Gå til innhold

Ja, de peenga, ja de peenga....... tra, la, la, la.....

Anbefalte innlegg

Fyttigrisen jeg spyr snart.... Som alle her vet flyr det masse penger på babyinnkjøp, men her hos meg har jeg en konfirmant også..... Var idag og kjøpte dress til ham... Kom på over 3000 kroner.... Hjelp... jeg går konkurs!!!

Kommer til å bli den kjekkeste konfirmant på jord, da ---- hihihihi- Skal legge ut bilde etter neste helg, hvis noen vil se...

Klem

Fortsetter under...

Ja da kan æ tænk mæ tel at pængan flyr fort ja... Æ har stortsett alt æ træng fra frøkna på to så alt æ har handla tel nu e en liten kjøredress... litt kjedelig å ikke få shop å da... men, men bra førr bankkontoen...

Kjenner meg igjen, Popkind.

Her i huset har vi tvillinger som skal konfirmere seg til våren. Har ett håp om at dressene som vi kjøpte til bryllupet i fjor skal passe til da. Men gutter i den alderen vokser jo som "ugress" :o)

Kan trygt si at pengene flyr for tiden, alt som trengs til babyen koster jo en formue, selv om man har noe fra før, eller arva noe.

Har også fått kjøpt inn noen julegaver da.... Greit å dele ut utgiftene over flere mnd:o)

Uff ja, penga flyr!! Men han blir nok som du sier verdens kjekkeste konfirmant!! :-)

Du, jeg kom på en ting ang deg!! hehehehehe

Leste ett eller annet sted at hvis man ikke har fødet på 8 år så er man som førstegangsfødene igjen å regne!! Så du er førstis du også Popkind!! :-)

Annonse

Lucia...

Leste det samme i det nyeste Gravid. - og jeg kommer til å være uenig i det til min dødsdag!!!

En fødsel består av både en fysisk og en psykisk del og har man født en gang så glemmer man det aldri i livet...

Ekspertene strides om dette som om så mye annet... Det er 7 år siden jeg fødte, men jeg føler meg ikke som førstegangs....Gikk faktisk å tenkte på akkurat dette på fjellet i dag; på alt jeg vet som ikke sambo vet (hans første). Han vet f.eks ikke at babyen kommer til å bæsje gulgrønt de første dagene og at det ikke heter bæsj men bek. Han vet ikke hvor lang tid det tar før den navlestrengen ramler av, og han vet ikke hvordan den kan stinke!

- og jeg er veldig glad for at jeg vet hvordan kroppen min kommer til å være etter fødselen.. - om ømheten når melken kommer, sviingen når jeg skal tisse, torturen første gang man bommelommer etter fødselen, om blødningene etc, etc..

Første gang jeg fødte visste jeg ikke at jeg burde ha klar en pakke bind hjemme engang!! *grøss*

Jeg blir vel utifra det jordmor behandlet som førstegangsfødende nå, men som mensana sier så riktig: man glemmer aldri hva en fødsel innbærer når det gjelder både smerter, gleder og utfordringer på kropp og sjel... Heldigvis husker jeg alt det der!! Jeg hadde en laaaang fødsel sist.., og de sier at andre gang bruker man som regel noe kortene tid. Men akkurat der må jeg regne kroppen som førstegangs sa jordmor!! UÆÆÆÆ...

Ja, Mesana konfirmasjon står for dør neste helg!! Mye er på plass, men det gjenstår endel!!

Hadde konfirmasjon i fjor for elste, så har noenlunne ideer om hvordan det skal være denne gangen, og heldigvis er guttene enige. Tror vi tar dåpen på forhånd.Syntes det er koseligst når de er 2-3 mnd gamle og ikke et halvt år når de døpes :-)

Det er ca 100 stk som konfirmeres samtidig her, så det tar laaaaaaaang tid:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...