Gå til innhold

Ingenting hjelper mot halsbrann lenger.......

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan det være noe du spiser sm gjør at du får halsbrann tro? Eller får du det av alt du spiser og drikker.. Me min første fikk jeg halsbrann når jeg drakk brus.. Holdt jeg meg unna det, gikk det bra. Men det kan jo være at noen får det uansett!Har du prøvd yoghurt?

Annonse

Jeg får de oppstøta helt opp i nesa innimellom. "Svelger" unna på en måte!! EKKELT!!

Jeg får det av alt jeg spiser egentlig. I går spiste jeg rekebaguette og drakk vann på klimt. Halsbrann. Tenkte at jeg da skulle være ekstra forsiktig til middag så jeg spiste 3 loff skiver med ost... Drakk riktignok et par glass pepsi max i løpet av kvelden.. men da hadde jeg halsbrann fra før. + melka da.

Kan hende jeg burde hatt noe forebyggende...?? Jeg har ikke prøvd yougurt, klarer vel å svelge unna det også nå! :-) Vanlig naturell?

Det er skikkelig grusomt, spesielt når jeg legger meg. Sitter å sover i senga. Eller prøver å sove..... (GUD NÅ KLAGER JEG....) Men om morningen fra ca 0400 og utover da er det borte. Sikkert fordi alt jeg har fått i meg om dagen er borte også...??? Også kommer det igjen når jeg står opp og begynner dagen med vann. Jeg spiser nok litt lite om dagen, blir fort mett. Burde kanskje spist oftere. Dessuten blir det mye brødmat da ingenting frister.

MEN ELLERS ER JEG GLAD OG FORNØYD ALTSÅ!!!!!!!! :-)

Annonse

Jeg har også fått halsbrann/sure oppsøt nå, fikk det for den ukes tid siden og hatt det hver dag etterpå. Så jeg føler med deg Lucia, men har dessverre ingen gode råd.Ikke vært noe plaget med dette tidligere i svangerskapet....Håper bare det går over av seg selv like fort som det kom. Kan jo ikke være noe jeg spiser, har jo spist det samme hele savngerskapet?

om du spiser mye brød..kan det jo hende det er det? ..Mye karbo i brød (spes loff, da)

vet at sukkerinnholdig mat og sterk krydret mat gjør dte verre

og prøve unngå å spise etter 18.00 eller senest 20.00?-så blir det kanskje lettere v leggetid..

lykke til, halsbrann er grusomt

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2

Halsbrann i graviditeten kommer som regel av at hormonene påvirker all glatt muskulatur i kroppen slik som lukkemuskelen mellom mage og spiserør. I tillegg kommer økt trykk når magen begynner å bli stor.

Hvis du ikke har vært plaget med halsbrann før graviditeten pleier det å være dette som er årsaken.

Gaviscon eller Aflurax er preparater som legger seg over mageinnholdet og skal dermed forhindre at dette lekker tilbake i spiserøret. Hvis dette ikke hjelper kan du jo prøve Link. Hvis du tar jerntabletter eller andre medisiner kan opptaket hemmes av Link og de må tas minst 1 time før du tar Link.

Selv tar jeg Aflurax forebyggende før leggetid hver kveld. Etter å ha "brent" meg gjennom flere netter fant jeg ut at det er bedre å ta det forebyggende og få sove enn å ligge å "brenne".

Lykke til!

Jeg kjenner til disse plagene ja!

Selv har jeg funnet ut at jeg må holde meg laaangt unna tomatsaus av alle typer, lasagne, moussaka, pizza osv.

Drikker alltid et glass cultura før jeg legger meg. Det pleier å hjelpe så jeg får sove i hvert fall :)

Hei Lucia

Sist jeg gikk gravid var jeg veldig plaget (har halsbrann nå også , men ikke så gale som sist) Legen skrev ut noen tabletter til meg, skulle ta en eller to til dagen, og da slapp eg halsbrann. (husker det var en befrielse).

Jeg har bestemt meg at blir det like gale denne gang, skal jeg få legen til å skrive ut de til meg.

Bare et lite tips til deg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...