Gå til innhold

Koffein?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange kopper te var det man kunne drikke igjen?? Et veeeldig viktig spørsmål assa ;o)

Sitter her på jobb og har så lyst på en kopp til... Noen som kan hjelpe meg litt kjapt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1-2 kopper hver dag. Husk at det er koffein i cola og andre ting og. :)

Skrevet

Jeg har alltid drukket kaffe, og klarer ikke starte dagen uten..

jeg unner meg 2-3 kopper om dagen. Jeg vet ikke hva som skjer dersom en overdriver, vet du?

Har hørt at 2-3 kopper er akseptabelt.

Jeg er også på jobb, og holder på med kopp nr 2..

Skrevet

Vet ikke helt eksakt hva det er som gjør at det ikke er bra med for mye koffein. Men prøver å holde meg innafor grensa.

Hmmm, bare to kopper ja... Da får jeg vente litt med kopp nr. 2. Tror jeg skal kjøpe meg koffeinfri te på helsekosten; det må jo være et greit alternativ for en tedrikker :o)

Takk for svar!

Skrevet

Alt med måte, vel? 2-3 kopper kaffe sier de vel, men jeg drakk fort 1 liter kaffe med førstemann uten at hverken han eller jeg har lidd noen nød av den grunn...

Skrevet

Hei bolle i ovnen!

I følge mattilsynet kan man drikke:

1-2 kopper kaffe pr. dag, ELLER

3-4 kopper te pr. dag, ELLER

1 liter Cola pr. dag.

Kos deg med te kopp nr 2, du:-)

Skrevet

Kjenner meg veldig igjen! :)

Var også bekymret, og spurte min adoptivmor om det samme. Hun fødte sine 4 barn på slutten av 60-tallet, og da drakk hun 4-5 kopper kaffe hver dag. Alle henns fire barn er store, friske, smarte, og har selv flere friske barn nå! Så da er det vel ingen fare :)

Skrevet

Hehe, nei det kan tenkes jeg til tider er småhysterisk ;o)

Nå liker jeg egentlig best den teen fra helsekost da, av de derre med smakene "orange spice" og "peach passion" o.l. Så da skal jeg heller kjøpe meg det, og ta med på jobb. Så slipper jeg å sitter her og lure på om det egentlig er bra, eller ikke ;o)

Skrevet

Jeg teller virkelig ikke kopper kaffe.. Drikker en hjemmelaget kaffemocca hver dag (heeeelt avhengig), og videre drikker jeg kanskje 5-8 kopper kaffe ene dagen og ingen kopper neste dag. Men det går helt fint både med meg og knøtte ;) Men cola drikker jeg ikke, så kanskje jeg henter meg litt innigjen der ;)

Sånn ellers så er jeg vel egentlig ikke så avhengig av koffein annet enn om morningen, så koffeinfri kaffe funker bra utpå dagen :)

Skrevet

jeg har hørt 1-2 kopper kaffe eller 3-4 kopper te!!!

Skrevet

jeg leste i info fra legen min at for mye koffein kunne føre til at man mister barnet. Hvor riktig dette er og hvor mye man må få i seg før dette er en risiko vet jeg ikke. Det stod noe om anbefalt mengde pr dag på ca 100 til 150 mg(husker ikke helt) Jeg er helt avh av fenazon koffein(smertestillende) for kronisk hodepine som jeg har. Jeg prøver å redusere mengden, men det står på pakken at det har ingen neg virkning på gravide. Jeg tenker slik at det er viktig for den lille i magen at mor har greie dager, så jeg tar en tabl om mrg ca 150 mg. men ikke hver dag. det tilsvarer samme mengde te/kaffe/cola som anbefalt i samme skriv(samme som nevnt lenger opp). Jeg drikker ingen av delene.

Skrevet

Jeg fikk høre at det er i første trimester det er mest skadelig med for mye koffein, at det er helst da man kan miste barnet.

Skrevet

det var en her oppe som ikke var helt sikker på hvorfor koffein ikke var bra.

jeg drikker selv kanskje en kopp eller to i uka, men har gått over til koffeinfri.( som også faktisk inneholder litt koffein )

jeg tenkte på det her en dag at er det noen her som ville gi kaffe til sitt nyfødte barn. spe litt i melka liksom?? thi hi nei jeg tror ikke det er så mange som ville gjort det.

jeg kritiserer ikke kaffedrikkerne her altså!! ikke misforstå, men barnet får jo i seg det vi får i oss. greit å huske på.

men alle må gjøre som de føler for. å kose seg er også viktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...