Mayflower *26.03.07 <3* Skrevet 7. september 2006 #1 Skrevet 7. september 2006 Hvordan regnes fødselspenger ut hvis man har jobbet 7 av de siste 10 mnd før fødsel? (Har kontrakt ut året foreløpig, så mulig jeg blir uten jobb de siste 3mnd før fødsel.) Får jeg full lønn i permisjonstiden, eller deler de inntekten min de syv mnd på ti og gir meg den summen i fødselspenger? Noen som vet?
en liten i magen Skrevet 8. september 2006 #2 Skrevet 8. september 2006 Jeg tror du må jobbe de siste 6 mnd før fødsel, de tar gjennomsnittet av de 6 beste av de 10 siste mnd, så får du lønn utifra det. Tror du bør gjøre alt for å få jobbe de siste tre mnd også, kan du ikke jobbe ekstra selv om kontrakten går ut? For så lenge du har inntekt de siste 6 mnd tror jeg det går greit.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2006 #3 Skrevet 10. september 2006 jeg er i akkurat samme situasjon.. jeg er lærling og kontrakten min går ut i desember.. men jeg skal ikke ut i permisjon før 5 april.. huff jeg blir så redd når jeg tenker på dette.. jeg stresser skikkelig kjenner jeg.. tenk om jeg sitter der på termindagen uten rett til en eneste krone? klem
Gjest Skrevet 10. september 2006 #4 Skrevet 10. september 2006 Du må ha vore i jobb 6 av dei 10 siste månadane, ikkje nødvendigvis dei 6 siste. MEN du kan starte permisjonen 12 veker før termin, og det kan "redde" deg. Las ein eller annan stad at det var eit tips å evt. starte permisjonen før, hvis det vart for lenge mellom ein slutta i jobb og permisjonsstart (vanlege 3 veker før). Ein kan jo ta ut permisjon frå 12 veker før termin. Dersom ein skal tilbake i jobb, blir det jo kortare tid til babyen heime, men hvis ein ikkje skal tilbake i samme jobb så kan ein jo vere heime så lenge ein vil:) Blir i allefall meir pengar enn ved eingongsstøtta. Vil likevel råde deg til å sjekke opp i dette med trygdekontoret. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå