Dolly Duck Skrevet 7. september 2006 #1 Del Skrevet 7. september 2006 ...vi begynte utredning. Tok en del blodprøver, gu og ul. Alt ser helt fint ut og det er bare å fortsette prøvingen. Kan hende mister vi igjen,kan hende går det bra, det er fordi jeg er "gammel". Eggene til en 40-åring har jo vært i kroppen i 40 år, og er således ikke topp kvalitet. Men vi vil sannsynligvis en eller annen gang treffe på et "friskt" egg siden vi har blitt gravid to ganger sammen, mente han, så det er bare å fortsette... Han var en svært realistisk lege. Sa at dersom jeg hadde vært så gammel (snart 41) og uten barn (har et barn på 14), kunne jeg ha glemt å få noen i det hele tatt... Det er så vanskelig å bære frem barn etter fylte 40... OVER 50% ender i abort rundt/innen uke 6, og for oss over 40 er prosenten enda større... Jeg var nokså deppa da jeg kom hjem, men så tenkte jeg at egentlig kan det hjelpe meg til å roe meg litt ned og heller bli positivt overrasket om vi klarer det (inni hodet mitt er det katastrofe om vi ikke skal klare å få et barn sammen). Jeg skal fra nå av slutte å lulle meg inn i tanken om at det er en selvfølge å få barn i min alder. Om jeg klarer det er en annen sak... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6233679-var-hos-legen-i-dag/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shade Skrevet 7. september 2006 #2 Del Skrevet 7. september 2006 Hei! Jeg/vi har prøvd i 4 år nå uten resultat. Jeg har to barn på 7 og 4 år fra før, og jeg har nå blitt 39 år. Ble litt oppmuntret av det du skrev om å en eller annen gang treffe på et friskt egg. Inspirerer til fortsatt prøving! :-) Min mor fikk sitt siste barn da hun var 38 år, uten problemer, så håpet er der. Men det har vært lite oppfølging fra legen min. Har tror at fordi jeg har barn fra før, så ordner det seg av seg selv med ny graviditet. Har vært til gynekolog og innvendig UL, og alt ser bra ut. Men tror ikke det er blitt tatt noen blodprøver eller noe. Har du regelmessig mens? Hva slags blodprøver tok legen? Hva slags oppfølging får du nå? Jeg blir litt nysgjerrig siden jeg har fått så lite oppfølging selv. Ønsker deg uansett masse lykke til videre, og at det klaffer for dere snart! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6233679-var-hos-legen-i-dag/#findComment-6233955 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dolly Duck Skrevet 7. september 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 7. september 2006 Hei, så hyggelig at du spør! Jeg har regelmessig mens, ja. 28 dagers syklus. Ingenting galt ifølge ul. Regelmessig mens er visst en forutsetning for å få det til. Jeg vet ikke hva slags blodprøver han tok. Husker bare han sa noe om stoffskiftet bl.a... Han regnet uansett ikke med å finne noe galt med noen av prøvene, mente at alt ligger i "gamle" egg... :-) I.o.m at jeg har mistet to ganger får jeg bra oppfølging nå. Egentlig skulle jeg begynt utredning i vår etter første MA, men min fastlege var litt for "kul" så vi mistet en gang til før jeg ble sendt til spesialist. Vanligvis begynner man ikke med utredning før man har mistet tre ganger, men pga min alder er det ikke noe å vente på, sa gyn.. Du må selv be om å få spesialist/gyn. Min fastlege mente også at dette kom til å bli enkelt siden jeg har ett barn fra før. Han tok jo feil. Oppfølgingen blir ny tidlig-ul i uke 6-7 når neste svangerskap evt melder seg, og ofte kontroller til det ser ut å "bli der inne". Ellers skal jeg leve som normalt. Jeg synes du skal be legen om å få tatt de blodprøvene man tar når man ikke får det til. Du har jammen vært tålmodig! Det virket som det var standard ting han krysset av for på blodprøveskjemaet. Mas på legen og si at NOE må man kunne gjøre. Vet du at du har el, og når den er? Tester du for å finne den? Det gjør vi av og til, men synes egentlig det er litt masete. Det er uromantisk nok å prøve innimellom, og el-tester gjør det ikke akkurat mer romantisk :-o Ønsker deg og masse lykke til! Håper du lykkes. Og det tror jeg både du og jeg og mange andre her vil. Vi må bare være tålmodige! Vi som har minst tid av alle... :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6233679-var-hos-legen-i-dag/#findComment-6237263 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beth Skrevet 7. september 2006 #4 Del Skrevet 7. september 2006 Hei! Så du har også mista to gonger? Det har eg også, begge etter fylte 42, men legen på Ullevål sa at regelen var tre gonger før utredning, så da har du trass alt ein grei gynekolog. Han meinte også at det nok berre var gamle egg. I motsetnad til deg har eg ingen frå før, og tar det som ei gåve om det skulle skje igjen (og ende godt denne gongen). Trua er ikkje så stor, men håpet er jo der to the bitter end. Det skjer vel om det er meininga, tenkjer eg... Men eg skjønar at du vart deppa. Det er eg også iblant, særleg fordi det på sett og vis er litt min eigen feil at eg ikkje pressa på hardare for å prøve medan egga mine var yngre. Som ein eller annan skreiv i eit innlegg her på sida, det er von i hangande snøre. Vi kan jo ikkje gje heilt opp heller, og sjansen er nå større om ein prøver å treffe EL. Så kryssar vi fingrane godt og håper på sommarbarn - ikkje sant, carebear? mvh Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6233679-var-hos-legen-i-dag/#findComment-6237640 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dolly Duck Skrevet 8. september 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 8. september 2006 Det e absolutt von i hengjande snøre! :-) Jeg må jo bare tenke at tross alt har jeg ett flott barn. Men ønsker meg selvsagt ett felles barn med min nåværende mann, han har ingen. Jeg har ikke bevisst latt vær å få flere, det har bare aldri vært en mann jeg ville hatt som far der. Før jeg traff min kjæreste da...:-o Men trøsten for oss begge er jo at vi tross alt BLIR gravide, da skal vi ihvertfall ikke gi opp! Og det med tre aborter før en blir utredet: en gyn sa til meg det er vanlig, MEN det gjelder helst for de yngre. I vår alder er det ingen grunn til å vente på tre aborter før man sjekker forholdene! Det var derfor jeg presset meg inn hos spesialist. IVF er jo utelukket i vår alder gjennom det offentlige, men vi kan få hjelp fra Volvat innen vi fyller 42. Det gjør jeg neste år, dersom vi ikke klarer det selv.. Dagene svinger her. I går var en kjip dag, i dag har jeg det fint igjen! Det er vel det som heter å leve... c,") Ønsker deg masse lykke til, håper er "virilt" egg snart titter frem hos oss!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6233679-var-hos-legen-i-dag/#findComment-6241823 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skifer Skrevet 8. september 2006 #6 Del Skrevet 8. september 2006 Jeg er bare 36,men sliter og med gjentatte sa,har mistet seks ganger i år,jeg var til utredning etter den tredje,ingenting galt med meg heller. Fikk resept på crinone(progesterontilskudd)for å se om det hjalp egget å feste seg,noe det viste seg å ikke gjøre. Men min mor kom i overgangsalderen da han var like gammel som jeg er nå,så det er vel mulig mine egg heller ikke er så tipp topp form, i tilegg er mannen min reopprert etter sterilisering. I dag er jeg seks dager på overtid,men er ikke gravid,har testet negativt med cb,har tidligere hatt stabil syklus,men nå skal visst den også begynne å surre. Men har ingen planer om å gi opp prøvingen på attpåklatten vi ønsker oss. Får håpe neste egg som slippes er gullegget. Lykke til dere:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6233679-var-hos-legen-i-dag/#findComment-6242607 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå