Gå til innhold

Oktober: spor av blod i urinen!?


løve-78

Anbefalte innlegg

hei, i dag var jeg hos legen og hadde utslag på spor av blod i urinen, må tilbake i morgen med en ny tisseprøve for å sjekke dette.

Er dette noe å bekymre seg for? Jeg glemte helt og spørre hva dette kunne tyde på.

Det eneste hun sa var at det kunne være rifter fra slimhinnen etter samleie, men nå har samboeren vært borte på jobb i snart 14 dager så.....

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan også komme fra 'varicose veins' fra kjeden, ganske vanlig :) For sikerhets skjild det kan være best å dusje rett før du ta urin prøven (så de få en 'rent' prøve).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt både blod+++ og blodspor i urinen. I tillegg har jeg også hatt både eggehvite og hvite blodlegemer. Jeg har hatt flere urinveisinfeksjoner i svangerskapet, men da gir det normalt ikke bare utslag på blod. Nyregrus kan være en årsak, men da har du som regel vondt.

 

Legen min sier at det er vanlig at gravide kan ha litt blodspor i urinen, men jordmødrene ser litt mer alvorlig på det. Man kan bli litt forvirret når en ser lett på det og en annen mer alvorlig på det. Jeg synes i allefall at det er greit at slike ting tas alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...