Gå til innhold

Noen spørsmål fra meg her, ang. reiseseng, madrass og dynestørrelse....

Anbefalte innlegg

Først:

- Hvor nødvendig er det med reiseseng den første tiden? Både min mor og svigermor har barnesenger stående hjemme hos seg så skal vi dit, trenger vi jo ikke. Og så veldig mye reising blir det vel kanskje ikke det første året likevel?

- Hvilken madrass har dere valgt til sengene? Der jeg var hadde de to typer å velge mellom, men husker ikke hva de het, en hard og en myk iallefall....hehe:)

- Hvilken dyne® trenger jeg? Bør vel kanskje ha en til vogn og en til seng? kjøper dere babydyne til begge deler? evt. bruker samme?

Må legge til at jeg er førstegangs, derfor alle spørsmål:)

Fortsetter under...

Da har du nok ikke bruk førr reiseseng med det første... æ brukt reisesenga som lekegrinn også...

Frøkna på to har en svanemadrass i sænga si... den e kjækk førr den har et tjukkt trekk også e det mange lag inni... så om uhellet e ute så kan du vask ett og ett lag + trekket da...

I kurven har æ ei sånn lita dyne, som æ også brukt i vogna når æ ikke brukt voksiposen...

Når frøkna fløtta over i seng, fikk ho juniordyne....

Leste på madrass debatten at madrassen skulle være hard. Dessuten har jeg lest et sted at skumgummi ikke er bra???

Ellers har jeg kjøpt 2 dyner, 1stk 65 * 80 og 1stk 80 * 100

Har kjøpt reiseseng, men ingen besteforeldre har seng da

Enig med Lucia. Madrassen skal ikke være så bløt at ungen "synker" godt nedi (har vel med kvelningsfare å gjøre). Vi skal kjøpe en form for skumgummi, blir enten Jensen eller Svane - fjærseng er unødvendig til så små.

Kjøpt samme str i dyner som Lucia, Andungen Nomite, bra med tanke på midd, samt at de er veldig lette, så ungen klarer fint å puste om den skulle få dynen over ansiktet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...