Gå til innhold

prøver og bli gravid etter å ha mistet et barn

Anbefalte innlegg

Har gått rett i fra "3. trimester" til "bli gravid" :( Gikk et fullbårent svangerskap med en stor flott gutt, som dessverre døde rett før fødselen(fødte for to og en halv uke siden)...Sliter selvfølgelig med en gapende sorg, men føler midt opp i dette at for ikke å bli fullstendig slukt av sorgen er et nytt svangerskap det eneste lysglimtet i tilværelsen. Sist gang ventet vi i nesten fem år før vi fikk, så er rimelig nervøs for at det skal ta lang tid denne gang, men de sier jo at en blir lettere gravid etter et svangerskap. Sykehuset har heldigvis også tilbudt sin fulle assistanse dersom det skulle bli vanskelig. Så venter jeg utolmodig på og slutte å blø etter fødselen sånn at eggløsning kan starte.Huff slik som dagene snigler seg avgårde! Hadde vært kjekt å høre om noen andre har vært i lignende situasjoner, men hyggelig å bli kjent med noen i andre situasjoner også! :) vi har jo alle den ønskede gravididteten som felles, om det er av ene eller andre grunn og bakgrunn :)

)9

Fortsetter under...

Hei,

Trist at dere mistet gutten deres.

Vi mistet jenta vår for 3 måneder siden, også hun fullbåren.

Jeg fikk tilbake mensen 2 måneder etter at hun døde og vi er nå prøvere igjen. Hører også at de sier man blir lettere gravid etter et svangerskap. Så nå gjenstår det å se om det skjer noe snart..

Vil absolutt anbefale deg englesiden.com. Det er en side for oss som har mistet.

Lykke til, til dere!!

Uff Mia ! Så ufattelig trist å høre!! Jeg vet hva du går igjennom nå (vært der selv) Det er så ufattelig urettferdig.

Kjenner meg godt igjen på det å ville prøve på nytt med en gang igjen. De aller fleste ønsker det. Har du tatt kontakt med noe støttegruppe eller lignende? Tror det kan hjelpe for mange. Det kan være ganske tøft å bli gravid igjen, man vil automatisk gå å engste seg så mye! Tror foreningen "vi som har et barn for lite" Har startet opp noe for de som vil prøve på nytt igjen.....

Vet du noe årsak til at det gikk så galt?

Ikke svar hvis du ikke orker!

Sender en stor trøsteklem til deg!

Ta vare på deg og dine :o)

Nå triller tårene mine! Føler veldig med deg og alle andre som opplever slikt! Det er da jeg tenker at livet kan være fryktelig urettferdig! Krysser fingrene for at du blir raskt gravid igjen og får en velskapt sønn eller datter! Det fortjener du! Jeg har selv prøvd i 3 år og bli gravid uten hell, men det blir jo ingenting i forhold til det du har gått gjennom! MASSE MASSE LYKKE TIL!

Kjære Mia_x og Brasilia...

Så ufattelig trist at dere måtte oppleve å miste et barn etter fullgått svangerskap... kan ikke sette meg inn i den smerten dere må føle.

Glad dere deler historiene med oss...

Håper vi kan være til trøst, oppmuntring og støtte.

Lykke til med prøvingen begge to, måtte dere blir gravide igjen snart :-)

trøste klem

takk for alle svar! Når det gjelder hva som gikk galt så er det ingen som vet dessverre. Var til ultralyd samme dag som han døde pga at han var veldig stor (estimert til ca 4 kg tre uker før termin!) så pga at han var så stor skulle fødselen igangsettes tre dager senere. Alt var kjempeflott på ultralyd, både blodgjennomstrømmning og hjertelyd osv...men så samme dagen, eller om natta, så gikk vannet og vi trodde at fødselen startet naturlig og var jo sååå gla og spent, men på hallveien til sykehuset falt blodtrykket mitt og kroppen gikk i sjokk (sansynligvis pga at barnet var dødt) ambulansen kom og fraktet meg inn på sykehuset. Men da vi kom inn fant de inget hjerte som slo...Det er et sjokk jeg aldrig kommer til og glemme. jeg var så sikker på at det bare var meg det var noe gale med..babyen hadde vi jo sett sprell levende dagen før...men sånn var det altså ikke..forferdelig og tenke på at det bare sto om etpar dager til, så hadde alt vært anderledes, selv om jeg vet at det ikke går ann og tenke sånn. Nei, det blir en tung tid fremover og forventer også at det blir et anderledes svangerskap neste gang pga det som har skjedd, men det er det eneste håp. Sykehuset lovet vaffal veldig tett oppfølging og sa at det tom var vanlig og bli innlagt siste perioden av svangerskapet slik at en ikke engstet seg så mye!

Takk for klemmer! Har ikke blitt tilbudt no støtte greier, men må vel oppsøke det selv...syns det er litt vanskelig, men skal prøve! Hva skjedde med den lille jenta dere mistet? (viss du vill fortelle?)

klem

Annonse

¤¤¤ tårer¤¤¤

Så utrolig leit å høre.

Tror ikke det er mulig å sette seg inn i følelsen og sorgen ved å miste et barn. HAr en på 2,3 og bare tanken får meg til å få skikkelig angst.

Så dere har min ALLER største medfølelse.

Håper det går raskt å få en ny spire. Neste gang blir nok oppfølgingen en helt annen også.

STÅ PÅ! Dette ommer til å ordne seg. HELT SIKKERT!!!!

Jeg tror nok også at du må oppsøke dem? Du kan jo evt snakke med sosionomen på sykehuset. Hun/han vet nok litt mer... Jeg fikk bare en brosjyre den gangen jeg mistet. Men benyttet meg aldri av tilbudet. Angret litt i ettertid, men føler at det er for seint nå (13år siden jeg miset). Jeg ville nok tatt kontakt hvis det hadde skjedd en gang til! Vet det er veldig vanskelig, men kan være godt å prate med noen som faktisk har opplevd det samme. De klarer å sette seg litt bedre inn i situasjonen din!

Historien din er ufattelig trist! Håper at du kan få litt mer svar etterhvert!

Hei.

Velkommen hit til oss! Her kan dere dele gleder og sorger og hyle og skrike og kjefte og rose så mye dere vil. Synes veldig synd på dere for det dere har gått igjennom. Håper oppholdet her hos oss blir veldig kort, og at dere tilslutt ender opp med et nydelig lite barn :)

Stor klem

Hei igjen,

Jenta vår døde som følge av en asfyksiskade...( som følge av for lite oksygentilførsel.)

Det har vært en ufattelig tung sommer. Livene våre ble snudd opp ned. Alle planene falt i grus..

Testet forøvrig svakt positivt i dag. 3 måneder etter.

Tør ikke juble enda...

Lykke til!!

Forstår godt at du ikke tør juble enda, men må jo snike inn at en strek er en strek sier dem uansett svak ell sterk:

) sender deg alle gode ønsketenkninger! håper vi og er så heldige. er helt desperat etter å bli gravid igjen! føler nesten det er sykelig :

p er jo bare 3 uker siden og må jo slutte å blø og sånn først :/ men d får bare være så sykt d vill, for behovet er så sterkt at d er ikke noe jeg rår med :) var på englesiden. den virket veldig fin og trist selvfølgelig. godt og se en ikke er alene, men overveldene tragisk og at d er så mange..vår historie er også der om du vil lese. står der under nicket mia.muff

masse lykke til t deg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...