Emilie Jeanette&Linus Matheo Skrevet 6. september 2006 #1 Del Skrevet 6. september 2006 jeg er litt ut i uke 8 nå. INGEN bortsett fra meg og min kjære vet noe enda. hvor lenge klarer folk å vente??? har ei lita snuppe fra før vi da. sa ikke noe før uke 16 med henne. meeeen føler at magen kommer kjappere denne gangen.. sukk... men men.. er kanksje sånn med nr 2?? gøy uansett. mne liker å vente litt... vår lille hemlighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitronelle Skrevet 7. september 2006 #2 Del Skrevet 7. september 2006 Hei, Selv skjønner jeg ikke helt hvorfor noen absolutt må holde på den lille hemligheten....Kanskje fordi det er gøy å overraske at man har kommet så langt på veg? Jeg skjønner jo det at mange synes det er ekkelt dersom det hadde skjedd noe, men ofte forteller jo man om det hadde skjedd til de samme man forteller nyheten til. Selv fortalte jeg det til nærmeste familie når jeg ble gravid (er fem uker) men jobbkollegaer og venner vil jeg vente med til uke 12-13, for synes ikke alle trenger å vite noe dersom det skulle gå galt Foreslår at du følger magefølelsen din jeg, og forteller det når du synes tiden er riktig Lykke til!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥Spirevipp♥ Skrevet 7. september 2006 #3 Del Skrevet 7. september 2006 Klarer ikke holde slikt skjult for nærmeste familie og venner....men vi har en hel flokk igjen av venner og familie, så til resten venter vi til vi er over uke 12. Dette fordi det har gått galt 2 ganger før....da visste de nærmeste det, og det var de som var der for meg! Ene grunnen til at jeg ikke klarte holde det skjult, var fordi jeg har ei venninne som sendte meg en mld om at hun plutselig var over 4 mnd på vei...uten å ane noen ting!!! Det synes jeg er litt rart, men hun hadde bare fått negative tester og hadde null symptomer!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~~¤April baby¤~~ Skrevet 7. september 2006 #4 Del Skrevet 7. september 2006 Vi holder det helt hemmelig til 12 uke,det er fordi at det har gått galt mange ganger før,og da er det greit å kan si gode nyheter til fam og venner,istedenfor kanskje gode nyheter liksom. ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤ Solsikken ¤ Skrevet 7. september 2006 #5 Del Skrevet 7. september 2006 Har begynt å fortelle til endel venner nå (9+4). De nærmeste vennene, men også ei litt mer perifer. Familien har jeg lyst å fortelle det til ansikt til ansikt, så det må vente til vi treffer dem nå snart (annen kant av landet). Er jo litt usikkert ennå, men det vil det være utover 12 uker også, bare litt mindre ettersom tida går.. Egentlig litt rart at dette er så tabubelagt som det faktisk er.. Om det går galt er det jo ikke vår feil, men det vil selvfølgelig være litt kjedelig å måtte melde kontra og få medfølende blikk en stund... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nr-2-i-magen Skrevet 7. september 2006 #6 Del Skrevet 7. september 2006 Jeg er 7+1. Har fortalt det til 4 venner alt. Venter med foreldrene våre litt til, bare fordi at de skal slippe å bekymre seg for at noe skal skje. Men tviler på at jeg klarer å holde meg til uke 12. Imponerende å klare å holde der hemmelig til uke 16. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stomperud Skrevet 7. september 2006 #7 Del Skrevet 7. september 2006 er endelig over 12 uker nå! Fortalte søstra mi det samme dag jeg tok den positive testen! de kommende besteforeldre fikk vite det i uke 6, må har noen venninner fått vite om det i uke 8, da jeg måtte si ifra at jeg ikke kunne være med å sykle birken allikevel.. og sa til ene sjefen i uke 8 og andre i uke 11.. er jo greit for dem å vite hva dem har å forholde seg til, og at dem må skaffe vikar når jeg går ut.. men NÅ, skal ALLE få vite det.. Men det gjelder å si nyheten på "riktig" måte.. er jo ikke bare å si det, liksom.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Økologisk_knekkebrød Skrevet 7. september 2006 #8 Del Skrevet 7. september 2006 Fortalte det til foreldrene mine samme dag som jeg testet positivt. Vil ha støtten deres dersom det skulle gå galt. Har ikke helt bestemt oss for når vi skal fortelle det til venner, søsken og hans foreldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. september 2006 #9 Del Skrevet 7. september 2006 Grunnen til at vi ikke vil fortelle det til så mange enda,er at di kan være så utroli masete og d blir leenge for di å vente.. D e lenge nok for oss å vente,om ikke di enda skal mase om det.. Og så vet vi ikke sjøl engang hvor langt vi kommet,pga en sa tidlig i sommer. Litt dumt at man ikke kan fortelle katti man har termin.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flippflapp Skrevet 7. september 2006 #10 Del Skrevet 7. september 2006 grunnen til at vi vegrer oss litt for å si det er pga...sa fare.....orker ikke det j***** maset fra svigemor.....hun kommer til å bli plagsom nok, når hun får vite at hun skal bli bestemor....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 7. september 2006 #11 Del Skrevet 7. september 2006 Jeg har klart å holde det hemmelig ca 5 minutter:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 7. september 2006 #12 Del Skrevet 7. september 2006 Jeg har fortalt det til sjefen og noen andre på jobben nå (6+4) fordi jeg har problemer med svimmelhet og er sykmeldt en uke. Ellers er det ingen venner eller familie som vet noe ennå, men jeg brenner etter å fortelle det!! Vi har bestemt oss for å si det når jeg er 10 uker på vei, etter en tidlig ul. Men mulig venninnene mine må få vite det neste helg (7+6), jeg vet ikke om jeg greier å lure dem med alkoholfri vin i vanlig vinflaske... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. september 2006 #13 Del Skrevet 7. september 2006 Vi vil holde det hemmelig så lenge som mulig-helst til dagen første ultralyd er,men tvilsomt at det går ann,er enige om å fortelle det når vi ikke klarer å holde oss lengre.vil vente lenge i utgangspunktet pga at mange mener at svangerskapet blir så langt når alle vet det så tidlig-fordi at det blir spørsmål ang mage,sympto er osv hver gang man treffer noen,mens venter man lengre,så holder man slikt unna ei stund,og magen kommer jo i den tiden man forteller det da:o) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jostedalsrypa Skrevet 7. september 2006 #14 Del Skrevet 7. september 2006 hei og gratulerer så mye:-) jeg er nå i min 6 uke og vi har ikke fortalt det til noen enda. min bror fortalte for to uker siden at de skal ha en liten. da var de 10 uker på vei. har veldig lyst å fortelle jeg og, men jeg har en jente fra før og min samboer har og et barn fra før. vi vil vente litt med å fortelle det til dem(de er de første som får vite) da blir ikke ventetiden fullt så lang for dem. men magen kommer snikende, så vi får se hvor lenge vi kan holde det for oss selv:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DK+2 Skrevet 7. september 2006 #15 Del Skrevet 7. september 2006 Hei! Æ e 10+2 idag, å ska førtelle d t foreldran mine t helga, dæmmes første barnebarn, d bi speinnanes!! E svært få som veit om det, 2 stk, bortsett fra mæ å typen min, så d e rart å speinnanes å bære på en sånn ting, men e gla når æ "får d ut", tenke på d mykje, ikkje lett å holde kjæft, hehe, så glæde mæ masse t helga!! Ska vente enda nån vekke før æ sei d t fleire... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilje Skrevet 7. september 2006 #16 Del Skrevet 7. september 2006 Vi har fortælt det til mødrene våres, og nånn vænninner.men det ser ut som vi må fortæll det til alle snart.....har lagt på mæ litt ja,itillægg har æ den kjæmpe magen-oppblåst..... Kan ikke længar skyll på at æ har slutta å røyke.....(Slutta i mai,har væll lagt på mæ åtte kg sia da....) E 8+6 i dag....-Å ho ene tanta mi "avslørte" oss i går....Ho hadde sport mamma om æ va gravid.....-"Det går ikke ann å ha lagt på sæ så mye av å slutt å røyke,-ho e jo blidd så brei over ræva...." -Ikke bare det at man blir avslørt ....-men man får virkeli så øran flaggre åsså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 7. september 2006 #17 Del Skrevet 7. september 2006 vi fortalte det til foreldre og søsken i mellom 6-7 uke. Samme med våre beste venner.På jobben skulle jeg holde det skult til over 12 uker, men ble i denne uke spurt rett ut, og da kunne jeg ikke nekte for det. he he. var 11+4 så det var nært da. sjefen får vite det over helgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
titti80 Skrevet 7. september 2006 #18 Del Skrevet 7. september 2006 Jeg testet positivt idag jeg, og har allerede fortalt det til mine foreldre og søsken. Men der stoppe det også... Kommer ikke til å si det til flere heller, siden vi gjorde det sist og det endte med en ma... Så det blir vel å holde det skjult så lenge en kan, og ihvertfall fram til første trimester er over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stirra ner 32+5 Skrevet 7. september 2006 #19 Del Skrevet 7. september 2006 Jeg har en søster og et vennepar som vet det. Det er fordi de har vært gode å ha som "infokilde" og støtte. Jeg ble gravid rett etter en sa, så jeg lurte på litt forskjellig og det var greit å ha noen medsammensvorne ;0) Ellers venter vi litt til, siden vi har en datter på to og et halvt som skal få vite det. Men er ikke sikkert at vi venter til 12 uke. Er 8+4 i dag, og har vært på UL og alt var bra med spiren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå