Gå til innhold

Helt seriøst, ammer jeg mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk gjennom en heftig økemåned mellom tre og fire mnd. med gutten min. Hadde ikke tall på hvor mange amminger i døgnet. Så roet det seg syntes jeg og jeg ble redd for at nå skulle produksjonen synke igjen.... Starta også opp med grøt smaksprøve da han var fire mnd, selv om det ikke var anbefalt fordi han la så bra på seg.

Vel vel, så tella jeg ammingene her om dagen og vi er da fortsatt oppe i 10 amminger i døgnet. Gutten er nå 4.5 mnd og snart 9 kg. 69 cm lang. Blir litt usikker på hva jeg skal gjøre. Han strekker seg etter maten vi spiser og koppen vår. Er veldig interresert i grøten (gir bare smaksprøve) ennå. Burde jeg øke opp grøten noe, selv om han er så stor? Han er en veldig aktiv gutt. Er en del våken på natta, men prøver å gi pupp bare hver 3. time da...

Håper på svar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg ville gitt han grøt på kvelden, for det kan kanskje være han vil sove bedre om natta. Ei venninnes jente sov rundt fra ho var 3 uker, men når ho var mellom 4 og 5 måneder så begynte hun å våkne om natta. Så da ga venninna mi grøt på kvelden og etter 1 god uke, så sov hun rundt igjen.. Min gutt er bare 5 uker,så jeg har ikke noe erfaring selv. Men det er ihvertfall dt jeg ville gjort i den situasjonen:)

Lykke til....

Skrevet

Siterer fra Blomman sin stadig oppdyttede tråd om spedbarnsernæring:

" Altså fullamming i 6 mnd, fast føde bør ikke introduseres før det hvis det ikke er at barnet ikke legger godt nok på seg, virker ikke fornøyd med bare pupp eller barnet viser spesiell interresse for annen mat. Fast føde kan da introduseres fra 4 mnd. (fast føde framfor mme etter 4 mnd)Hvis det bare er for at foreldrene ønsker å gi fast føde bør en altså vente til 6 mnd."

Så da er det jo bare å gi grøt da! Spesiell interesse for annen mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...