Gå til innhold

September: 1 års kontroll.

Anbefalte innlegg

Ingen som har vært? Vi som pleier å være sist ute alltid var i går :D

Sunniva er 9800g og 79 cm, ikke vokst så mye siden sist, men er passe lang og rund og god. Legen sa flott unge! Hoftene er helt i orden heldigvis, og nå har hun til og med begynnt å slippe seg litt! Flinke jenta mi!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6228529-september-1-%C3%A5rs-kontroll/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vært på kontroll i dag. Nina ble ett år på fredag, og i dag var hun følgende:

73 cm, 7760 g og 45,5 rundt hode... Lita perfekt jente med andre ord:-).(jeg var til sammenligning 70 cm og 7800 g når jeg var 1 år). Alt annet var også bra.. Og nå har hun begynt å gå mer enn hun krabber.. Det er rett før hun løper nå :-)

Annonse

Vi var på kontroll i dag, Ask har bursdag i morgon :o)

Han er no 77.5cm lang, 9500g tung og 47.3cm rundt hovudet.

Ved 10 mnd var han 9550g og ved 11 mnd 9555g, så han har faktisk gått ned litt siste mnd. Helsesøster rekna med det var pga aukt aktivitet (han begynte å krype/reise seg rett etter 10 mnd kontrollen, og no er han høgt og lavt heile tida og har begynt å sleppe seg av og til), men ville at vi skulle komme innom og vege han i neste månad. Satsar på at vekta er ok då, han et jo godt med mat og er stort sett blid og venlig :o)

Har ikke vært på kontroll siden 8mnd og da satt Andrea å vaglet på stompen, for å vise balansen sin. Men ikke denne gang!!! Høyt og lavt, sjekke ut alle kroker av helsesøsters kontor. Paptetisk, alle sier det...men jeg er likvel sjokket over hvor rask utviklingen går!!!! Andrea er ikke minst lenger, som hun har vært fra starten sammenlignet med de andre i barselgruppen sin. Nå er hun like høy som den ene hanen i kurven vår. 10640gr, og 78cm lang!! Fikk ikke vaksinene fordi mor følte på seg at det var enda en forkjølelse på gang....og jammen var ikke nesen påtte tett igjen dagen etter, ja..ja. På'n igjen med høyt hodeleie og saltsvannsspray.

Da har vi endelig vært på 1. årskontroll, Sofie er snart 13 mnd nå. Hun veide 600 gram mindre enn for 1,5 mnd siden, dvs 10300 gram og hun har strekt seg 3 cm siden sist, dvs hun er 80,5 cm. Hodeomkretsen var 46,8. Ikke så rart at hun har gått ned i vekt, hun har stakkars vært syk siden 1. årsdagen sin, mer eller mindre, og er enda forkjølet. *sukk* Jeg er sliten...

Annonse

Ja, da har vi også vært på kontroll. Måtte utsette det pga sykdom. Skulle jo ta vaksine, men fikk ikke tatt det denne gangen heller, men selve kontrollen fikk vi tatt. Skal ta vaksinen til torsdag hvis han er frisk eller stabil.

Men selve kontrollen gikk strålende. Fikk mye skryt over hvor flink han var til å sette sammen klosser o.l og at han var flink til å leke selv. Blid og pratsom. Og det er jo alltid moro å høre.

Vekt: 12 kg

lengde: 80,5 cm

Hodeomkrets: 49 cm

Så han fulger kurven sin:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...