Gå til innhold

amme-hjelpere...hjeeelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal på fest på lørdag, tenkte å drikke vin. hvor lenge etter kan jeg amme om jeg slutter å drikke kl to??

og hva er best for synnøve, få siste måltid av meg, eller av barnevakta mens jeg er i huset? tror du/dere synnøve blir frustrert om hun våkner å mamma ikke er der og hun får flaske i stedet for pupp??

tusen takk for svar=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Saann er de nye "reglene":

Er barnet ikke 6uker maa du vaere helt nykter naar du ammer. Skikkelig kjoerbar.

Mellom 6uker og 6mnd kan du ha to vanlige glass vin innabords (0,5-0,6 promille), altsaa 2*0,15dl. Det er fem glass i en flaske.

Etter 6mnd kan du ha mer men maa ha evnen til aa ta deg av barnet ditt da.

Under ingen omstendigheter i ammeperioden skal du drikke hard alkohol (shots) eller bli skikkelig full. For da kan du miste utdrivingsrefleksen (har hatt tilfeller her som har strevet noe forferdelig!) og det kan ogsaa vaere permanent.

Alkoholen brytes ned med 0,15promiller i timen. Og noen barn liker ikke smaken paa roedvin, saa det kan vaere lurt aa drikke hvitvin... Eller oel. Mmmm oel. (Det var min pica i svangeskapet, var ram paa clausthaler ;) )

Skrevet

hehe, godt du holdt deg til alkoholfritt øl da=)

okei, men takk skal du ha... da skal jeg ikke drikke meg drita iallefall.. er jo første gangen, så kommer vel til å telle timer til jeg skal hjem igjen uansett..:)

tusen takk for svar=)

Skrevet

Foerste gangene er man jo helt fantastisk billig i drift, da. Et halvt glass vin og man blir helt tullete ;)

Skrevet

ja guri, er nok ikke mye som skal til før det smell i huggu=) bare passe seg så en ikke drikker for fort da...! kan jeg spørre hvor i verden du befinner deg??blir så nysgjerrig når folk ikke skriver æøå..:)

Skrevet

ahaaa:) ja der er det vel nok øl å ta av=)

Skrevet

og jeg blir nysgjerrig når du skriver huggu - hvor kommer du fra da??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...