Gå til innhold

gutt vs jente skuffet

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvem skulle tro at det hadde en betyding? Men gjett om jeg er skuffet her jeg sitter, med et mirakel i magen. er så skuffet over min egen reaksjon - vil ikke ha kjeft av noen asså.. spar på ordene som de ikke kan hjelpe meg på noe vis. Jeg har fått vite jeg skulle få en gutt siden 3 måned - nå i 8 måned sa legen det er en jente.

Jeg gledet meg slik til gutt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei! kan jo hende legen tar feil å da? ingen som vet 100 % sikkert før babyn kommer ;) Du blir nok like forelsket i babyn din om det er jente eller gutt skal du se :)

Skrevet

Takk, det er sant. Jeg vet jo at jeg blir minst like glad i henne enn i ham. Tror bare det er et sjokk - må likssom stille opp ned på alle forventningene. tar sikkert ikke så lang tid.

Merci Glad_jenta:)

Skrevet

Men kjære deg - det har du da lov til!! Klart du har!! Betyr ikke noenting - du blir like glad i jenta di, men du trenger litt tid til å fordøye det, og da må alle følelser få slippe til. Venter gutt nummer tre, og klart jeg har lyst å oppleve å få en datter. Så etter ul var jeg kjempeskuffet, ble helt tatt på senga over hvor sterk skuffelsen var - gråt og gråt!

Men så har jeg blitt så gla i denne gutten i magen etterhvert, og gleder meg til han! Men innimellom er jeg like skuffet igjen. Det er ikke "politisk korrekt" og når jeg hører om dem som mister eller lignende blir jeg jo flau. Men sånn er vi mennesker, vi kan ikke alltid styre følelsene våre! Så tillat deg å være litt lei deg, gråt om du føler på det. Og etterhvert skal du se at du gleder deg over å bære ei lita prinsesse!!

Klem!!

Skrevet

Husk at det er kjappere å ta feil med at det er jente og ikke gutt. Har de sett gutt på ultralyd så er det større sjans;)

Skrevet

dere er så gode, var så redd for å få mye kjeft. Tuuusen takk, dere har sikkert helt rett i at det bare er en mental omstilling.

Skrevet

jeg har fått vite fra første ul at det er ei jente! det sa de også i 6 måned! men jeg er redd de tar feil. å hvis det viser seg å være en gutt, så skal jeg erlig si at jeg blir litt skuffa! ike at det betyr noe. men jeg har både forestillt meg og sett fram til ei jente! men det er sikkert ei jente når de sier det=) en må stole på magefølelsen!

Skrevet

Forstår godt hva du mener! Du har jo blitt kjent med gutten i magen, og sett for deg alt med ham...Når du plutselig får vite så seint at det er ei jente, så er det jo ikke fordi det er ei jente som skuffer deg, men mer at du har "mistet" en gutt..på en måte!! Hadde jeg fått vite at min baby var en gutt nå, bare 4 uker fra termin, så hadde jeg nok blitt ganske skuffet og trist!! Men du kommer selvfølgelig til å elske barnet uansett hva du hadde trodd!! =) Det er jo det viktigste!!

Har du kjøpt mye blått da?? Har faktisk ikke turt å vaske de rosa klærne enda jeg, tilfelle det må byttes!!

Skrevet

Godt at ikke dette innlegget har blitt et såkalt : "kast dritt til hverandre innlegg" . Jeg er så enig så enig med dere. Man må få lov til å føle det man føler. Det er så mange moralens voktere som kommer å sier fy fy, men det er ikke noe å bry seg om :) Kos deg med magen vennen :)

Skrevet

Er nok helt naturlig å føle det slik siden du liksom har blitt "kjent" med gutten i magen din. Hadde nok blitt litt skuffet selv dersom jenta mi plutselig var en gutt- selv om jeg ikke er i tvil om at kjærligheten vil være den samme uansett...men det er noe med alle de tankene en rekker å gjøre seg om babyen og livet dens også...

Skrevet

Hei du! jeg har egentlig hatt det på akkurat samme måte som deg. Har egentlig alltid sagt, lenge før jeg ble gravid, at jeg ønsket meg gutt først og deretter en jente. På den ordinære UL'n fikk vi vite at det var en jente, og jeg kjente at jeg kanskje ble bittelitt skuffet, men hadde trodd at det faktisk var en jente selv, så jeg ble jo glad uansett. Vi har allerede døpt henne, planlagt og snakket, og jeg har tom kjøpt litt jenteklær. Nå, i uke 30, skal jeg på 3D ul og vil muligens få vite helt sikkert hva det er, for en ser vel bedre der. Må få si at absolutt alle, ifra gamle vise kjerringer, til nære og kjente har vært sikker på at det er gutt, samt at hjerteslag og alle andre myter som fødselskart etc også sier gutt. Men poenget mitt var at hvis de sier nå at det er en gutt, så blir jeg nok ordentlig skuffet. Selvfølgelig blir jeg uansett glad i babyen, men når er jeg så mentalt innstillt på jente, og har på en måte allerede fått et forhold til henne. Så derfor må jeg bare innrømme at jeg virkelig håper det er den lille piken min som kommer ut.... Derfor skjønner jeg deg veldig godt! Tror ikke en forstår situasjonen før en opplever den selv....

Skrevet

Det er jo ikke såå merkelig at du føler det sånn. Du har jo trodd i 5 måneder at du får en gutt, og tenkt på guttenavn, gutteting, osv. Det tar litt til å omstille seg. MEn du kommer garanter til å bli like glad når hun kommer.

Skrevet

Hlet naturlig at du føler det sånn.Du har jo gått rundt å blitt kjent med en gutt i magen din ganske lenge nå.Også får du plutselig vite at det er jente.Blir jo en helt anne "ting" det da:-)

Men,når bebisen din er ute,bryr du deg ikke om det er gutt eller jente uansett.

Da bare ser du på bebisen din med stjerner i øynene og er lykkelig over å ha blitt mamma.

Skrevet

fatter deg godt jeg, tenker bare på om jeg plutselig hadde fått vite at det ble gutt nå som jeg var instilt på ei lita jente, det blir jo slik når du er innstilt på noe...

hadde litt like glad i barne og det blir selvsagt du også, men når du får vite noe etter så lang tid med tanken på det motsatte så er det lov å bli skuffa.

men som andre har sagt. lettere å ta feil med jente enn med gutt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...