Gå til innhold

VERMOX-mark

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå kjøpt dette og skulle til å bruke det, da det stod på pakken at gravide ikke burde ta dette uten samhør med lege...

Og så leste jeg litt på lommelegen.no og der stod det at denne ikke var helt sikker i graviditeten...

At de hadde testet det på mus og rotter og at det da viste fosterskade, men at det ikke hadde vist fosterskade på kanin, katt, hund og hest.

Men at de ikke var sikre når det gjalt mennesker..

Noen som vet noe om dette?

Jeg vil ikke skade ungen som er inni meg men vil så gjerne bli kvitt denne marken...

Noen råd eller tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære deg. Ikke lett å vite,men her får du et tips hosmeg som du må ta godt vare på. Det e verdifullt for de som e plaget/får mark.

Gå på helsekost å kjøp deg en pose gresskarkjerner. Spis en god neve av dette nån daga til du føle deg symptomfri. Helt ufarlig,som å spise nøtter !

Det e visst noe i disse som tar knekken på marken. Huske ikke kor eg fikk dette rådet men har brukt det på ongan og meg. Funke som fy !

Skrevet

Sønnen min fikk mark og jeg tenkte at jeg fikk ta en kur jeg og. Men legen sa nei.. vermox her og. Men hadde jeg virkelig fått mark, så hadde det gjerne vært annerledes..?? Ring legen og spørr!

Skrevet

Hei!

Et annet preparat mot småmark- Vanquin- (som også kan kjøpes reseptfritt på apoteket), kan brukes av gravide i stedet for Vermox. Vanquin har ingen kjent risiko ved bruk under graviditet.

Spør på apoteket om du er i tvil!

Skrevet

Takk for alle råd... tror først jeg skal prøve med der der på helsekosten, om det ikke funker så kjøper jeg det andre middelet de hadde på apoteket for der stod det vertfall at ingen skade på fosteret var påvist. da vil jeg vertfall føle meg litt tryggere. ok men da er det avgjort. da tar jeg ikke de vermox tablettene, vil jo ikke skade barnet mitt.

Ok takker! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...