Gå til innhold

Nei vett du hva. Min kusine er 13 [r og gravid..Hjelp

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

fikk en tlf fra min kusine nå.Hun er 13 år gammel fyller 14 i januar.Hun er gravid. Hun har ikek fortalt det til foreldrene enda.De er 7 dags adventister så kommer nok til og klikke helt på jenta.Hun sa hun skulle beholde den,Hun kommer bort etter skolen (klokken er bare halv 11 her i usa)

Vet ikke helt hva jeg skal si til henne jeg. Synes ikke hun skal beholde den. Hva synes dere jeg bør si til henne???

Fortsetter under...

For å være heilt ærlig så syns eg du burde få na til å snakke me foreldrene sine. Hu er 13år, Det er alt for ungt for å ha en baby. Men man vet aldri, kanskje forledrene hennes vil ha ungen, eller at hu kan adoptere det vekk, ellers så er det abort. Uansett så burde hu få snakke me voksen folk (ikke noe imot deg i det heile tatt). Lykke Til

Min tante var 14 da min fetter ble født. Hun bodde da på barnehjem og fikk selvsagt mye hjelp med barnet.

Men det gikk fint, situasjonen og alderen tatt i betraktning. Fetteren min har nå blitt en voksen flott mann med gode holdninger og verdier, og min tante er verdens beste!

Men, selvsagt, hun vil jo miste hele ungdomstiden sin, mange venner, skole osv. Hun må forberede seg på at å bli mor ikke bare er å trille vogn og dikke-dikke!

Lykke til :-))

Når du har satt et barn til verden, vil du neppe være det foruten.

Men jeg vet for det første ikke hvordan loverket i den delstaten du bor, hvilken retteigheter hun har som gravid, og enslig mor.

Det er en side av problemstillingen. vider vil jeg påpeke at jeg har verken kunnskap eller erfaring om det å være barn/ tenåring iforhold til det å bli mor.

Videre tilhører foreldrene hennes 7 dagers adventist, det betyr muligens at hun mister sine viktigste støttespillere i hennes eget nettverk- bare det vil være en påkjenning for kusinen din.

Det er videre vanskelig å si hvilken argumenter du skal bruke for en eventuell abort, forde det mest ønskelige hadde vært at hun selv hadde tilslutt forsonet seg med denne tanken. Jeg vet ikke hvor voksen, og mottagelig hun er for andre voksne råd. Itilegg vet jeg ikke hvilken argumenter hun bruker for å beholde...

Muligens at hun romantiserer en fremtid med barnefaren, som en heller ikke vet alderen på. Et barn vil nok ikke gjøre et forhold i dette sammenheng noe sterkere, å det er viktig at hun skjønner.

Uansett, legg saken så saklig frem som du kan. Lykke til!!!

Barn bør ikke få barn! Jeg syntes det er alt for tidlig å bli mor når man er 13 år. Min kusine ble mor da hun var 17år, og jeg snakket med henne om det for noen dager siden. Hun ville aldri vært foruten datteren sin, for hun er jo så kjempe glad i henne. Men hun ville ventet litt viss det var i dag. Blir man mor som 13 åring må man jo regne med å være aleinemor, er jo ikke mange som holder sammen fra de er så ung.

Ønsker henne lykke til uansett hvilke avgjørelse hun måtte ta. Men hun har så mye å se frem til som ungdom, og er ikke gammel nok til å begynne å voksenlivet allerede!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...