Gå til innhold

angående dagpenger og svangerskapspenger

Anbefalte innlegg

Jeg er arbeidsledig og får dagpenger.. men nå var jeg på bim treff istad og en kvinne fortalte meg at ved siden av dagpenger har jeg også rett på svangerskapspenger/ fødselspenger... er det noen som vet mer om det ???

klem

Fortsetter under...

Hentet fra trygdeetaten.no:

Hvem kan få fødselspenger?

Fødselspenger kan gis dersom du har vært yrkesaktiv med pensjonsgivende inntekt i minst seks av de ti siste månedene før stønadsperioden tar til. Inntekten må på årsbasis utgjøre minst halvparten av folketrygdens grunnbeløp. Likestilt med arbeid er perioder du har mottatt sykepenger, fødselspenger, svangerskapspenger, adopsjonspenger og dagpenger under arbeidsløshet. Også andre forhold kan likestilles med yrkesaktivitet, f.eks. lønn fra arbeidsgiver under utdanning, ventelønn, avtjening av militær- eller siviltjeneste. Perioder du har mottatt rehabiliterings- eller attføringspenger likestilles imidlertid ikke med arbeid.

Det er et vilkår for rett til fødselspenger at du har omsorgen for barnet og ikke er i arbeid.

Så det ser ut til at du får fødselspenger.

Flere opplysninger får du på deres nettsider....det er også mulig å avtale møte med dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...