inn slik, og attpåtil styre med DINE ting!

tusen takk for oppbacking!!

trengte det! var redd for at det var MEG det var noe galt med...

skal snakke med henne etter klokka 16 i dag, for da er jeg ferdig på jobben, men fy søren, jeg gleder meg ikke!!

det er nesten huseier jeg er mest irritert på.. han har vel ikke lov til å gi ut nøkler slik??

det er sant, jeg har faktisk ikke tenkt på at det blir malingslukt i huset i det heletatt... skulle kanskje sagt det litt forsiktig til henne..

men, uansett... jeg skal bli ferdig så fort som mulig, så jeg ikke har dette hengende over meg!!

klem, og takk igjen!!

DU leier fortsatt den leiligheten!!!! Men siden hun allerede har flyttet inn så er det greit! DU skal IKKE vakse noe mer der!!!!

Faens frekke folk!!!

Dra å lever nøkkelen og si at du anser deg som ferdig med hele leiligheten når de oppfører seg sånn! De har rota i dine personlige ting i tillegg. Kanskje du skal anmelde dem for innbrudd?

ÆSJ! Du har all grunn til å bli irritert!

Annonse

Oi,oi,oi..... Det er jo ikke bra!!!

Du må jo vise leiligheten til eier før du flytter.... Har du betalt depositum??? Du må bare få satt en stopper for det der....

Herregud... Hadde klikka for meg, gravid eller ikke gravid, klikka hadde jeg gjort!!!

Du har jo betalt frem til 15, og før det er det ingen som har lov å gå inn i din leilighet... Og nøkkel fra husvert!! Hvorfor har husverten nøkkel?! Jeg leier selv ut leilighet, og jeg har da ikke nøkkel til leiligheten!!!

Føler med deg...

Hold oss oppdatert!!!

Og ring med engang og få henne ut av leiligheten DIN!!!

åååå! takk skal du ha!!

dere er så søte her inne på desemberklubben!!

stefaren min eier også leiligheter, og han har aldri vært inni leilighetene uten samtykke fra leietager.. mamma reagerte heldigvis også ganske sterkt på akkurat det...

jaja, jeg har da 1 uke på meg før jeg MÅ være ferdig, og det skal jeg klare!! JEG skal i allefall holde min del av avtalen!! :)

klart jeg skal holde dere oppdatert!!

klem!!

En annen ting............ Har du sjekket om det er greit med fremleie???

For hvis det er du som står som leier frem til 1 okt, så er du også ansvarlig ifht eier. Ikke gi fra deg nøkkel til leiligheten før du ha fått depositum pengene dine.

Ja, fy fader, hva er dette for slags folk da?!

Og huseieren som gir henne nøkkelen, mens han ser at du har dine ting der. Helt bak mål!

Leide hos en psycko fyr før jeg også. Han kom i tide og utide, morgen og kveld, plutselig hadde han folk som skulle på visning før jeg hadde fått vite tid osv!

Men nå som hun har tatt over så kan jo henne vaske ut da. Men får du igjen depositumspengene da?! Er jo ofte dem trekker dette om det ikke er vasket ut ordentlig. Men hallo, ble litt irritert nå jeg! at det går an å være så frekke! De kan jo ikke bare gjøre sånn?!

Du har ALL rett til å være forbanna, det er ikke DEG det er noe galt med!

Har dere skrevet kontrakt på at hun skal ta over fra den 15 september?!

nøkkelen får hun ikke før jeg er ute av leiligheten!!

har snakket med huseier om at hu skal overta, og det var greit for han at hu tar over den 15. men huseier ville at det skulle stå 1.10 i kontrakten hennes, så det er jo hans valg... da blir det vel ikke fremleie?? herregud, det hadde jeg ikke tenkt på engang!! :s

har det muntlig fra huseier...

han reiser snart tilbake til eritrea for å jobbe (han er norsk, men jobber der så å si hele året. er bare hjemme 3 ganger pr år) tenker det går bra. han er ikke vanskelig når det gjelder slikt. så lenge han får husleia til tida, så er alt fin, fint!!

Annonse

Herregud, er det mulig!?

Jeg hadde bare sagt "ja, jeg hadde tenkt til å vaske ferdig, men nå har jo du flytta inn alt, så.. Trodde vi ble enige om 15. jeg c..."

Hadde nekta å stå der å vaske mens ho så på værtfall!! La ho gjøre det sjøl, siden ho er så jæ... ivrig!!

det er det gubben sier også, at han ikke vil være der mens hu er der... så det blir vel til at jeg må vaske mens han tømmer uteboden...

men, men.. shit happens sier nå jeg...

har drømt om dama, huseier og vasking av hus i hele natt (kun avbrutt av kramper i beina..)

skal nok få snakket med henne. hu pleier ikke å være vanskelig å ha med å gjøre...

skjønner godt at hu er ivrig, og vil male, men... det er liksom en prinsippsak!!

hu kunne sikkert spurt meg først, så hadde vi blitt enige om noe!!

Fysjamei... Makan til frekkhet. Du er på ingen måte overfølsom, du reagerer helt riktig synes jeg. Jeg hadde hentet tingene mine, levert nøkler og sagt til huseier at jeg betaler til hun gikk inn i leiligheten..

Du skal ikke vaske mer når de har tråkket over grensene på denne måten.... Herregud jeg blir svett av sånt!

Klem til deg ;)

må bare si at du reagerer mye roligere enn det jeg hadde gjort.... hadde klikka jeg... frekke menneske... skulle hatt juling...

(er litt aggresiv for tiden)

blei sint bare av å lese innlegget ditt... vet ikke hva jeg hadde gjort om jeg var deg... stå på...

takk, takk!

grunnen til at jeg ikke tar det tyngre enn det jeg gjør, er pga babyen...

så fort jeg blir litt stressa, så får jeg kynnere, og det er ikke noe særlig!! ;)

også er det det faktum at jeg bor på et VELDIG lite sted, og jeg vil ikke bli uvenner med dama heller... men det er nå meg, da.. hehe

klem, klem

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2

Makan til frekkhet!

Er som du sier at hadde hun spurt så kunne dere jo blitt enige om noe. Hvis hun absolutt vil begynne å male nå så kan hun jo betale for tiden fra nå og frem til 15. også mener jeg. Evt. kan dere trekke fra noen dager mot at dere slipper å vaske ut?

Hvis hun skal pusse opp endel blir det jo supermøkkete uansett så hun er jo nødt til å vaske ned en gang til.

Måten det har blitt håndtert på fra huseier er helt hårreisende. Han har ingenting med å gi ut nøklene, før etter at du er ute av huset.

Håper dere får en orden på tingene uten at noen blir uvenner av den grunn!

Klem,klem

Du er ikke overfølsom. Er litt lei av at alle skal skylde på at gravide er så hormonelle.

Jeg er ikke spesielt mer hormonell nå enn hva jeg var før jeg ble gravid (er jeg sikker på selv, da, hehe), og jeg hadde reagert kraftig på et slikt overtramp, gravid eller ikke!!!!!

Sett henne på plass! Det er helt uholdbart, og ja, et stort overtramp!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...