godiva med 3 gull Skrevet 14. september 2006 #26 Del Skrevet 14. september 2006 Vil bare si at min første graviditet som resulterte i min nå 2,5 år gamle datter ikke var planlagt overhode. Jeg og barnefaren var ikke samboere og var egentlig ikke bestemte på statusen av vårt forhold.. For meg var det overhode ikke noe alternativ med abort. Klart forholdet blir forandret med en liten baby! den krever masse tid, men man elsker dem over alt på jord. Dere er tydelig trygge på hverandre og har et godt nettverk. Abort bør ikke være en løsning når det i hovedsak er spontane reiser man ikke vil miste... Det er nå min mening. Men ønsker dere lykke til!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6224518-vanskelig-situasjon/page/2/#findComment-6318819
mumm Skrevet 14. september 2006 #27 Del Skrevet 14. september 2006 Passer det noengang å få barn da? dersom du ikke er ETT HUNDRE PROSENT overbevist om at abort er det eneste riktige, da skal du beholde ungen. Du kan gjerne se på det som en celleklump/embryo eller whatever, men....hjertet er allerede begynt å slå. det er en baby, uanz. jeg ble gravid med en mann jeg knapt kjente, men tok sjansen og beholdt barnet. no venter vi nr 4 =) hva er det som er det viktigste her i livet da? er det å bli fortest mulig ferdig med utdannelsen før man får barn, eller kan utdannelsen vente et år? Et år går ganske fort =) fornuften sier at det ikke passer, men hva sier hjertet? følg hjertet ditt. alltid. det er det eneste riktige. lykke til, klem til deg =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6224518-vanskelig-situasjon/page/2/#findComment-6321323
Lille jente Skrevet 22. september 2006 #28 Del Skrevet 22. september 2006 Ser det er flere som har sagt dette før meg, men jeg vil igjen veldig gjerne poengtere det: Det kommer aldri til å være et tidspunkt når alt klaffer og det er tid for å få barn. For meg høres det ut som du har veldig lyst på dette barnet, men går med på en abort p.g.a. samboeren din. Men det viser seg jo at han bare vil alt det beste for deg og støtter deg uansett hva du velger. Jeg tror du kommer til å beholde dette barnet. Selv er jeg ikke imot abort, prøver selv å få barn, og det er ikke så enkelt som jeg trodde. Vi var sikker på at alt skulle klaffe på første forsøk siden jeg ikke hadde gått på pillen på flere år, og vi begge var frisk og rask. Men den gang ei.... Er det utdanningen din du er redd for så har du jo en stund ennå å gå på skolen, og så kan du jo ta deg en pause til babyen din er blitt litt større før du hiver deg på studiene igjen. Har mange venniner som har gjort det. Ønsker deg alt godt og lykke til med avgjørelsen din. Velger du bort barnet er det DIN avgjørelse og du skal ikke klandre deg selv. Velger du å få barnet kommer du til å få en nydelig liten baby som du aldri ville valgt bort.... klemmer fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6224518-vanskelig-situasjon/page/2/#findComment-6407786
Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #29 Del Skrevet 22. september 2006 heia. jeg må si meg enig med mumm. om du ikke er helt overbevist om at du vil ta abort, så bør du heller ikke gjøre det. Da jeg var 17 år ble jeg gravid, og jeg tok da abort. jeg var heller ikke i det minste tvil om at jeg ville ta abort. Nå 10 år senere etter jeg fødte mitt andre barn har jeg fått smellen med at jeg tok abort for så mange år siden. Jeg har aldri tenkt noe særlig på det inntil nå. og nå har jeg det rett og slett fælt! Jeg har en utrolig skyldfølelse for at jeg ikke sitter her med 9 år gammel gutt eller jente. Og føler jeg har tatt livet av et lite barn. jeg vet dette høres horribelt ut, men det er sånn jeg føler det. Jeg var akkurat på grensen da jeg tok det bort, og mye av det som gjør det så vanskelig er at jeg har sett hvordan et foster ser ut i uke 10. du kan se det ligger å spreller med både armer og ben. og det har ikke gjort ting bedre i ettertid. Jeg er ikke imot abort.har jo selv gjort det, men jeg vil så absoultt fraråde det. Da meg og min samboer fikk vårt første barn, hadde jeg bare en ekstrahjelp jobb,det hadde han og. du kan si økonomien vår ikke var særlig bra. vi eide heller ingenting. Men etter at sønnen vår kom til verden forandret alt seg. til det mye bedre. og tro det eller ei, økonomien vår ble mye bedre. Tenk veeeldig godt igjennom dette før du bestemmer deg, og vær 100% sikker på det du bestemmer deg for å gjøre så du ikke vil angre på det i ettertid. Lykke til kos kos Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6224518-vanskelig-situasjon/page/2/#findComment-6410050
Anonym bruker Skrevet 23. september 2006 #30 Del Skrevet 23. september 2006 Det passer igrunn aldri med barn er det noen som sier, men når de kommer så passer de inn likevel... enten er man for ung, midt i utdannelse ønsker å reise mer, ønsker det ene eller det andre.... lykke til med valget, håper du velger det som er rett fro DERE! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6224518-vanskelig-situasjon/page/2/#findComment-6422915
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå