Gå til innhold

Ang slanking og sånt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mye alene hjemme for tiden.. derfor jeg er her så ofte... må liksom unnskylde.. :-)

Dere snakker om slanking for å bli gravide.... jeg føler at folk mener jeg bør legge på meg for å bli gravid. Hm....har vel BMI på 18,3 ...det er vel kanskje undervekt det.... Er 51-52kg og 168 høy. Da jeg ble gravid forrige gang for 4 år siden var jeg ca 50. Da hadde jeg gått ned ca 6 kg på stress...eksamen, bryllup og flytting. Så det funka jo da... å være så tynn. Heller har jeg ikke så "sykt" lange sykluser som jeg hører noen her inne har. Har funnet ut at jeg har 29 og ca 35 annehver gang. Gyn sa at alt over 30 er en fare for at man ikke har el.

Burde jeg legge på meg.Trives med den vekta jeg har.. Spiser greit. Men er jo mer i aktivitet nå med en 3 åring eller jeg var mens jeg var student... Så jeg føler vekta er naturlig. Aldri vært særlig tykk da...57 kg... og 68 da jeg fødte.

Ane

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vekta kan nok spille inn en liten rolle, men man ser jo både svært tynne damer og veldig overvektige damer som blir gravide, så jeg tror ikke vi skal legge så mye i det...uansett masse lykke til:)

Skrevet

Heisann..

Jeg veier ikke mye jeg heller. Men tror ikke akkurat at det er DET som er grunnlaget for om man blir gravid eller ikke.. Mange faktorer som spiller inn.. Blant annet fruktbarhet hos begge to, hormonproduksjon osv. MEN de som er ekstremt overvektige har nok en fordel av og gå ned noen kg, men da snakker jeg om de som er VELDIG overvektige, og ikke de som kunne tenke seg og gå ned 2-3 kg fordi di syns at de burde det. Folk skal trives med vekta si, og det er det viktigste. Jeg har hele tiden hatt problemer med det motsatte, problemer med og gå opp. Og jeg fikk beskjed av legen i fjor om at hvis jeg ikke gikk opp noen kg så kom jeg til og få skikkelig problemer med og bli gravid. Men jeg har gått opp noen kg nå, men trener med hest 1-2 timer nesten hver dag. Spiser MASSE frukt og grønt, og prøver og spise hver tredje time.

Skrevet

Det viktigste er at du spiser normal mat og ikke er tynn fordi du er syk. Jeg er også veldig tynn (163 og 45 kg) og prøver å bli gravid. Jeg har alltid vært så tynn som jeg er nå, selvom jeg spiser helt normalt og ikke driver med noen ekstrem trening. Jeg kan ikke klare å komme opp i 53 kg som er min "idealvekt" fordi det innebærer at jeg hver eneste dag måtte spist mye mer enn det som føles naturlig og behagelig for meg, og det kan jo ikke være riktig heller?

Jeg tror det er meningen at noen at oss skal være små og noen skal være store, så lenge vi lever sunt og har det godt er det ingen fare mener jeg da.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...