Gå til innhold

Hva synes dere om denna linken?

Anbefalte innlegg

http://www.side2.no/helse/article731572.ece

Vet ikke helt, jeg. Synes ikke de som velger å satse på karrieren foran å stifte familie bør bli "premiert" med gratis nedfrysing,når vi som sliter med å bli gravid ikke har rett til noe som helst! Vi må betale og kjempe hardt for å få bli gravide..

Alle har jo muligheten til å studere seg ferdig og jobbe litt før man bikker 30,og dersom man vet man vil satse på det først,så får man enten starte studier og/eller jobb rett etter videregående eller ta følgene av det!

At man ikke har møtt den rette enda,og er bekymret for fruktbarheten er jo mer forståelig da,den støtter jeg. Kan ikke råde over kjærligheten,liksom!

Hva synes dere andre?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6230977-hva-synes-dere-om-denna-linken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja,leste den også. Heldigvis røyker ikke svigermor,så han er vel home free!:-) Dessuten er han 31 nå,og gamle menn står det jo bra til med,hi-hi! (fyller 28 selv,så er litt stor i munnen siden jeg selv ikke har bikka de magiske 30!)

Jeg må si meg enig med deg der, jeg er 24 nå og i min familie oppmunterer de veldig til å prioritere karriere før barn. Likevel velger jeg å prøve få barn nå som jeg er student fordi jeg tenker det er mange fordeler med å være en forholdsvis ung mor.

Men har man ikke funnet den rette så er det jo veldig forståelig, absolutt!

Jeg synes fokuset blir helt feil. Det er jo en kjent sak at kroppen er "flinkest" til å få barn i 20-årene. Derfor synes jeg samfunnet heller bør tilrettelegges sånn at det blir attraktivt å kombinere barn med jobb og studier istedet for at dette blir noe man utsetter til det nesten er for sent. Synes kjempesynd på voksne damer som plutselig ønsker seg barn når de er over 35, og som så sliter leeenge med å få det til. Heier på at det skal bli enklere å få lov til å være mamma igjen jeg! Tror ikke akkurat at det kommer til å endre seg nå som arbeidsgiver blir ansvarlig for sykelønnen heller... men men. De kommer til å bli livredde for å ansette kvinner pga denne reformen.

Helt enig, tina79:-)

Man må jo nærmest være rakettforsker for å klare å finne frem i jungelen av økonomiske rettigheter man har som gravid i forhold til jobb og studier. Det verste er jo at trygdekontoret heller ikke vet hva man har krav på,så de bare avslår søknader uten å sjekke grundig nok etter!

Blir jeg gravid nå havner vi i en kinkig situasjon. Jeg er student,men burde vært ferdi for 1 år siden. Utsatte en del ting,reiste bort 1 år og vet ikke om jeg har krav på lån lengre. Uansett,blir det baby til sommeren er jo skolen ferdig likevel,og får derfor ikke fødselspenger fra lånekassen. Vi sliter med å bli gravid,så kan ikke utsette det for å jobbe etter studiene heller,det våger vi ikke satse på,og vil heller ikke.

Kan ikke søke deltidsjobb pga studiesituasjonen,så ingen fødselspenger uansett,og mannen får heller ikke pappa-perm siden jeg ikke jobber/studerer da...

Heldigvis tjener han bra,så vi kan leve på 1 lønning og likevel ha det greit nok en periode. Vil jo selvsagt også ha fler barn,helst med tett mellomrom(om det går) og da faller jo all støtte bort utenom en ussel liten engangsstøtte da..

Ja ja,får satse på lotto eller tidligere arv enn forventet! (nei,uff- det ble morbid,gitt!)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...