Gå til innhold

Tips til bagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet jeg så en tråd her tidligere, men nå som det begynner å bli litt mer aktuelt, finner jeg ikke tipsene. Har 4 uker igjen og ikke noen av de større tingene i hus, så fant ut at en liste med litt hjelp av dere som har vært gjennom det før, hadde vært til stor hjelp. Gjerne også tips for perioden på barsel dersom dere har det.

På kurset ble vi anbefalt energidrikk, frukt og slipperser - det var vel det tror jeg, pluss matpakke til far (for en ordning forresten). Ellers morgenkåpe, toalettsaker, og skift + klær/utstyr til bebis (som pappa kan ta med senere evt). Noe annet som er lurt å ta med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det må jo finnes tusen sykehusbag-tråder her, men her er min liste:

TIL FØDSEL:

Lebepomade

Kanskje en banan?

De har saft på sykehuset og automater (natt) og kafé/kiosk (dag), så man lider ingen nød!

TIL BARSEL:

Meget behagelige "koseklær"

Amme-BH

Morgenkåpe og tøfler

Nattbind

Tannbørste & tannpasta, Lactacyd, shampo, fuktighetskrem, deo

Mascara, rouge og hårfikseprodukt

Kamera med ekstra film

Mobil og lader

2-3 antrekk til baby + noen få nyfødtbleier

Skrevet

Ta med toalettpapir! Det som var på sykehuset da jeg fødte sist kjentes ut som sandpapir. VELDIG ubehagelig etter å ha sydd noen sting...

Skrevet

Jeg ville kanskje slengt på ammeinlegg på lista di også? Tror ikke man får det på sykehuset, og når melka setter inn så lekker man visst gjennom både det ene og det andre.

Skrevet

Selv var jeg litt vel optimistisk i forhold til hvilke klær jeg skulle ha på meg etter fødselen forrige gang:-) Ikke fikk jeg kneppet igjen buksen og store melkepupper gjorde at skjorten ikke kunne kneppes igjen:-) Det endte med at jeg kom hjem i de klærne jeg hadde reist til klinikken med:-) Ta med behaglige klær til deg selv etter fødselen!!!

Skrevet

Her er min liste :)

Sykehus baggen

- truser

- sokker

- ammebher

- ammeinnlegg

- bind

- gode bukser

- singleter

- t-shorte

- hette jakke

- omslags ull strikke jakke.

- shampo/balsam/såper til huden og underlivet.

- stor bok

- mykt do-papir

- tannbørste/tannkrem

- toalett saker

- fotoapparat + laderen

- videokamera

- mobil lader

- mykt handkle

- helsekort og blodtypelapp

- klær til babyen =)

- sandaler/tøffler

- nattøy

- morgen kåpe

- lypsyl

- Xylocain

Skrevet

Hva brukes Xylocain til? Jeg kjøpte denne salven i går, og den har jo forskjellige bruksområder ut i fra hva jeg leste.Mener jeg leste at noen har brukt den hvis de har sydd etter fødselen, for å dempe smertene ved toalettbesøk, stemmer det? Kan man altså bruke den på områder med sting? (skal jo ikke brukes i åpne sår, vet ikke helt hva disse stingene kvalifiserer som jeg...).

Skrevet

-ammeinnlegg i ull

-amme bh er

-ammetopper (2 stk.), gjerne tynne med kort arm, men blir sååå varm av amming.

- en collgejakke/cardigan og evt. en ulljakke.

- myke gode buker med strikk i livet.

- slipperser man kan dusje med. Man MÅ dusje med slipperser pga. infeksjonsfare.

- slipperser/tøfler som er tørre.

- sokker

- evt. nattkjole (men like greit å bruke sykehusets skjorter som har knepping, pga. ammingen er det kjekt).

- Det du tror du har lyst til å spise og drikke (jeg ble tilbudt flesk og duppe under fødselen og det fristet IKKE).

- Klær til babyen hadde vi ikke med, brukte sykehuset sine der, og så tok far med "hentesettet" siste dagen da han kom å hente oss.

- Morgenkåpe

Toalettsaker du pleier å bruke.

Skrevet

Tusen takk for masse gode råd. Spesielt det med splipperser i dusj og toalettpapir/salve hadde jeg ikke tenkt på. Har også hørt at mange ikke får på seg annet enn mammatøy første tiden så tror jeg skal droppe annet tøy. Blir vel bare skuffet. Hehe mye bedre å kjenne mammaklærne slenge enn vanlig tøy stramme :)

Blitt kjempeforkjølet med feber selvsagt og alt står på hodet. Men tok meg sammen og har begynt å vaske opp tøyet til bebis. Er jo ganske kos da :) Pluss at kanskje legger stresset seg litt og jeg kan bli frisk. Nå kan jeg også begynne å kjøpe inn litt til bagen så det ikke blir et mas.

Tusen takk alle sammen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...