prinzezze_2år_venter på spire Skrevet 7. september 2006 #1 Skrevet 7. september 2006 noen som har født uten at hodet ikke var festet? har forresten hatt skikkelig menssmerter sideni går kveld ca kl syv med masse masse kynnere.. er det bare modning eller vil det skje no snart??
bæibi nr.3!! Skrevet 7. september 2006 #2 Skrevet 7. september 2006 Hei. Jeg er 38+2. Var hos jordmor forleden, og hun sa hodet ikke hadde festet seg, og at det ikke var sikkert det kom til å gjøre det.
Gjest Skrevet 7. september 2006 #3 Skrevet 7. september 2006 ja, jeg har født uten at hodet var festet...ser ikke ut til at hodet fester seg denne gangen heller....har hørt rykter om at det kan tyde på stort bekken...jippi. Så kanskje det er derfor jeg fødte 5 kg baby uten noe problem =) ang det andr så høres det ut som modning, og det er da en bra start....
¤SolaMi¤&lillesøs Skrevet 7. september 2006 #4 Skrevet 7. september 2006 Jeg ble satt ignag 19 dgr over termin ifjor og snuppa hadde ikke festet seg. Jeg er liten i bekkenet. Men er visst ikke så altfor mange det fester seg hos. Mange som får beskjed av jm at nå er det festet for så å komme på sykehuset å få beskjed at det ikke er festet. Legen sa til meg at faktisk så er ikke alle så flinke til å klare å kjenne etter dette. )
bæibi nr.3!! Skrevet 7. september 2006 #5 Skrevet 7. september 2006 19 dager over tiden??! Stakkars deg. Kan de virkelig vente så lenge før de setter igang?
Tredje nurk underveis Skrevet 7. september 2006 #6 Skrevet 7. september 2006 Jeg er 39+0 og hodet har ikke festet seg her heller. Han har ligget høyt, med hodet over bekkenet helt til nå, men hadde på mandag begynt så vidt bittelitt å komme seg nedover i bekkenet. Håper han fortsetter den veien ... Jordmor er usikker på om det betyr at jeg har stort eller lite bekken. Håper bare ikke at morkaka ligger i veien, eller at det er misforhold mellom babyens størrelse og mitt bekken ... Men han ligger også litt rart, med ryggen opp mot magen min, med magen ned innover i magen min, og bein og armer ut til hver sin side. Det er mulig det også bidrar til at han ikke kommer seg nedover. Jordmor tror han må vri litt på seg for at hodet skal kunne feste seg. Håper babyen skjønner det ... Jeg har også hatt mye menssmerter siste halvannen uke, og jordmor sier det er tegn på at livmorhalsen holder på å avkortes, med andre ord er det modning på gang.
Cilla m Neo;) Skrevet 7. september 2006 #7 Skrevet 7. september 2006 Hodet fester seg ikke hos flergangs fødende, bare synker ned i bekkenet, min gutt har lagt seg til rette alt i uke 34.
Solita 79 Skrevet 7. september 2006 #8 Skrevet 7. september 2006 Jeg er 2 gangs fødene og min jordmor mente ganske sikkert at hode til babyen min var festet i går da var jeg 36+2
apekatten Skrevet 7. september 2006 #9 Skrevet 7. september 2006 Jeg er 39+0 i dag. Var til kontroll hos legen i går, og da hadde ikke hodet festet seg, men han lå dypt nede. Jeg er 2.gangs fødende. Ifølge legen min fester hodet seg ofte ikke før rett før fødselen for flergangsfødende.
MorTilPrinsesseOgLitenSpire Skrevet 8. september 2006 #10 Skrevet 8. september 2006 Vesla vår festet ikke hodet før ca 12 timer før hun kom ut. De sa på sykehuset at det slett ikke var uvanlig...
Linda - mor til to! Skrevet 8. september 2006 #11 Skrevet 8. september 2006 Noen babyer trenger litt rier for å skli skikkelig ned i bekkenet. Jeg er andregangsfødende, to dager på overtid nå, og baby har enda ikke festet seg. Dette er ganske normalt på andregangsfødende da, men som jordmor sa - det skjer ofte på førstegangsfødende også, og noen barn trenger litt rier for å skli helt ned. Sånn sett, om vannet går - så kommer det en real splæsj også.. ) Lykke til )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå