Gå til innhold

hvorfor kanel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

bare lurer på hva kanelen er godt for?

å når jeg nå er i uke 36, når kan jeg da begynne med alle de tingene dere snakker om for å få igang noe! er lei!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei si det...det funka ikke for meg,bare den dårlig opplevelse!hehe..Men jeg kan anbefale bringebærbladkapsler..Begynte på disse lørdagskveld,og søndagmorgen våkna jeg av murringer og har gått med det siden(disse skal være bra for modningen)så for min del funka hvertfall det bedre enn kanel:)

Skrevet

Venter spent på om noen har noen forklaring..:) også uke 36 (+3!) og skikkelig lei, må jeg innrømme...

Skrevet

men jeg har jo gått på bringebærblad kapsler lenge nå, men har ikke hatt nå virkning av det så vidt jeg vet! jaja.. jeg får vel bare vaske huset igjenn da, å NYTE lukten av salmiakk=) får håpe hu kommer snart!

Skrevet

Hvorfor vil du ha i gang fødsel nå? Er det ikke litt tidlig å begynne å tenke på å fremskynde den nå?

Skrevet

Uke 37 regnes som innenfor terminen, så synes ikke det er så ille å tenke i de baner i uke 36, jeg... Om du ikke er lei ennå finnes det nok de med mer problemer i graviditeten enn deg:)

Skrevet

prøvde rømmegrøt med MASSE kanel på......ingenting skjedde.har prøvd ananas,brystvortemassasje,varme omslag på bryst ,sex,lakserolje og bringebærkapsler en uke nå-ingen baby ennå og kjenner ingenting på kroppen som kan tyde på at noe er i gang.hadde heller ikke noe åpning/modning i går hos legen:o(så jeg har mistet troen på disse kjerringråda.Legen sa at det va "greit" å starte med olja 2 uker før

Skrevet

spiste en hel ananas til frokost..Har vondt i munnen, men ingen annen effekt.. :) Å utvikle tålmodighet er siste utvei..Det veit jeg ikke om jeg klarer:)

Skrevet

Jeg må si at hovedinnleggers innlegg provoserer meg litt. De fleste av oss er vel både slitne store, og leie når det begynner å nærme seg fødsel. Men på den annen side, så var vi vel klar over at hvis vi skulle få barn, så innebar det en graviditet, og at disse i gjennomsnitt varer i 282 dager. Å prøve å framprovosere en fødsel en mnd for tidlig er for meg ganske hårreisende. Du kan nok spørre hvilken jordmor eller barnelege du ønsker, og de vil alle si at den babyen har godt av å være inni mammaen sin noen uker til, og at den vil komme ut når den er klar. Hverken tarmene eller lungene til den lille er helt klare for verden utenfor enda, så la babyen ligge å kose seg der inne til den kommer helt av seg selv.

Dessuten tror jeg noen her inne har litt for store forventninger til bringebærkapsler. Hvis disse hadde hjulpet til å sette igeng fødselen, så hadde det nok ikke vært lov til å selge de. Jeg har selv tatt 6 kapsler om dagen nå i 2 mnd, fordi de kan HJELPE TIL Å STYRKE LIVMOR OG MELLOMKJØTT, de kan IKKE starte fødselen.

Oi, dette ble et langt og kvasst innlegg, men jeg har irritert meg litt over barnsligheten og naiviteten her inne en stund. Også er jeg overtidig og sur.

Skrevet

Jeg tror nok ikke kanel starter noe særlig og siden ingen lege/jm har advart mot det er det nok temmelig uskyldig.

Det som provoserer meg litt er at bare fordi de som går på overtid (eller over termindato! Det er ikke overtid før 14 dager ETTER termindato!) ikke har det så fint skal ikke andre få lov til å være lei og kanskje leke med tanken om kjærringråd som SIES Å sette igang? Nei, beklager, din utålmodighet stryker ikke ut noen andres og de aller fleste av oss styrer unna det vi blir advart mot av helsepersonell...

Skrevet

Jeg har det hverken vondt eller vanskelig fordi om jeg har passert termindato. Jeg bare venter. Akkurat som alle andre. Jeg skjønner at folk er lei, mange er det leeenge før termin nærmer seg. Det vil ikke si at det er rett å starte tiltak for å sette i gang en for tidlig fødsel alikevel. Ikke sammenlign meg med andre på overtid, jeg kan ikke tenke meg at vi alle er like bare fordi vi har passert den magiske datoen.

Skrevet

Du er nå har og protesterer på andres utålmodighet som mange andre over termindato hvertfall...

Skrevet

Hvis du leser begge innleggene mine om igjen, så ser du at jeg absolutt IKKE protesterer mot at folk er lei. Jeg sier det motsatte faktisk. Det jeg IKKE synes er rett, er at folk ønsker en for tidlig fødsel av den grunn.

Skrevet

Det er rimelig mange kjerringråd ute og går, men det er jo vanskelig å si om noen av de faktisk hjelper....... Tror jeg prøvde det aller meste sist, men er man ikke moden er det iallfall ikke stor sjans for at noe skal skje...... Er man moden derimot er vel sex det de fleste anbefaler.

Denne gangen skal jeg iallfall ta bringebærtekapsler. Gjorde det sist også, og inbiller meg at det er en av årsakene til at jeg ikke revnet.....-det sammen med smøring og tøying med jordnøttolje. Så jeg tørr ikke la være!!! :)

Skrevet

Til Togga 1409:

når du sier at legen sa det var "greit" å starte med olja 2 uker før - mener du da lakserolja?

Skrevet

Joda, jeg respekterer at folk har plager. Jeg er drittlei selv, men jeg tenkte mest på babyen jeg da. H*n har kanskje det bedre der inne en liten stund til?

Skrevet

Jeg er helt enig med kona til kona altså..

Det er altfor mange her som peser på dette med å føde lenge før termin, har jeg merket her på 3 trimester.

Vi er alle lei når fødsel nærmer seg (jotakk, to dager overtid for min del nå) men det virker som om altfor mange setter sitt eget velvære foran babyen?

Altså, babyen har det utvilsomt best i livmoren så lenge som mulig, og å prøve å fremskynde en fødsel opptil en mnd før termin? Hva er poenget?? Tenk litt på babyen i stedenfor, og selv om du er stor, sliten og lei, så er det vel barnet dette dreier seg om?

Ja, jeg får vel pepper for mine meninger her også, men dette er tross alt et debattforum, så alle meninger kan høres.

Jeg fatter bare ikke denne utålmodigheten. Det blir mer slitsomt når baby er ute, så hvorfor ikke nyte alenetiden mens man har den, og konsentrere seg om at babyen faktisk bør være i magen så lenge som mulig..??

Og alt av kjerringråd i hytt og pine - jeg har liten tro på det. Babyen kommer når den er klar, uansett hva du eter eller drikker. Hopping etc kan føre til komplikasjoner, men man tar jo sine egne valg uansett, jeg syns bare dette er utrolig tåpelig.

Skrevet

Forresten; kanel er kun mot sure oppstøt/ halsbrann.

Skrevet

hallo.. jeg mente det ikke slik da jeg la in inlegget igår! vil ikke provosere noen jeg! jeg bare lurte på hvorfor dere bruker kanel! og i tilegg lurte jeg på om når en kunne begynne med disse kjerringrådene! les godt gjennom HI, så ser dere at jeg skriver ikke at jeg skal prøve å starte fødselen nå, bare det at jeg lurer på når en kan, å at jeg var litt lei!

dessuten har jeg hørt at en baby regnes som færdig modnet etter uke 37. er det ikke låv å være nysjærri hær eller? uten at noen hele tiden skal være på hugget! da beklager jeg hvis noen ble provosert! det vbar bare et spm!

Skrevet

dessuten er jeg helt enig til at babyen har det best inne så lenge som mulig! men igjenn, det var bare et spm! å det med bringebærbladkapslene skal ikke det bare modne livmormunnen og hindre revning. har aldri hørt at de har satt i gnag en fødsel!

Skrevet

til silje_fødeklar

går til lilleeidet spesialist i fødselshjelp o.l .

spurte om lakserolje,hva han syns....han sa at jeg ikke skulle starte med den før 2 uker før termin og ha 2-3 dager pause om jeg skulle ta d igjen,mente det gjorde ingen skade.babyen min var tydeligvis ikke klar,så jeg satt bare igjen med ei himla sår rumpe etter alle toalettbesøka:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...