Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har termin 7 jan 07, oghar tenkt å begynne permsjon 20. oktober (altså tidligere enn de "vanlige 3 ukene" før termin, men innefor de 12 uker man kan begynne permisjon før termindato)

Når skal jeg sende inn skjemaet for krav om fødselspenger? Det står jo at man må fylle ut barnets fødselsdato...Er det slik at man ikke kan søke før barnet er født, og heller får etterbetalt for den permisjonen man har hatt inntil kravet er behandlet?

Fortsetter under...

jo du må søke før, for hvis ikke får du jo ikke penger i permisjonstiden før barnet er født. sist jeg fikk barn lot de dette feltet så åpent, og skrev heller termin dato. (måtte legge ved kopi av helsekort for gravide, der datoen stod. de dekket over "private opplysninger" som ellers stod på kortet :) Dette er de flinke til å gjøre på trygdekontoret. anbefaler deg å bestille time der, og fylle ut sammen med saksbehandler, og ikke fylle ut selv, da er det vankelig.

Nå er jeg heldig og har en mor som har jobbet 20 år på T-kontor, så hun hjalp meg med utfylling, ellers hadde jeg aldri forstått noe i begreps jungelen. husk å sende med skattekort, så du ikke blir trekt 50% i skatt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...