Gå til innhold

er vikar-hjelpe meg noen?

Anbefalte innlegg

jeg har ikke fast jobb,men har flere arb.plasser som ringer meg når de har behov for vikar.denne mnd og forrige mnd har jeg jobbet ca 55%,og dersom jeg er gravid nå,så starter mammaperm 3 mai senest.hva har jge rett på,og dersom jeg klarer å få jobbet 50% i fire mndr til,får samboeren min da sine 6 uker med pappa permisjon?

tuuusen hjertlig takk til den som kan dette og orker å ta seg tid til å svare.vil jo så indelig ordne slik at han får permisjon,og slik at jeg får penger mens jeg er hjemme med den lille

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6231091-er-vikar-hjelpe-meg-noen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jupp, dersom du får jobbet 50% eller mer i 6 månder av de 10 siste før du går ut i permisjon så har du selv krav på lønn under perm, og så vidt jeg vet at pappa også får perm. Vær obs på at du kan gå ut i perm opptil 3 mnd før termin, slik at du kan justere denne datoen slik at du får penger dersom det er en uke eller to det står på. Sykepenger og dagpenger teller også som grunnlag for støtte under permisjon, så dersom grunnen til at du ikke lenger kan ta oppdrag er at du ikke orker eller at ingen vi ha en gravid vikar så bør du melde deg arbeidsledig/sykemelde deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...