Anonym bruker Skrevet 7. september 2006 #1 Skrevet 7. september 2006 bare lurer på hvor lang tid det tar fra modningsfasen til fødselen starter... ??? gleder meg sånn, vil se babyen min.. hehe
Live har fått prinsen sin:) Skrevet 7. september 2006 #2 Skrevet 7. september 2006 dette lurer jeg også på!Har hatt murringer siden søndag...så regner med at det er modningen..
To gutter og en jente Skrevet 8. september 2006 #3 Skrevet 8. september 2006 Heisann! Ikke for å ta motet fra dere, men med meg tok det lang tid. Begynte med sterke kynnere en uke før termin. Var på jordmorkontroll to dager etter termin og fikk konstantert modning og 4cm åpning. Hadde ikke hatt rier. Jordmor var siker på at jeg ville føde innen et døgn, men strippet meg for å få litt fortgang i det. Dagen etter hadde fremdeles ikke riene begynt, og jeg ble usikker. Ringte føden og de ville ha meg til kontroll. Da var det 5cm. Jeg hadde ingen smerter. Knapt nok kynnere. Ble liggende til observasjon en natt, men ingenting hendte. Ble sendt hjem med beskjed om å komme straks riene begynte eller vannet gikk. En uke senere (11 dager over termin) hadde fremdeles ingenting skjedd. Etter en legetime der legen nektet å sjekke åpning og bestille overtidskontroll (Fikk beskjed om å komme uken etter, hvis ingenting hendte. Dvs 17 dager over termin) var jeg helt i fra meg. Ringte føden og bad om å få komme til sjekk. Reiste inn og traff jordmoren jeg brukte å gå til i døren. Hun sjekket og oppdaget 7cm åpning. De registrerte også rier, men jeg kjente ingenting. Jordmor syntes derfor så synd i meg (jeg var helt utkjørt psykisk av ventingen) at hun tok vannet. Riene begynte 45 min senere (Og jeg kjente disse!) To timer etter første ri va han ute. Aner ikke hvor lenge jeg hadde gått hvis hun ikke tok vannet.... Vet ikke hvorfor jeg fortalte hele historen.... Ville vel bare si at det ikke er lett å vite hvor lenge en går med modning før fødsel. I ettertid er jeg egentlig glad jeg gikk så lenge. Kroppen fikk gjort seg klar og jeg slapp smerter de første 7cm. Men det kunne kansje vært greit å ikke vite at jeg var "klar" en uke før.... Ble så innmarig lenge å vente..... Håper det går fortere med dere! (Modningen altså) Lykke til!
Caramell, 3-barns mamma! Skrevet 8. september 2006 #4 Skrevet 8. september 2006 Vil bare si at dette er VELDIG individuelt... selv har jeg gått med åpning i en og en halv måned nå... har ikke sjekka åpning etter denne ene gangen, men den begynner TROLIG å bli stor... det var slik sist også, litt som hun over.. KOm inn på føden for å sjekke, og voops... 7 cm åpning! Håper jeg merker noe før denne gangen, men kan vel ikke regne med det.. For andre går med rier før de i det hele tatt har begynt å åpne seg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå