Gå til innhold

Noen andre som har vondt under puppene/i ribbeina

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skrev et inlegg isted om vondt i puppene, men tror det er mer under puppene og i ribbbeina... auau er uutholdelig vondt!!

Hva er det som gjør så vondt? Verkende smerter liksom.. kan kanskje minne litt om voksesmerter.. auau noen andre som har det sånn? vondt å trekke pusten også.. brenner og verker..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, slik er det for meg også. Er veldig vanligt. Babyn presser på og sparker oppover, samtidig som brystene vokser. For meg hjalp det veldig å kjøpe større bh.

Skrevet

Å ja, jeg klarer nesten ikke ha på BH lengre jeg, det er akkurat som et området under puppen er nummen/følelsesløs. På meg er det verst på venstre side,og her går smertene også bak til ryggen.

Men da vet vi at vi ikke er alene om det..

Skrevet

Ja, gjett. Det er spesielt vondt der jeg brakk ribbeinet ifjor. Det hjelper å løsne litt på bh-en, jeg har skaffet en forlenger som gjør den videre og det er knall. Det hjelper også å unngå å sitte altfor lenge.

Spurte jordmor om det, hun sa at det er veldig vanlig når babyen vokser. Og det gjør han jo (er i uke 30).

Paracet hjelper ikke (har prøvd). Så her er det bra å være kreativ. Prøv å unngå å vri deg altfor mye i ryggen (hvis du går på gravid-yoga er det ganske aktuelt å unngå noen posisjoner) og altså, skift stilling med jevne mellomrom slik at du ikke "synker sammen".

Skrevet

Jepp, har det sånn jeg også. Klarer snart ikke å sitte rett oppned. Er vel trangt om plassen etterhvert der inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...