Gå til innhold

September: Noen med rier som stoppet opp??


Soamora

Anbefalte innlegg

Hei! Imorgen er det en uke over termin for meg. Første gang fødte jeg 16 dg før tiden, så jeg har nok ventet en stund allerede. Hodet har vært festet i over tre uker nå, og kynnere har vart regelmessig like lenge. Mandag denne uke startet de å murre, og tirsdag kveld var de ikke lengre smertefrie - varighet ca et minutt med 6-7 min mellomrom. De varte utover natten, men vi gikk etter råd fra jordmor og la oss. I går var det stille fram til 18-tiden. Da startet det hele igjen med disse riene som ikke er veldig vonde, men man kjenner de jo... Men: så stoppet de rundt midnatt, og det har vært helt stille i natt og i dag er jeg tilbake med helt vanlige kynnere!!! Forrige gang gikk vannet, og deretter gikk jeg rett over i aktiv fase med vonde rier. Jeg er ikke vant til å starte med rier - noen med erfaring??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Kjenner meg igjen her ja. Har hatt falske rier eller maserier i 1 uke nå. Vært på nippet til å ringe sykehuset flere ganger, men i og med at jeg fikk sove innimellom, tenkte jeg at det ikke var ordentlige rier. Fikk noen gode råd fra venninner som sa at dersom du er usikker, så er nok ikke fødselen i gang. Når de ordentlige riene er der, så vet du det, da er du ikke usikker. Har hørt at enkelte har disse småriene i flere uker før fødsel og at det er modningen som er i gang. Noen sliter masse med søvn i denne perioden Utrolig frustrerende og ekkelt å være usikker... Håper du har det bra. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, riene fortsetter, men er ennå ikke skikkelig vonde. Men rytmen har dog endret seg litt. Våknet i natt i tretiden av vondere rier enn jeg hatt tidligere - var i begynnelsen tre min ml dem. Ringte føden og de sa jeg måtte komme når jeg ønsket. Men så dabbet det litt av igjen, intervallene ble lengre, når jeg dusjet forsvant de helt osv. Forsøkte å sove litt, men våknet da det ble vanskelig å definere starten og slutten på riene - ennå ikke veldig vonde. Vi dro så til føden der jeg ble undersøkt av en meget hyggelig jordmor - har altså 2 cm åpning, så en del gjenstår. Fikk akupunktur og klyster for å se om det setter i gang mere. Nå er jeg hjemme - akupunktur gjør at jeg slapper mer av (går rundt med en nål i hodet som funker noe helt utrolig!), jeg kjenner mer hva som er hva. Jeg har rier med ca. fem min mlrom, men de er ennå ikke godt nok tak i. Uansett syntes jeg det var flott med litt statusrapport fra jordmor!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...