Gjest Skrevet 7. september 2006 #1 Skrevet 7. september 2006 Er til tider plaga med vondt bekken. Spesielt etter en arbeidsdag. I tillegg kommer kynnerne jevnlig når jeg er sliten. Jobber 100% som miljøterapeut, og det kan til tider være travelt, og underbemannet. Jeg er rett og slett sliten innimellom... Skal jeg ta skrittet å prøve å be om sykemelding eller i allefall 50% sykemelding, eller skal jeg prøve å holde ut lenger? Jeg er ganske sta av meg, og det kan føles feil å be om sykemelding når jeg kanskje ikke har sååå vond...(går litt opp og ned med bekkenet, så det er sikkert ikke vondt når jeg er til legen...) Sambo sier jeg må ringe legen... Kan ikke noen komme med litt tilbakemelding her?
Gjest Skrevet 7. september 2006 #2 Skrevet 7. september 2006 Her gjelder kun en ting. Din egen helse og når d gjelder bekkenplager så er d føre-var regelen som gjelder.!! Få deg en 50% sykemld så snart som råd er! Det er min erfaring.
candyland Skrevet 7. september 2006 #3 Skrevet 7. september 2006 går ut ifra at du har termin i november, og sånn sett har du jo holdt ut ganske lenge.... om du ikke har vondt akkurat når du er med legen, så er det jo bare å forklare situasjonen din....tror nok de fleste leger vet at bekkenproblemer er noe som kommer og går som det passer seg....og dessuten er det jo ikke snakk om full sykmld her, men 50 %, så da ser jo både legen og de andre ansatte at du vil jobbe det du er god for..... nei, hør på samboeren din du, og kom deg til legen....tror nok du trenger det overskuddet du kan få, når fødselen nærmer seg:)
Gjest Skrevet 7. september 2006 #4 Skrevet 7. september 2006 Takk for svar jenter:) Hormonell er jeg nok også, for jeg begynte nesten å gråte da jeg leste svarene:) Nettopp kommet fra jobben nå Ringer legen i morgen tidlig. Burde vel gjort det allerede i dag kanskje. Men godt å få tilbakemelding fra dere her. Er 28+3 i dag, og synes jeg har holdt ut en bra stund ja. Det er uansett ikke lenge til permisjonen starter.
Gjest Skrevet 7. september 2006 #5 Skrevet 7. september 2006 Hei! Jeg begynte vel som deg omtrent. Kjente det i bekkenet rundt 12. uke, men fortsatte å jobbe fullt til jeg var ca 26 uker på vei, da innså jeg at jeg måtte roe litt ned ettersom plagene var mye verre etter en arb.dag.. Jeg begynte med å jobbe 60 % først, og hadde da fri 2 dgr i uka. Det var utrolig deilig de dagene jeg var hjemme. Men smertene i bekkenet blei bare sterkere etterhvert NÅR jeg GJORDE NOE, så da sykemeldte jeg meg fullt i uke 28 ... Jeg var veldig usikker i begynnelsen, for jeg var jo i god form når jeg slappet av og tok ting i mitt tempo, MEN det er akkurat det som er tingen! I mitt tilfelle er det snakk om veldig stivt bekken og LÅSNING. Nå kan jeg ikke gjøre noenting før det låser seg.. Og når det er låst, ja, da sitter jeg der bokstavelig talt, med kjempesmerter og null bevegelighet.. Har vært hos kiropraktor og fusioterapaut, og er nå glad for at jeg hadde vett på å sykemlde mege i "tide" (burde kanskje gjort det enda før). Det er ingen som takker deg hvis du sitter igjen med helseplager... Lykke til, jenta
Anonym bruker Skrevet 7. september 2006 #6 Skrevet 7. september 2006 Hei. Jeg har som deg en krevende jobb med kontstant gåing, bæring og bøying. Liker heller ikke å sykmelde meg, men med bekken-og ryggplager og nå en del vann i kroppen ble jeg nødt å kaste inn håndkleet, sakte men sikkert. Startet med 20 %sykmelding i juni, i går måtte jeg bare innse at det var på tide med litt til og fikk 50% da jeg ikke lengre kunne gå, praktisk talt, på slutten av arbeidsdagen. Når man ikke engang kommer igjennom en dag på jobb, sier det seg selv at det man får gjort hjemme eller på fritida er minimalt og det kan jo være kjekt å ha igjen såpass med energi og styrke at man kan lage middag og sette på ei vaskemaskin i det minste.... Du kan jo avtale med legen at du først vil prøve med 20 %sykmelding, og se hvordan det fungerer, trenger du mere er det jo bare å ta kontakt. Selv syns jeg at 20%utgjorde en enorm forskjell fra full dag og det var akkurat det jeg trengte da.
Gjest Skrevet 7. september 2006 #7 Skrevet 7. september 2006 Ja det er jo heller ikke meningen at vi skal ligge flat når vi kommer hjemm da. Vi har et liv utenom jobben også. Greit å fungere etter jobb, noen dager i allefall.
Gjest Skrevet 7. september 2006 #8 Skrevet 7. september 2006 Men skal jeg si rett ut at jeg ønsker sykemelding, eller skal jeg "hinte" til legen foreslår det selv??? jeg kan ikke dette jeg...
Lofoten Skrevet 7. september 2006 #9 Skrevet 7. september 2006 Hei du! Jeg er 31 uker i dag og har i en måned nå vært 33 % sykemeldt. Er heller ikke "syk", men ryggen krangler når jeg sitter på jobb hele dagen og jeg har i tillegg carpal tunnel syndrom i begge hendene. Jeg kommer nå til å be om 50 % sykemelding, kjenner at krabaten i magen krever mye energi og jeg trenger å ha litt overskudd hjemme også! Og som LEGEN min sa, hvem kommer og takker deg for at du i stedet for å samle krefter til alt som kommer, er på jobb og sliter deg ut?? Nei, si det som det er, du, til legen og si at du rett og slett trenger å ha litt mindre å gjøre!
Gjest Skrevet 7. september 2006 #10 Skrevet 7. september 2006 Tusen takk for svar. Jeg har bestandig vært så himla sta, og det er ikke alltid en styrke. Denne gangen skal jeg tenke på meg selv, og den lille i magen min!!! Basta!!!
Lofoten Skrevet 7. september 2006 #11 Skrevet 7. september 2006 gjør det du, vi har tross alt ei tid foran oss som vil kreve mye av kroppen vår - ikke noen ide da å være total utslitt.
Gjest Skrevet 7. september 2006 #12 Skrevet 7. september 2006 Helt enig i det. Har bestandig hatt som vane å si det til andre, og ikke til meg selv. Men nå er det faktisk noe helt nytt som skal skje, jeg skal jo bli MAMMA:o)
Brillemamma Skrevet 7. september 2006 #13 Skrevet 7. september 2006 Jeg kjente bekkenløsningen allerede i uke 10. Ble bare verre og verre... Men ville ikke sykmelde meg og jobbet fullt fremtil uke 30... Da sa det stopp, og jeg var nødt å sykmeldes 100%. Angrer veldig på at jeg ikke ble sm før, for nå har jeg store problemer med å bevege meg. Og nettene er ett sant helvete... Så jeg vil råde deg til å ta BL alvorlig. Få sykmelding iallefall i 50%, så ser du hvordan det går. Ikke press deg, så du ender opp som meg iallefall!!
Gjest Skrevet 7. september 2006 #14 Skrevet 7. september 2006 Har kjent det siden uke 14-15 jeg også, men det har heldigvis ikke blitt så ille at det er et helvette ennå. Men i morgen tidlig skal jeg ringe!!! Heldigvis har jeg fri fra jobb i morgen og i helga.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå