Gå til innhold

Trenger råd..!! Hvordan skal jeg si det på jobben??


Gull-i-magen♥

Anbefalte innlegg

Hei allesammen!!

Jeg er 20 år og snart 10 uker på vei. Det er kjempearti! Å jeg gleder meg bare så sinnsykt!! Jeg er kjempestolt av det:)

Problemet er bare at jeg gruer meg litt til og fortelle det på jobben... har jobbet her i et år nå, (jeg er lærling med 2 års kontrakt). Er egentlig ferdig med lærlingetiden i august til neste år, men nå som jeg skal få barn i begynnelsen av april, må jeg forskyve læretiden og ta de siste femm månedene etter fødselspermisjonen.

Alle kollegene mine er ganske "høyt på stråd" og mener at utdanning er det viktigste her i livet. Der har vi ganske forskjellige syn da...

Jeg tror alle kommer til og bli ganske forbauset og tenke at "kunne hun ikke vente ett parr måneder så hun fikk avsluttet utdanningen først.."

Derfor gruer jeg meg litt til og fortelle det... Selv om jeg er stolt av det, og kjempegla!...

Noen som har tips og råd? hvordan skal jeg fortelle det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første så skal du være stolt av å bli mamma, og vis det når du kommer såpass langt at du får fortalt det. Først og fremst så bør du si det til sjefen der du jobber synes jeg. så kan du jo fortelle det til de du står nærmest der. De andre har vel slett ikke noe med det, så ser de det jo enkelt og greit etter hvert alikevel, bær magen med stolthet!

, jeg var også 20 når jeg ble gravid første gangen, 21 når jeg fødte. følte meg som en drittunge som hadde driti meg ut når jeg var i nærheten av eldre. men det kommer helt an på hvordan holdning du har videre, hvordan du er villig til å klare utdanningen, samtidig som å være mor. at du er målbevisst, og viser det, og nok en gang vær stolt og KOS DEG!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk:)

Jeg koser meg virkelig! har fortalt det til familie og flere nære venner allerede:) Har en bror på 8 år som er kjempestolt og han gler seg fryktelig til han får lov til å fortelle klassen at han skal bli onkel:) hehe:)

 

Dessuten gleder jeg meg litt innerst inne til og vise di på jobben her at ikke alt går etter demmes oppskrift:)

 

Jeg skal nok få fortalt det med stolthet!

 

Flott og være ung mor!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott! Nei det er ingen oppskrift på dette her. Det begynner å bli flere yngre mødre, og det ser jeg ikke noe galt med. jeg kunne tenkt å ha tre barn, og ingen etter 30. jeg er 26 nå og venter mitt andre. Flere bakdeler med å være godt opp i årene enn å være ung når du får barn med tanke på det fysiske. resten er materialistisk, kroppen og barnet skal du ha resten av livet! lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...