Gå til innhold

noen som trener her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lurer på om det er flertallet her inne som trener eller ikke?og hva trener dere med??jeg er 19 + 4 og ORKER ikke å trene!!!er så trett på kveldstid at jeg har nok med å spise middag, dra på yoga en gang i uka og dra meg selv på en halvtimes gåtur...som forøvrig ikke blir hver dag...

unnskyldningen min er vel at jeg er trøtt etter en lang arbeidsdag, at dørstokkmila er så utrolig lang samt at jeg er litt bedagelig anlagt (les:lat!?)

MÅ jeg trene når jeg er gravid da??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøver å trene 3 ganger i uka. Trener på Spenst, men trener ikke hardt. Tenkte jeg skulle prøve meg på litt pilates også. Er 15 + 4.

Skrevet

Fatt mot!!! Jeg sluttet helt å trene når jeg ble gravid, hadde mye hodepine, svimmelhet, hjertebank og INGEN energi. Nå er jeg 26 uker, og var på første trening igår. Gikk overraskende bra, så bare vent til du orker du. Ikke noe 'must' å trene når du er gravid, men de sier jo at man kan få lettere fødsel, og at man kommer seg fortere etterpå..

Motivasjon nok? :)

Skrevet

Trener også,det varierer hvor ofte men det kommer seg nå når den verste kvalmen har slippet taket.

Å gå på treningssenter nyttet ikke for meg,da kom jeg på latsiden og hadde ikke tid. ( bor bare noen min fra treningssenteret også)

Jeg trener hjemme, har trimsykkel som jeg tar 15 min så ofte jeg gidder.

15 min pga det er ikke allverdens tid og bare 15 min gjør ikke at jeg mister treningslysten før jeg har begynt og det blir lettere å fortsette i lengden hvis det er så kort tid.

Etterpå de 15 min kjenner jeg på lysten om jeg gidder å ta noen rumpe og sit ups øvelser.

Selv om det virker som en liten tid å trene på så blir det resultater av det og jeg føler meg utrolig herlig i kroppen.

Ikke legg press på deg selv med treningen da ender det opp i at du ikke orker og du kan ende med å bli sur å gretten for du ikke får trent .(det kan jeg gjør)

10-15 min hver eller annehver dag med enkle bevegelser hjemme kan gjøre utrolig mye.

Du får ha lykke til med treningen=)

Skrevet

Jeg har som mål å trene på sats 3 ganger i uka.. og gå tur minst 3 ganger i uka.. har ikke vært så flink.. men de to siste ukene har det gått.. Var mye trøtt og kvalm i førsten...

Skrevet

Jeg har til nå trent pilates en dag i uken, og går ellers en times tur hver dag pga hunden vår. I det siste har jeg måttet kutte ut på turer pga bekkenet, og har da heller svømt to dager i uken. Bor fem min fra svømmehall, så da blir det ikke så tiltak...

Skrevet

hei.

drev mye med trening før graviditeten..da var den 5 dager i uka å fullt kjør med sunn mat osv..nå orker jeg ikke..trener annen hver dag bare (for meg er det bare)..hehe åsså trener jeg 1 time iteden for 2..

skal bynne å svømme snart er god trening det å har jeg hørt:)

bare man gjør "noe" så er det bra..uansett om det er bare 1 dag i uka!

:)

Skrevet

Har treningsforbud, jeg, pga noe som heter subchorionic hematoma (blodprpp/blodansamling i livmoren). Sist svangerskap jogget jeg ut 7.måned, og syntes det hjalp veldig for å forebygge bekkenløsning (hadde bekkenløsning med nr 2 og 3), nå skjønner jeg neimen ikke hvordan det skal gå. Det er vel forresten ikke det verste problemet, skal være glad hvis denne babyen klarer seg...

Skrevet

Jeg prøver å trene tre ganger i uka, men det er ikke alltid jeg har overskudd. Jeg har hatt svangerskapsforgiftning i tidl. svangerskap og da anbefales det å være i aktivitet så mye en kan. Ikke hard trening, men gå turer og sånn.

Jeg bruker å gå på tredemølle, trener rygg og armer/skuldre med apparater og er med på spinning innimellom.

Trener så lenge bekkenet mitt sier det er greit. Også er det bra i forhold til blodtrykk. Får ikke så lett høyt blodtrykk når jeg er i bedre form.

Håper det har en gunstig effekt på vekta å.... :-)

Skrevet

"Trener" og "trener" ;-)

Jeg går tur hver dag med hunden, minst en tur, men som regel to eller fler (litt avhengig av når sambo kommer fra jobb). Har litt BL-plager så tar det litt med ro, prøver å gå på grus eller i skogen, da asfalt/kjøpesenter ikke var anbefalt i store mengder av jordmor... Blir vel minst en times gåing per dag.

Burde vel gjort litt mer, men jeg har ikke så stort overskudd om dagen og siden jeg ikke trente noe fast før graviditeten (gikk langrenn osv iblant + turer da, men ikkeno mer), blir det litt heavy å begynne på sats nå syns jeg :)

Skrevet

Trener på sats, men no blir det bare 1-3 ganger i uka mot før 3-4.

For tiden går det mest i sal-sykkel timer og stram opp., går og svømmer en gang i uken også. Med full jobb og en aktiv 2 åring strekker ikke alltid tiden til.

Skrevet

Trena og trena... Eg går tur nesten kvar dag. Alt ifrå 30 - 90 min. Synest da e godt nok eg, og vel så da.

Skrevet

Hei!

Jeg har en ganske aktiv jobb, jeg. Går veldig mye, sitter aldri...

Har noen timer som gym- og svømmelærer i uken... så det blir litt trim der også.

I tilegg prøver jeg å trene minst to ganger på sats i uken... mindre intensivt enn før, men føler meg mye mer i form nå en for noen uker siden...da jeg var i det verste "tretthets- perioden" av svangerskapet mitt.

Super å trene nå, i 2. trimesteret!!!! Bare deilig!!

er i uke 14 nå...

Skrevet

Hei!

Jeg er ganske lik deg, i uke 19+4 og trener litt lite.

Jeg brukte å trene masse før men har blitt lat etter jeg ble gravid. Har dårlig samvittighet så prøver å gjøre litt så ofte jeg gidder. Bruker som regel å gå/jogge en tur eller gjøre litt yoga. Gjør enkle øvelser (forran tv'n :-)) og tøyer litt her og der, det hjelper på psyken like godt som kroppen.

Man mååå vel ikke trene men det skader jo absolutt ikke, kommer vel litt an på hvordan kropp du har og hvor godt trent den er fra før.

Ellers gjør jeg litt knipeøveser, det er jo bra for både det ene og det andre også slipper man å røre på seg ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...