Gå til innhold

Noen spm ang prevensjon etter fødsel....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har migrene, og kan ikke ta vanlige p-piller eller minipiller som prevensjon, for da får jeg bare enda mer migrene enn vanlig.. Før jeg ble gravid prøvde jeg p-plaster, men heller ikke det ga avkall på hodepinen min.

Etter fødsel vil jeg gjerne bruke noe prevensjon sånn at det ikke skal komme noe nytt barn m en gang.. Men vil helst unngå spiral...

Noen som vet hva jeg kan bruke da? (Kondom e siste alternativ her i gården....)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nå skal man vel helst ikke bruke p-piller ol. etter fødsel hvis man ammer. så det er litt vanskelig. jeg brukte selv spiral sist men det er litt dumt hvis du bare skal vente et år før du tar den ut.

jeg ville snakket med lege eller jormor om dette de har faglig kunskap og vet hvilke produkter som passer.

gammel prev er jo å hoppe av i svingen. knis

Skrevet

Dette er noe av det som er vanlig å ta opp på 6-ukers kontrollen etter fødsel!

Skrevet

hva med p-stav da? det hadde svigerinna mi, å hu synes den var innmari grei! jeg skal selv sette inn hormon spiral i håp om at jeg blir kvitt mens!

Skrevet

Hva med p-ring? Kjempebra prevensjonsmiddel. Hormonene slippes ut lokalt i skjeden, så slipper du få det gjennom hele systemet.

Skrevet

Jeg regner med at man i så fall tar det opp selv. Hvorfor legen skulle ta det opp med meg kan jeg se noen grunn til. Hvilke andre ting skjer på denne kontrollen?

Skrevet

Dette temaet ble tatt opp av gynekolog da jeg mistet faktisk, og jordmor har alt tatt det opp med meg nå FØR fødsel....

Skrevet

Bare et lite spmål... hvorfor vil du helst unngå spiral?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...