Gå til innhold

Ka som egentlig sjekkes på den første undersøkelsen?

DK+2

Anbefalte innlegg

Æ e 10+2 å ska på min første undersøkelse hos en lege på mandag, e det kun blodprøva å gynekologisk undersøkelse då eller? Å litt sp.mål rægne æ me.. ska dit i arbs.tid, dæm på jobb veit ikkje ka æ ska der, men lure åsså på korr lang tid det tar sånn ca, førr vess æ e borte et par tima, så bynne dæm væll lure, vil ikkje sei d enda pga visse ting, så skal vente litt tell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk en dobbel legetime. ca 30-40 min. Da fikk jeg masse info, blodprøver, innvendig ul (legen min har eget app), urin, blodtrykk og vekt. også utfylling av helsekort.

Hvis du ikke vil si at du skal til sv.ktr. så kan du si at du skal bare på en sjekk hos legen for noe annet og at det mye venting pga forsinkelse f. eks. De er aldri i rute hos legen. he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk førr tips! :) No grue æ mæ ikkje så længer førr d, altså æ glæde mæ t undersøkelsen, men grua mæ vess den sku vare så lenge, men selvfølgeli kan æ sei det e forsenkelsa, tenkte ikkje på d æ.... thank u! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

vil bare svare deg jeg også. Jeg er 12 uker i dag og var på min første undersøkelse. Det legen gjorde var:

-spurte en del spm ang de første mnd. om jeg følte meg i form

-fylte ut papirer for helsekort for gravide

- målte blodtrykk og lyttet på hjertet og lunger

- tok blodprøve og testet urinen jeg hadde med

Ellers var det ikke noe mer. Fikk med en del brosjyrer, jeg spurte om vi kunne høre etter hjertelyden, men det ville hun ikke så tidlig, både fordi det er ofte man ikke kan høre den, og fordi det er såpass sterke stråler. Dette kommer VELDIG an på legen din. Hun var nok litt ekstrem hun jeg var hos. Så jeg ble litt skuffet egentlig...

Men legen tar ikke gynundersøkelse så lenge du ikke vil det. Jeg tok celleprøve i mars, så det var ikke behov for det for min del.

Lykke til! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at jeg var der inne i ca. 30 min, men hadde 30 min venting i tillegg. Så jobben din trenger ikke bli mistenksom, ingen hos meg som spurte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...