Gå til innhold

April: julekalendertips

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

men var seff tom for konkrete ideer akkurat nå, men tenkte at det kan jo være lurt å gå på max, nille, europris og andre lavpriskjeder og handle inn små leker til en tier. De har jo litt utvalg jevnt over med bamser, kopper med morsomme motiver, plastbiler, båter, bøtter, spader og andre sandkasseleker... og jysk har noen hestebamser nå til kun 15!!!! kroner! Kjempefine!!

og snuppa vet jeg ville satt pris på bare en ballong...

kopper og fat fra ikea.. -av og til er det jo nok å bare åpne en presang, trenger ikke være leker og spennende hver dag..?

ja, kanskje noen har mer konkrete tips??

Og så kan jeg jo komme med noen tips selv, for dette har jeg tenkt endel på:

-kjøpe et legosett og fordele det utover flere dager.

-juice

-rosiner

-kalenderlys (i den første pakken, så kan man brenne det litt hver dag i det hele desember)

-strømpe (så har man det klart til lillejulaften)

-penklær (som man likevel kjøper til jul)

-smokk

-hårgreier til jenter

-fargeblyanter/-stifter

-pepperkakeform (gi det den dagen man skal bake pepperkaker)

Hva mer?

Annonse

såpebobler (eller sånn såpevannboksmedsånnmankanblåsegjennom)

fingerbamser fra ikea (matilde har fått litt dilla på ting hun kan "henge" på fingrene...

bakesett (kjevle, sleiver osv - i samme gate som pepperkakeformer)

sokker

og om man kjøper nye pysjer/bodyer o.l. kan man jo pakke det i kalenderen også, så har man slått et par fluer i en smekk...

Eg har kjøpt en eske med duplo lego. ¨

Den er der en del dyr i og hus. Den har eg delt opp i et par pakker.

Det er stort for henne å få en hest den ene dagen og en ku dagen etter.

strømpebukse,

sokker,

lue,

votter,

skjerf,

liten dukke,

liten bamse,

pekebok,

ny ball,

bake utstyr....

et slikt sett med former og kjevle - delt den i to (i år kan hun være med å stikke ut kakemenn)

Selv har eg til halve kalenderen hennes. Godt å være i gang. :)

I fjor hadde vi bading som gjennomgangstema i lillemors kalender. Kjøpte massevis av små badeleker og ting som løser seg opp i vann og gir farge, mm. Hun badet i timevis i hele desember og langt ut over nyåret- og hun liker vanligvis ikke å bade :-)

har en venninne med en gutt på 4, og hun har ikke gitt ham julekalender før i år, fordi hvordan skal man forklare en 1-åring den 25 at nå er det slutt på gaver hver morgen... Og han har jo ikke vist hva han har gått glipp av. I denne alderen er det kanskje mest for foreldrenes skyld at vi lager julekalender til dem...?

Synes dette høres så negativt og trist ut at jeg underskriver som anonym, selv om det overhodet ikke er ment negativt og trist - det er bare et innputt...

må bare svare på denne da, og si at jeg har en niese på 5 som har fått kalender siden hun var 2 mnd...og har aldri vært noe problem med henne, iallefall.. så de forstår mer enn vi tror.. :) men folk må velge selv om de vil lage eller ikke :)

• 4 uker senere...

Er selv litt usikker på om tulla skal få kalender i år.

Siden hun ikke er eldre enn det hun er liksom;-)

Hun har jo ikke forventning om kalender. Og det litt som noen sier her, hvordan forklarer man dem at det ikke er gaver hver dag hele året?

Dessuten har jeg hørt at det blir et slit å finne gaver til kalendre etter hvert. Så jeg lurte på om jeg skulle utsette det en stund, så lenge hun ikke vet hva det er.

Men må innrømme at jeg gleder meg til å lage kalender til henne

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...