Gå til innhold

April: Spiser aprilbarna fortsatt grøt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Samme spørsmålet satt eg å tenkte på tidligere - men kanskje mitt lød mer slik " hvor lenge har dere gitt grøt? " hehe.

Men me gir grøt enda, og LillePia elsker det. Ser ikke ut til at hu gir det opp enda. Men det er bare til kvelds hun spiser grøt. Skive til frokost. ;)

grøt er vel det måltidet hun spiser mest til, så vi har fortsatt 2 grøtmåltider for dagen. skive er blæh fortsatt (vanskelig det der, for hun spiser skiva fint hvis jeg mater henne den mens hun feks leser - tips mottas alltid med takk; gaffel/skje er prøvd)

Litago likte ikke babygrøt før hun fikk smake de litt grovere typene, med eplebiter og diverse oppi. brød har hun derimot altid likt. Grøt er derfor noe vi gir av og til når vi kommer på å kjøpe det, eller når mor er lei av å plukke skorper fra golvet :-) fint å variere med.

Litago elsker brød, så det er jo ikke noe problem for oss, men jeg varierer litt på hvordan jeg serverer henne det, for ellers går hun litt "lei". Det gjelder både pålegg og hvordan jeg deler opp brødet. Av og til får hun det oppdelt i små ruter, andre ganger store ruter, hun kan få skiven brettet i to, med eller uten skorper. Hun fikk et kjempefint fat til bursdagen sin- det er fire små fordypninger i det, og så er det rosa på kanten og fine bilder nedi "skålene". De første gangene hun fikk servert skivene på det fatet, åt hun tre skiver til hvert måltid fordi det var så stas med det fine fatet!!

Annonse

Ja, han får grøt til kvelds. Helsesøster mente det var lurt å fortsette med grøt en stund pga at de har tilsatt masse jern i den. Og småen spiser nå villig, så da er det greit enn så lenge.

HUn spiser grøt noen ganger i uken og brød andre ganger i uken. Vi deler litt på det så hun ikke skal bli så trøtt på det ene eller det andre. Selv spiser jeg gøt til frokost noen ganger når jeg har tid.Men ellers spiser hun det hun får, ikke så kresen av seg enda.

Annonse

Lillemann spiser grøt som bare det: frokost, som lunsj i barnehagen og til kvelds.

Har prøvd med brødmat med ulike pålegg, men han spytter som oftest ut igjen. Tror nesten han bare spiser grøt pga at det er så lettvindt og han slipper å tygge, bare å svelge unna og bli mett..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...