Gå til innhold

Hvorfor trenger dere prøverør?

Anbefalte innlegg

Synes det er litt interessant å vite hvorfor dere her inne trenger prøverør? Hva er grunnen til at dere ikke får barn på "vanlig måte"

Vi må inn til ICSI fordi min mann har sterkt nedsatt sædkvalitet...

Vil med det samme ønske alle maaaaasssee lykke til!! Vi SKAL få det etterlengtende barnet til slutt!!!

Fortsetter under...

Ingen grunn for at vi ikke får det til..... Før ble jeg veldig lett gravid, har et barn på 4 år. Da vi begynte å prøve igjen, ble ejg gravid med en gang, men endte i SA. Ble gravid igjen med en gang, som endte med en exu. Det er over 2 år siden min exu, og ingen ting har skjedd.... Fjernet en eggleder. Ble fortalt for noen mnd siden at jeg har pco, så har problemer med el.

Annonse

Annonse

Hos oss har han sterilisert seg. Vi har ikke angret oss etterpå altså - han gjorde dette før han traff meg, da han trodde at barn, nei det skulle han ikke ha!

Nå må han igjennom TESA og vi må ha ICSI for å få til dette. I utgangspunktet så er det ikke noe i veien for min fruktbarhet - men alderen begynner nok å ha sitt å si:( Merkelig i grunnen med det der "tallet" når man føler seg så sprek og også føler at livet akkurat har begynt med den mannen man elsker!

Går under uforklarlig vi også.

Mannen hadde litt nedsatt kvalitet, men ikke værre en at det vistnok var vanlig å bli gravid selv med den standaren.

(I følge legen var den type sæd også begynt å bli den mer vanlige typen. Går vist generelt nedover?)

Mannen har også blitt tråket på "utstyret" og måtte snudd sakene på legevakta.

Ellers så har jeg hormontrøbbel. Lavt stoffskifte og el bare et par ganger i året.

Noe jeg fikk etter en fødsel for 6,5år siden.

Ja, jeg ble gravid på første forsøk begge de to andre gangene, så jeg tenkte nå at "jeg er sååå utrolig fruktbar.." Men eggene mine gjorde seg kostbar og var av dårlig kvalitet.. Litt pga alder og kanskje pga røyking? Har sluttet nå altså :-) Håper inderlig at dette går.. jeg føler meg i allefall befruktet :-) Rugedag 6 i dag

Vi har prøverør pga. dårlig sædkvalitet.

Har derfor ICSI.

Er på 3. forsøk nå.

Er engstelig for at dårlig sædkvalitet også har vesentlig betydning etter befruktning. Kanskje det at sædcellen ikke er sterk nok, kan gjøre at egget også etter befruktning kan slutte å utvikle seg og dermed blir forkastet og ikke fester seg. Er det noen som kjenner noe til dette?

(Så en artikkel på dette en gang som mente at også andre bestanddeler i sædcellen som det ikke var fokusert på tidligere hadde betydning for utviklingen av egget etter befruktning.)

Hei

jeg har pcos og en tett eggleder, og mannen min har nedsatt kvalitet.. ikke superdårlig men heller ikke bra, plus at han har en permanent fortetning i den ene sædlederen

Vi hadde innsetting på Riksen søndag 3. sep, men fikk ingen på frys..

Jeg er i dag på rugedag 5 med 2 gull i magen

Vi skal inn til ICSI fordi mannen har sterkt nedsatt sædkvalitet.

Vi fikk vite at vi hadde under 3% sjanse til å klare det på egenhånd, så hipp hurra for muligheter med ICSI!!

Håper dette går riktige veien for oss alle!

Hei

Vi er uforklarlig barnløse, det er ikke funnet noen feil hos noen av oss så det er ganske frustrerende å ikke få det til.

Så etter 1 1/2 år har vi lyst til å prøve IVF, håper det kan hjelpe oss.

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...