Gå til innhold

Amme offentlig i London...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi var nettopp i England på ferie (ikke London) og jeg ammet på toget, på restauranter, flyplasser og i en kirke under en vielse. Satt helt bakerst slik at vi kunne gå ut dersom det ble skriking. Det gikk helt fint, men det var noen som kikket litt på toget. Hadde alltid på meg ammetopp og prøvde å sette meg ned på steder som var litt diskret. Jeg må amme ofte ellers mister jeg melken og jeg har slitt fælt for å komme i gang. Derfor ammet jeg når det var nødvendig på offentlig sted.

Det var et nyhetsinnslag angående amming på offentlig sted mens vi var i England. Stadig flere ammer barna sine i begynnelsen og også lengre enn tidligere i England, men de henger litt etter. De fleste kunne ikke tenke seg å amme i offentlighet, men ville heller ha egne ammerom. Jeg synes det er litt feil vei å gå for amming er naturlig og burde kunne gjøres hvor som helst.

Dersom noen føler seg støtt av å se en kvinne amme kan man faktisk bli bedt om å flytte seg sa de på nyhetene. Det er jo litt sykt for ingen kan se noe pupp når jeg ammer, så da må det være tanken på at et barn får melken sin fra mors pupp som er støtende.

En av mine svigermødre ammet barnet sitt og heldigvis for det. Jeg fikk mye støtte fra henne.

Lykke til med amming i London.

Amm i vei!

Jeg er oppvokst i England, og er ofte på besøk der med mine barn. Jeg har aldri møtt et skeptisk blikk ved amming av spedbarn. Derimot må jeg innrømme at jeg ikke føler meg så komfortabel med amming av større barn der borte - de er dessverre litt lite opplyst om fordelene ved langtidsamming der borte ennå, men jo flere som gjør det, jo mer blir folk vant til det også!

Uansett hvor jeg ammer, tenker jeg alltid litt på å være en smule diskret, da. Ingen lufttørking på offentlige steder! ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...