Gå til innhold

Dåpskjole?


kosemoms♥med ny spire

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor man får kjøpt dåpskjoler i oslo?

Vi har nå bestemt oss for å døpe Amandus i kirken, men siden jeg og mine brødre aldri ble døpt, så er det ingen dåpskjoler som har kan gå i arv...

 

Alle tips mottas med stoooor takk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kjøpte dåpskjolen på Fru Lyng på Strømmen. Men de har sikkert dåpskjoler på andre Fru Lyng butikker også...

Har ellers hørt at de butikkene som leier ut selskapskjoler også har dåpskjoler til leie/salg, men har ikke sjekket det ut selv! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av de utenlandske butikkene på Grønland har kjempe fine kjoler som kan brukes til dåp, et vennepar av meg kjøpte der. Eller har vel de fleste bryllupsbutikker det og tror jeg. Vi har arvekjole, så slipper heldigvis å tenke på det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leste gjennom den informasjonen jeg fikk fra kirken, det stod ingenting om det der... Vet at man må være døpt for å få lov til å konfirmere seg og gifte seg i kirken, men tror kanskje ikke man må være døpt for å få lov til å døpe. I hvert fall holder det dersom den ene foreldren er døpt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dåpskjoler får du på internett også www.henny.no og i tilegg er det en side, som kanskje hører til oslo...men adr husker jeg ikke, se under dåpsdebatten, der står det... lurer på om den heitte dåpskjoleutleige ..eller noe i den dur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var der inne...men bare dåpskjoler for jenter! Vil ha en kjønnsnøytral dåpskjole jeg da!

Men har funnet noen engelske og danske sider, mye billigere enn her...så skal nok finne ut av det:-)

 

Men takk for innspill alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg bare beklage. Jeg tenkte nok på at en ikke kunne konfirmere seg hvis en ikke var døpt. Du skal jo på en dåpssamtale med presten før dåpen, og han hadde nok sagt noe da om det ikke var i orden. Lykke til da, kosemoms:) Ikke meningen å virke frekk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, du virket ikke frekk..ingen fare det:-)

Begynte å forhøre meg litt, og flere som hadde tenkt den problemstilligen da de skulle døpe egne barn!

 

For eksempel når min lillebror skulle konfimere seg, så måtte han døpe seg først. og siden mamma hadde meldt seg ut av statskirken så trodde hun det skulle bli vanskelig.

Men der er kirken mer fleksibel enn foreksempel Humanetisk forbund.

Der MÅ en av foreldrene være medlem for at man kan konfirmeres!

synes det var pussig...ville trodd det var omvent jeg da;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...