Gå til innhold

April: Hva kan det være? - (OBS Ekle detajer... ikke for kvalme gravide :-))

Anbefalte innlegg

Jeg har vært dårlig noen dager. Vondt i hodet ig kvalm og feber. Fra i natt har jeg ikke hatt feber, men har hatt økende hals smerter.... Nå er halsen blitt temmelig vond. Ikke sånn vanlig at det svir hele tiden, men mer at det sprenger på siden og begynner å bli vanskelig/ubehagelig å svelge. Måtte ta en lykt og kikke i sted og fikk meg en overraskelse. Var ganske hoven på siden ved mandlene, og hadde mange hvite blemmer i halsen og noen røde åpne sår!!! Det er ikke halsbetenelse. Det har jeg hatt maaaange ganger før (når jeg røyka). det er ikke vondt på samme måte, og det ser ut til å være blemmer mer enn sånne puss greier en får ved halsbetennelse. Rart at halsen begynner å bli plagsom når feberen, kvalmen og hodepinen er bort, og jeg er på bedringens vei..... Hva tror dere det kan være? Noen som har hatt noe sånt? Hadde egentlig tenkt meg på jobb i morgen, men nå ble jeg litt i tvil (ble nesten dårligere bare ved synet *ler*)

Fortsetter under...

Sikker på at det ikke er streptokokker?! Jeg hadde det tre ganger på rappen for noen år siden, og kunne ikke svelge mitt eget spytt på det verste (unnskyld;) Ble uansett fort dårlig og hadde feber og hele pakka-men var ikke kvalm. Synes du skal ta deg en tur til legen for sikkerhets skyld hvis halsen ikke blir bedre..!

Som du sier er det fryktelig vondt med halsbetennelse. Er liksom ikke så vondt nå. Ikke sånn at jeg ser stjerner og måner når jeg svelger. Det bare sprenger og føles veldig trangt og ubehagelig. Føles som om noen sitter og kllemmer inn en finger på utsiden av hver side av halsen. Synes liksom ikke jeg er dårlig nok til streptokokker. dessuten synes jeg det er rart at feberen er borte samtidig med at halsen blir trangere....Får se i morgen hvordan det er da.....Synes eg at jeg er bra nok til å gå på jobb....og da blir det vanskelig å gå til lege. Får se i morgen

Skal du på jobb? Nei nei - først til legen og så på jobb!! jaja - viktig.

Få en time til helt på slutten av dagen - godt å få sjekket hva det er før du kommer hjem og slipper å lure og tenke på hva det eventuelt kan være.

Vær flink jente nå å gå til legen, denne gang må du høre på meg!! hehe... ;)

Hvordan går det med deg aprilbaby? Jeg støtter dem som ber deg gå til legen før du går på jobb!! ingen grunn til å være flink pike og tenke på alle andre før deg selv! ( i det minste ikke før regjeringen får gjennomført sitt siste innfall....) Når jeg leste beskrivelsen din, tenkte jeg kyssesyken med en gang- det var hvertfall ganske likt for meg den gang jeg hadde det. det forveksles ofte med streptokokk-infeksjon, men en enkel prøve hos legen kan stadfeste eller avkrefte det.

God bedring:-)

Annonse

Takk for at dere tenker på meg.....Eh...jeg leste innleggene litt sent til å høre etter (Pia*s*).....Dro på jobb i dag og tenkte at det sikkert går over, men...det har det ikke gjort. Halsen føles ennå tettere nå, og jeg har fått flere blemmer i halsen..Ikke fryktelig vondt, men veldig ubehagelig. Er såpass hoven på ene siden at det føles trangt nå....Så jeg har bestemt meg for å ringe legen fra jobb i morgen. Får høre om han kan kikke på det før helgen..... Kyssesyke har jeg hatt før (i flg blodprøver) så det er det ikke. Takk for omtanke!

Har hørt at man kan få herpes utbrudd (sånn munnsår type- forkjølelses sår) i halsen. Men det er visst sjelden, men vondt!!

Håper legen finner ut av det der Aprilbaby, for det høres ikke godt ut!!

Lykke til , håper du har det bedre i dag:-)

Hei. I dag var det ennå værre.... Flere åpne sår i halsen og flere blemmer....Og nå har tunga også begynt å hovne opp. Følte likevel i morges at problemet var såpass lokalt i halsen og jeg eller var ganske ok, så jeg dro på jobb. Ringte legen min da det åpnet for å høre om han j\kunne se på det (tenkte at det var kipt å maåtte på legevakt for å få antibiotika i helgen hvis det nå likevel var streptokokker). Var hos lege klokken 9. Han sa bare "oj...stakkars deg".....Jeg tror nok det ser værre ut en det er, men nå begynner det å bli ganske plagsomt. Og det var som du foreslår, to små &mammaen, et heftig Herpes utbrudd i ihalsen og innerst på tungen.... (ikke sånn kjøønssykdoms herpes altså - bare for ordnes skyld). Han tok div prøver til dyrkiningog analyse, også fikk jeg antivirale tabletter (tilsvarende antibiotika men for virus). Også ville han sykmelde meg tom onsdag!! Sjokk. Der satt jeg i arbeidstøy, forholdsvis frisk og fin, og skulle tilbake på jobb. Jeg sa det ikke var nødvendig. Men han sa at det var det, for jeg skulle hjem å slappe av og ikke jobbe. Jeg sa jeg syntes det var ubehgelig og unødvendig å være borte fra jobb når jeg følte meg nesten bra. Han sa at det var viktig at dette fikk ro til å snu, for dette kunne bli virkelig ille.... Men reduserte sykmeldingen til å gjelde bare i dag, mot at jeg lovet å komme tilbake mandag hvis jeg ikke var bedre..... Flaut å komme tilbake til jobb med sykmelding....Grudde meg som ei bikkje....og sjefen ble sur....Jeg var borte 3 dager forrige uke. (1 avsp pga planlegginsdag i bhg, og tors og fre var Magnus syk) også lå jeg med kvalme, vond hals og feber tir og ons denne uken. Var ikke tipp topp i går, men gikk på jobb...litt værre i dag igjen. Også blir han SÅÅÅ sur. Føltes så urettferdig. "Ja.....nå begynner du å få mye sykefravær her....." Følte at han mistrodde meg fullstendig. "Er man syk så er man syk....." i en spydig tone.... Og jeg som nesten aldri har vært borte fra jobb. Aldri vært sykmeldt mer enn noen dager (influensa ol)...Ikke hatt fraværdager hvert år en gang. Det er takken. Fysj...nå er jeg sur....også fikk jeg dårlig samvittighet og. Møkka mann. Håper han leser dette. Hmmmfff

Det var det første jeg tenkte på da jeg så innlegget ditt, men tenkte at jeg ikke skulle skrive det , itilfelle det kunne skremme deg.

Håper du blir fort bedre, og vær så snill å ta det med ro, for det er ikke noe å spøke med hvis det utvikler seg mer.

Sleng den på sofaen og ligg der til du blir bedre!!!!!! gubben får ta seg av gutten din!!!!

Annonse

*ler*...det hadde vært tilpass for sjeken min.... Skjønner ikke hvorfor han blåser seg opp slik. Det er ingen belastning for han at jeg er borte. Det er bare jeg selv som må ta igjen arbeidet når jeg er tilbake....

men du har krav på det hvis du har et kronisk sykt barn.. Det er ikke kødd engang... (bryr meg ikke om skriveleifene)

20 dager ekstra som arb.giver ikke kan rynke på nese over heller!!!

Lille har vært mye dårlig i det siste, men jeg håper ikke det blir varig.....gjør nok ikke det, men det er jo noe å tenkte på dersom han skulle være mye syk utover høsten. Nå håper jge han slipper det da. For hans skyld. Ikke for sjefen's.....

Takk for at du spør. Formen er vel omtrent den samme vil jeg si. Føler meg bra, men halsen er ikke god. Den er ikke bedre, ei heller værre. Håper den er bedre i morgen. Den er ikke noe vakkert syn....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...