Gå til innhold

mistet etter fullgått svangerskap-prøver igjen

mia_mor_med_bebi_i_magen

Anbefalte innlegg

Jeg har gått rett fra 3.trimester til, mistet-gravid på ny.

Fødte en stor gutt for snart tre uker siden, men han var død... Sorgen er så uendelig altoppslukende, men føler at det å fokusere på et nytt svangerskap er eneste måten å ikke bli slukt av sorgen på. Så nå går vi utolmodig og venter på at jeg skal slutte å blø etter fødselen slik at jeg får egglaøning igjen! Sorgen er jo like stør, men kjenner det helper litt å ha noe å gripe tak i - et lyspunkt. Sist gikk det fem år før jeg ble gravid (var ikke til utredning eller noe, det tok bare så lang tid før det plutselig skjedde) så jeg er litt redd for at vi skulle slite med det denne gang også! men vi er låvet mye hjelp fra sykehuset denne gang og så sier de jo at det er lettere og bli gravid etter du har vært gravid, så vi lever i håpet! men gu hvor tiden snigler seg avgårde!

Fortsetter under...

• 4 uker senere...

Jeg opplevde også en dødfødsel i mai. Deretter hadde jeg to menstrasjoner og vi var så heldige å bli gravide på første forsøk. Jeg er jo glad men dette er en helt annen opplevelse. Jeg er redd - dessuten sliter jeg med ekstrem kvalme. Føler at jeg er rett tilbake der jeg var i fjor. Nok en tøff graviditetsvinter foran meg.Dessuten bringer graviditeten sorgen fram igjen.. Så det har abs to sider å bli gravid så fort.Men jeg er veldig glad at jeg nøt sommeren - drakk mye god vin - var sammen med venner og nøt bare å være meg. Derfor mitt råd - nyt livet som det er nå - og mannen din :-)

Det finnes ikke noen måte å uttrykke hvor vondt jeg har av dere begge to. Må bare beundre dere for deres mot. Tenk å klare å sette ord på en slik sorg!

Jeg tar sjansen på å stille dere et spørsmål som dere lett kan oppfatte som respektløst. La meg forsikre dere om at jeg mener ikke vondt med det. Men jeg lurer på hva som kan være grunnen til at en baby dør etter fullgått termin. Har selv termin om noen få dager. Beklager på forhånd hvis dette spørsmålet oppleves osm krenkende.

Jeg mistet datteren min i februar i uke 33, etter svangerskapsforgiftning med påfølgende morkakeløsning. Jeg er gravid igjen, nå i uke 10 og klarer vel ikke helt å forholde meg til denne graviditeten. Er dere som har mistet og gravide igjen i full jobb? Jeg sykmeldte meg 40% i dag fordi jeg er så usigelig sliten. Jeg er mer sliten nå enn i de to foregående svangerskapene. Kan det skyldes den psykiske påkjenningen tro? Lykke tid med å bli gravid igjen. Jeg tror det kan lindre litt å bli gravid, selvom et nytt barn ikke kan erstatte sorgen over at lille Benedikte ikke fikk lov til å leve.

Annonse

Hei, vet så alt for godt hvordan du har det!! jeg mistet min sønn i uke 37+ og sa fra første stund at jeg måtte prøve en gang til.Det tok oss 4.5 år å bli gravid med han,så det var bare å sette i gang,1 år,8 tripple pergotime kurer,røntgen med kontrastveske av egglederene og jeg var gravid!!! prinsessen vår er blitt ett år,og svangerskapet var psykisk tøft.men vi fikk veldig gog oppfølging,både fra fastlegen,gynekologen og sykehuset.jeg gikk til kontroll ca hver 3dje uke, og det var riktig for oss. tenker på deg,og vet hva du går igjennom.LYKKE TIL......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...