Gå til innhold

April: Noen som har vært i Praha?

Anbefalte innlegg

Vi reiser dit i oktober og hvis noen har noen anbefalinger så tas de imot med takk!! :)

Vi skal bo i gamlebyen tror jeg, rett ved Prague Castle (?)

Så ett guiding tilbud som vi kommer til å ta tror jeg.. 400 for to personer i to timer... er ikke så ikke i forhold til ett annet jeg hadde (2500 for 2,5time)

Guidene er norske og du kan velge mellom flere tema og sette de sammen som du vil.

Reise og opphold fra søndag til torsdag ble 5000,- tilsammen! og leiligheten er 75m3!!! Syns det er billig jeg da...

Men noen som har vært der? Noe vi MÅ få med oss og noe som ikke er like bra?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6234052-april-noen-som-har-v%C3%A6rt-i-praha/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei har ikke vært der før, men reiser neste lørdag... Skal på jentetur. Gleder meg masse masse masse.

Skal fortelle når vi kommer hjem og komme med tips ang hva du bør få med deg når du er der.

Vi har også bestilt leilighet. (vet ikke hvor stor den er, ikke jeg som har gjort bestillingen). Men fra lør til tirs betaler vi kr 2600,- pr hode for hele turen.

Så du har nok fått billig tur ja, hvis din pris gjelder flere enn en pers.

Jepp, der har vi vært.. Var der for 3 år siden... Oj, er det blitt så lenge siden?

Det er ihvertfall en kjempe flott by, og vi har kjempe lyst tilbake!

Vi hadde ikke noen guidet tur, gikk rundt for oss selv.. der er jo så mye å se på, så vi hadde mer enn nok med å fylle dagene våre. Tok derimot tur med hest og kjerre og en biltur med åpen bil.. De står rundt om kring i gatene, så det er bare å henge seg på en slik tur, så får man sett litt.. Hadde også båt tur, på elva der, kjempe koselig :o)

en ting jeg angrer litt på at vi ikke fikk med oss er ei kirke som ligger litt utenfor byen.. den er nemlig bygd av skjeletter !??!, ei veninne var der og sa at det var litt fasinerende å se..

Ikke noe av det vi så, som ikke var verdt å få med seg.. Så har ingenting å ikke anbefale.. :o)

Men en ting dere burde få med dere er å spise på en restaurant som ligger helt nede ved elva.. der var det så koselig :o) Også er det så kjekt å være der, for alt er så billig... Det liker jo vi gniene sunnmøringene.. hihi...

Dere må ha en kjempe super tur... Også må jeg få et lite referat om hvordan turen deres ble.. kanskje vi får ta oss en tur dit igjen. ble litt reiselysten nå :o)

men du? er det lenge til dere skal på moa igjen eller? vært kjekt å treffe deg og Natalie igjen!

Vi har også vært der, for 3 år siden.. og SKAL tilbake en gang!! Fordi det er så mye mer jeg vil ha med meg.. Dere må få med dere livet på karlsbroen, ellers så er det så mye at dere må finne ut av det selv,hv dere har lyst til å se. Bestilte nesten tur her for 14 dager siden, men syntes jrg burde spørre sambo, fant nemlig flybilletter til1820kr tur/retur, men så trengte vi vinterdekk og service til bilen,blææææ. Skulle aldri ha spurt, men bare gjort det, he he.. Men vi får vente, skal jo også ta det veldig med ro i flere mnd jeg da etter operasjon... men tilbake til praha må jeg en gang til!!

God tur til dere begge(er kjempe misunnelig;-)

Ps, ta med gode sko, det blir mye gåing...

Tuusen takk for råd! Gleder meg til å høre referat fra deg Mjanne! Turen var for to personer, flybillettene på 1920 kr tilsammen t/r fra Oslo.

Sitter å nileser i reiseboken fra Gyldendahl nå, jeg elsker historiske byer, og prøvde å få med tore på giftemål nå da..... men neida... ;-p

Elva er stengt for trafikk for vinteren når vi kommer, men vi skal hvertfall prøve ut restauranten ved sjøen som du anbefalte Natta!

Vi skal bo i Lillebyen i den historiske gata Nerudova, og er midt mellom Prahaborgen og Karlsbroen! Gleder meg så sinnsykt! Skal prøve å legge opp turen nogenlunde klart før turen, så har vi hvertfall noe å gå etter! :)

Men en ting er hvertfall bestemt! Jeg drar ikke før jeg har vært i den fem etg skobutikken!! :):):)

Men det som var litt dumt var at de fleste kirker og museum holder stengt på mandager!! Og da går jo det bort en dag! Men håper Prahaborgen er åpen da slik at vi kan ta den da..

Nei nå tenker jeg bare høyt her... nei nå skal jeg ut å gå tur!

Men du Natta! Jeg hadde tenkt meg en tur i dag..tror svigermor blir litt fornærma om vi drar i dag, har ikke hvert her på en måned skjønner du! Meeen lover å komme om ikke så aalt for lenge!! :):):)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...