Ariel81 Skrevet 7. september 2006 #1 Skrevet 7. september 2006 Hei! Har søkt om plass på FØdeloftet ved STavanger Universitetssykehus. Er det noen som har erfaring her? Er jordmødrene "vennligere" her? Takknemlig for svar:)
♥ Anadyome ♀&♀+♀ Skrevet 7. september 2006 #2 Skrevet 7. september 2006 Jeg har vært på journalskriving der, og planlegger å føde der. Jeg fikk et veldig positivt inntrykk, og tror man blir litt mer ivaretatt av jordmødrene der. Det som er annerledes der, er at de ikke har medisinske hjelpemidler, dermed er de pent nødt til å ha progresjon i fødselen hele tiden (sørge for at det ikke stopper opp). De vil av den grunn ta i bruk tyngdekraften i større grad eller at de tar vannet på et tidligere stadie for å unngå at fødselen stopper opp. Dette gjør at man blir fortere ferdig, har mindre vondt, og også at man blir fulgt opp bedre. Sist gang jeg fødte, var på vanlig fødeavdeling. Da ble vi etter kontrollen mer eller mindre overlatt til oss selv. Det var svært lite veiledning i hvordan riene ville forløpe, eller forslag til hvordan jeg best skulle takle dem. Da pressriene nærmet seg ble jeg "kommandert" i seng (best arbeidsstilling til jordmødrene). Dette var svært ubehagelig og for meg unaturlig. Jeg hadde heller ikke noe gode pressrier. Hadde jeg blitt stående, eller sittende på fødekrakk, så ville tyngdekraften hjulpet meg mye. Så jeg har større tro på at jeg vil få en bedre fødsel på fødeloftet denne gang. Uansett var til ul på fødepoliklinikken for å sjekke størrelsen på babyen. Datteren min var over 4 kg, og jeg fikk total ruptur (som igjen delvis skyldes genetikk og at jeg lå på rygg ). De mente det var veldig positivt at jeg ville på fødeloftet da jordmødrene der er de som synes det er ekstra spennende å jobbe på dette feltet. Og de mente jeg ville være i de beste hender, særlig mtp ruptur. Har ikke født enda. 3 dager igjen til termin, og legen min mente i går at det kunne skje når som helst. Så får vi se hvordan det går. Men ble i hvertfall ikke avskremt etter besøket der.
lana<3 Skrevet 7. september 2006 #3 Skrevet 7. september 2006 Skal ik føde her selv, men hun jordmora jeg ønsket meg er flytta dit opp..en super snill svensk jordmor..pass på å få henne!!!
lykkeliten født-23.10 Skrevet 7. september 2006 #5 Skrevet 7. september 2006 Hm.. interessant å lese d du skriver Anadyome. Jeg skrev akkurat en annen plass her at jeg ikke skulle prøve fødeloftet fordi jeg vil ha smertestillende denne gang. Men har ikke tenkt på d som du sier ang jordmødrene.... Ble i tvil jeg nå Må man bestille plass der da? Er d badekar? Hva bruker de der? Kun akupunktur? Må man hjem dagen etter eller kan man bli lenger uten mannen? Ev pasienthotellet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå