Nina71 Skrevet 7. september 2006 #1 Skrevet 7. september 2006 Hei! Jeg har den siste uka merka at jeg innimellom får litt vondt i lysken, særlig om ettermiddag/kveld. Det kan være så pass vondt at jeg ikke klarer å gå skikkelig, men må stoppe opp. Det varer imidlertid ikke lenge - mer som ilinger/stikkinger. Har dette noe med bekkenet å gjøre, ev. at jeg blir tyngre? Har en datter fra før, men hun ble tatt med hastekeisersnitt i uke 33, så jeg har ikke vært i uke 36 før! Noen som har erfaring med dette? Skal ellers til kontroll i dag, så da vil jeg selvsagt spørre, men tenkte jeg kunne høre her også.
lana<3 Skrevet 7. september 2006 #2 Skrevet 7. september 2006 Ja det har det...vær forsiktig nå...lyskstrekk er hiiiimmmmmla vondt og tar over en måned å heles så ik gjør no hardt slik at du slipper det under fødsel...jeg må føde m lyskestrekk....kommer til å være hyyyyylvondt...
Nina71 Skrevet 7. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 7. september 2006 Fikk du noe tips mht forebygging, utenom å ta det med ro? Og var det noe spesielt som førte til at du fikk det?
Anonym bruker Skrevet 8. september 2006 #4 Skrevet 8. september 2006 Hei! Om smertene sitter mest rett foran i symfysen eller helt nederst bak i ryggen kan det være bekkenløsning. Men symptomene på bekkenløsning/bekkenlåsning kan være ganske like. Kan også være smerter i ligementer (leddbånd). Du kan få deg en undersøkelse hos en kiropraktor f.eks for å finne ut om det er det ene eller det andre. Er det en bekkenlåsning kan en kiropraktor hjelpe. Noen tips ellers: Mange synes det er vondt å komme seg inn/ut av bil. legg da en plastpose på setet og sving deg rolig ut og inn av setet med bena samlet. Et glatt laken i sengen eller glatt pysj kan hjelpe da mange kjenner det når de snur seg i sengen. En pute mellom knær og legger om natten føles også godt for mange. Jobb ellers med bekkenknip, veldig viktig at den muskulaturen er sterk om du har problemer med bekkenet. Håper det var litt til hjelp! Hilsen gravid fysioterapeut i uke 30
pastasalat Skrevet 8. september 2006 #5 Skrevet 8. september 2006 Dytter denne opp jeg. Ser det er mange som har spørsmål om bekkenløsning/låsning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå