Gå til innhold

April: Jul (ja, jeg gleder meg allerede)

Anbefalte innlegg

Hva skjønner de av jula i år da? Og hvilke juletradisjoner jeg jeg introdusere min lille skatt for. Koselige ting han får litt ut av liksom... Selv elsker jeg julen, og alle familietradisjonene, og gleder meg veldig til han også syns julen er en veldig gøy tid.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6222728-april-jul-ja-jeg-gleder-meg-allerede/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så godt å se at det er ander som gleder seg til jul allerde. For det gjør eg også. Satt å pakka inn nesten 10 gaver her forleden dag. Bare en gave igjen til gullhår så er eg ferdig med henne, to gaver igjen til LillePia. Mens Gullgutt han har eg ikke begynt med, men vet hva det blir da.

ååååå ja - jippi. Det skal bli kjekt med jul i år nå som LillePia kan være med på så mye mer enn hva hun kunne i fjor. Har ikke godt av å glede meg for mye - for som regel så har eg alt for store forventninger til julen. Men koslig er det uansett. ;)

Jeg gleder meg også masse til jul!! For det første går jeg jo hjemme med den lille nye i år, så jeg håper på mye tid til pynting og baking mm. Og så holder vi på å flytte, og i huset vi flytter inn i er det brendeovn/pejs, og jeg gleder meg sånn til å skulle tende opp der!!

Har dog ikke startet med julegavene ennå...

Jeg kommer nok til å kjøre samme som i fjor; gi adventslyset (sånn at man brenner litt for hver dag) mye oppmerksomhet, de gode bakestundene (luktene - mmmm) og pynten når det nærmer seg julaften (her pyntes treet og stuen for alvor på lillejulaften, før det er det bare litt røde bordbrikker og appelsin i vinduet og adventslys). og sanger - masse sanger!

Det er godt å høre att det er flere som gleder seg til julen allerede. Sier jeg det til mannen i huset så får jeg bare tilbake att det er leeeeenge ditt og att sommeren så vidt er over. Men vi må ha noe å se frem i mot nå i denne mørke tiden.

Det skla bli så morsomt å se hvordan Siri reagerer på pakker, julenissen og andre julefestligheter.

Har også begynt så vidt på julegevene, skal ut i oktober når jeg får min lønning da å handle til en del av familien.

Annonse

Jeg begynte å glede meg skikkelig til jul i går. Da så jeg og lillemor på bilder fra da hun var baby. Da vi kom til julebildene, var det tydelig at hun hadde et forhold til det- hun er litt over 3 år nå, og det er første gang vi har snakket om julen og hun har klart å uttrykke at det er noe hun både forstår og som hun gleder seg til. Det var så gøy å snakke med henne om det, og se stjerner bli tent i øynene hennes!!! ( det er også gøy at lillemor stadig påstår at det er Litago det er bilder av- og ikke henne. På bilder er de to så like at det er helt skremmende, mens til daglig synes vi at de er svært ulike :-))

En annen grunn til at jeg gleder meg til jul er faktisk at jeg er arbeidsledig!! Dermed vet jeg at jeg har fri i julen. Som sykepleier er det slett ikke selvsagt- vanligvis får jeg ikke vite om jeg skal jobbe eller ikke før sent i november, og jeg har faktisk vært alvorlig deprimert på høsten flere år fordi jeg har forventet å måtte jobbe julen. I år har jeg ikke fått fornyet vikariatet mitt, og skal derfor jobbe ekstravakter i den gamle avdelingen min + i hjemmesykepleien. Og ingen makter i verden skal få meg til å jobbe i julen dette året :-) Det oppveier for alle kvaler det å ikke ha fast jobb og inntekt måtte gi meg!!!! Neste år skal jeg søke på helsesøster utdanning, eller noe annet som gjør at jeg får fri alle helligdager. Å jobbe kveld og helger gjør meg ingenting, men fy søren så tungt det er å jobbe slike dager som det er så viktig å være sammen med familien!!!!

Uff dette ble visst litt langt... :P

Ja ja ja, ååååååå, jeg gleder meg til jul! Eller egentlig aller mest til advent, for det er den aller, aller beste tiden!

Jeg spekulerer veldig på hva jeg skal gi lillegutt i advantskalenderen. Det er så lett med jenter (eller i allefall storesøster), for da kan man gi hårstrikk og spenner og kliper i bøtter og spann. Men 24 forholdsvis billige og små ting til en gutt på 20 måneder, hmmmmm. Tips mottas med takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...